Didžiąją dalį šių gedimų bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nustato ir likviduoja per kelias minutes automatizuotų pagalba – gyventojams energijos tiekimas atstatomas kone iškart. Tačiau, ką turėtų padaryti gyventojai, kai dingusi elektra per kelias minutes negrįžta?
Dažnais atvejais gedimas įvyksta individualaus ar daugiabučio namo vidaus tinkle, todėl prieš registruojant gedimą, patikrinkite, ar gedimas ne vidaus tinkle, nes ESO prižiūrimi elektros tinklai yra iki apskaitos įrenginių – elektros skaitiklių. Už jų prasideda klientui priklausantis elektros tinklas, kurio priežiūra rūpinasi patys namo savininkai.
Norėdami įsitikinti, ar gedimas ne namo viduje, pažiūrėkite per langus, ar pas kaimynus elektra yra, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose ar laiptinėje. Jei matote, kad automatiniai jungikliai atsijungę (nusileidę į apačią), pakelkite juos į viršų. Jeigu turite namų ūkį prižiūrintį asmenį (namą administruojančią įmonę, energetiką, namo pirmininką, elektriką), reikėtų kreiptis į jį, nes ESO vidaus tinklo gedimų nešalina.
Įsitikinę, kad gedimas įvyko jau iki elektros įvado – t. y. ESO tinklo dalyje, patikrinkite, ar jis nepažymėtas realiu laiku veikiančiu atjungimų žemėlapyje adresu eso.lt/zemelapis. Žemėlapyje pateikiama aktuali informacija, kur yra laikinai nutrauktas elektros tiekimas. Dėl vieno atjungimo elektros tiekimo sutrikimai gali būti juntami keliose vietovėse.
Gyventojai, nurodę savo kontaktus, gali gauti informaciją apie planuotus atjungimus ir elektros tiekimo sutrikimus el. paštu ar trumpąją SMS žinute. Paskambinę telefonu 1852 užsisakykite asmeninius pranešimus apie planuojamus elektros atjungimus dėl remonto darbų name, kad būtumėte ramūs, jog informaciją apie sutrikimus gausite laiku ir patogiu būdu.