Kokią medieną rinktis garažo statyboms?
Kalbant apie garažo statyboms naudojamą medieną, pagrindiniu privalumu galima laikyti tai, kad garažas gali būti statomas iš įvairių medienos tipų – tinkamų kiekvieno poreikiams ir biudžetui. Verta akcentuoti, kad šiuo metu garažai dažniausiai statomi iš keturių populiariausių medžių rūšių.
Pirmoji – natūraliai drėgmei ir puvimui atsparus kedras, o konkrečiau – vakarietiška raudonojo kedro rūšis. Ji ne tik pasižymi dideliu atsparumu aplinkos veiksniams, bet ir yra pakankamai minkšta, lengvai apdirbama, dėmesį traukia ir išskirtine, natūralia raudona spalva. Atsižvelgiant į tai, kad kedro kaina yra gana vidutinė, ji laikoma viena iš ekonomiškiausių medienos rūšių, pasižyminčių puikiu kainos ir kokybės santykiu.
Lygiai kaip ir kedras, antroji, dideliu populiarumu garažų statybose pasižyminti medžiaga – raudonmedis, taip pat statybų sektoriuje vertinamas dėl daugybės naudingų savybių. Tai – aukščiausios kokybės statybinė mediena, pasižyminti itin dideliu atsparumu oro sąlygoms, puvimui ir vabzdžiams, tarnaujanti daug ilgiau nei daugelis kitų medienos rūšių. Specialistų teigimu, jei patys garažų pastatai jums su stiliumi ir modernumu siejasi ne mažiau nei kiti projektai, raudonmedis galėtų būti puikus statybų medžiagos pasirinkimas, išpildantis tiek techninius, tiek vizualius garažo lūkesčius.
Trečioji statybų medžiaga, iš kurios gana dažnai statomi mediniai garažai – mūsų krašte populiari pušis. Bene pagrindinis šio medžio privalumas – lankstumas, kuris garantuoja lengvą statybų procesą ir daug galimybių šią medžiagą formuoti bei pritaikyti konkretiems poreikiams. Patvariausios pušys, naudojamos statybų sektoriuje, auga šiaurinėje Europos dalyje, o dėl didelio prieinamumo jos laikomos ir viena populiariausių statybinių medžiagų daugumai lauko projektų.
Galiausiai paskutinė, tačiau ne mažiau dėmesio verta medžiaga, naudojama garažų statybose – ąžuolas. Tai – kietmedžio rūšis, pasižyminti sunkumu ir patvarumu. Ąžuolas gali būti net dviejų rūšių – raudonas ir baltas. Nors kietmedžiai paprastai yra brangesni nei spygliuočių, baltojo ąžuolo galima rasti palyginti nedidelėmis kainomis.
Ar garažo statyboms reikalingas leidimas?
Iš pirmo žvilgsnio medinio garažo statyba gali pasirodyti kaip didelis, papildomų dokumentų ir ne mažai darbų reikalaujantis projektas, tačiau viskas priklauso nuo to, kaip gerai jį apgalvosite. Lyginant su stoginės automobiliui statybomis, darbų įsirengiant garažą teks atlikti šiek tiek daugiau. Visų pirma, svarbu nuspręsti, ar garažą statysite prie gyvenamojo namo, ar kaip atskirą pastatą. Nors galimi abu variantai, verta paminėti, jog idėja garažą glausti prie gyvenamojo namo sienos – tikrai verta dėmesio. Tokiu būdu ne tik sumažinsite statybų išlaidas (vietoj 4 naujų sienų užteks statyti tik 3), bet ir žiemos metu į garažo patalpą pateksite tiesiai iš gyvenamųjų patalpų.
Vis dėlto, prieš priimant sprendimą, svarbu žinoti tai, kad atskirai statomoms garažo patalpoms nėra reikalingas leidimas, jei šios neviršija 80 kv. m ploto ir nėra aukštesnės nei 8,5 m.
Jei garažą nuspręsite glausti prie pagrindinių namo patalpų, tokiu atveju jo plotas bus skaičiuojamas į bendrą namų plotą, todėl šį projektuojant vertėtų gerai apgalvoti, kokio dydžio patalpa jums yra reikalinga ir, kuris garažo statybos variantas jums galėtų suteikti daugiau privalumų.
Kokio dydžio garažą rinktis?
Nusprendus savo sklype statyti garažą, vienas pagrindinių klausimų, kuriuos reikia nuspręsti – kokio dydžio garažą statysite.
Tai ne tik lems garažo statybų kainą, bet ir komfortą tiek žiemos, tiek vasaros metu. Nors šiltuoju metų laiku garažai automobiliams laikyti yra naudojami gana retai, tokius daiktus, kaip dažnai naudojami lauko baldai, žoliapjovė ar kiti lauko įrankiai, šioje patalpoje palikti išvykus bus tikrai patogu.
Tam, kad investicijos į garažą automobiliui būtų prasmingos ir tinkamiausią statinio dydį išsirinktumėte be didelių dvejonių, visų pirma, siūlome atsakyti į du esminius klausimus: kiek automobilių savo garaže ketinate laikyti nuolat ir, ar garaže planuojate laikyti papildomų daiktų? Pavyzdžiui, jei šeimoje turite tik vieną automobilį, dviviečio garažo statybos greičiausiai nebus prasmingos, tačiau, jei jis bus naudojamas ir kaip daiktų laikymo vieta, didesnio garažo įsirengimas įgaus kur kas didesnę prasmę.
Garažai gali būti net keleto rūšių: vienviečiai, dviviečiai, su sandėliuku bei pastoge. Populiariausiais šiuo metu vis dar išlieka vienviečiai, minimalų plotą užimantys ir visapusišką vieno automobilio apsaugą bet kokiu metų laiku garantuojantys statiniai. Vis dėlto, svarstant apie šį tipą, vertėtų akcentuoti, jog ypač dažnai pasitaikanti klaida – įsitikinimas, jog vienviečiame garaže kartu su automobiliu sutalpinsite ir didesnius, konkretaus sezono metu naudojamus daiktus. Jei ketinate garaže laikyti ne tik automobilį, garažą rekomenduojame įsirengti su jame įrengtu sandėliuku arba tiesiog projektuoti didesnį jo plotą. Mediniai garažai su sandėliukais leidžia daiktų sandėliavimui rasti pakankamai vietos bei palaikyti tvarką.
Dar vienas, dėmesio ne mažiau vertas variantas – garažas su pastoge. Joje ne tik rasite papildomos vietos didesnius daiktus paslėpti nuo saulės ar kritulių, bet ir rasite vietos papildomoms transporto priemonėms, kai jus lanko draugai ar artimieji. Jei šeimoje turite ar planuojate turėti du automobilius, verta gerai apsvarstyti didesnio garažo variantą.
Ar verta vietoj garažo svarstyti stoginę?
Remdamiesi savo ilgamete patirtimi medinių statinių projektavime bei statybose, galime išskirti tris pagrindinius privalumus, kodėl vertėtų statyti garažus, o ne stogines:
Visų pirma, nors stoginė automobiliui šiltuoju metų laiku gali būti pakankamai geras sprendimas, žiemos metu transporto priemonei reikalinga gerokai platesnė apsauga. Lengvą lietų ir saulę šaltuoju metų laiku keičiantys žiemos reiškiniai – nėra tokie draugiški lauke stovinčiai transporto priemonei. Antra, kasdien žemoje temperatūroje užvedamas variklis per trumpesnes keliones net nespėja normaliai sušilti, o tai ilgainiui atsiliepia ir automobilio techninei būklei.
Antra, kasdienis laukimas, kol po stogine laikomas automobilis žemoje temperatūroje sušils bei jo stiklų atitirpinimas – stipriai atsiliepia ir mūsų laiko klausimu – jo, ypatingai rytais, prireikia kur kas daugiau.
Trečia, nors bene pagrindinė priežastis, kodėl mediniai garažai neretai pakeičiami alternatyva – stogine, yra žemesnės pastarosios įrengimo kainos, stoginės panaudojimas nėra toks platus kaip garažo. Gerai apgalvojus automobiliui skirto pastato išplanavimą, garažas gali tapti ne tik vieta automobiliui, bet ir turėti integruotą sandėliavimo patalpą didesniems, rečiau naudojamiems daiktams.