„Prieš užsakant paslaugą, operatorė patvirtino, kad paslauga nemokama. Kitą rytą paskambino kita operatorė, patikslino dar keletą dalykų ir taip pat pakartojo: skaitiklio keitimas – nemokama procedūra. Sausio 13 dieną sulaukiau ESO inžinieriaus skambučio, kad jis atvyksta pakeisti skaitiklio. Už pusvalandžio jis jau buvo vietoje, aš nusifotografavau, jis nusirašė senojo skaitiklio parodymus, sumontavo naują skaitiklį ir išvažiavo.
Vos jam išvykus, iš karto apmokėjau vienos laiko zonos sąskaitą – 35,24 euro. Po keleto dienų jungiuosi prie „Igničio“ puslapio ir matau, kad vis dar esu skolingas apie 32 eurus (gerai nepamenu sumos). Suprantu, kad suma neatitinka tos, kurią sumokėjau, ir pradedu aiškintis, kodėl nesueina galai. Prasideda atsakymų maratonas: mokamas skaitiklio keitimas, nemokamas, mokamas, nemokamas...
Pirma operatorė išdėsto, kad paslauga tikrai nemokama, ir per keletą dienų skola bus panaikinta. Praeina keletas dienų, bet skola kabo toliau. Trečia operatorė rėžia: tai ESO sąskaita už skaitiklio keitimą. Atsakau, kad dvi kolegės prieš užsakant paslaugą patikino – skaitiklio keitimas nemokamas, todėl nieko nemokėsiu. Ji pažada perklausyti pokalbius, nes juk jie įrašomi, ir perskambinti, bet dingsta. Aš toliau ieškau už ką esu skolingas, bet atsakymo nerandu. Penkta ar šešta operatorė sugalvoja naują žodį – perparametravimas.
Ji sako: skaitiklio pakeitimas nemokamas, bet perparametravimas – mokamas. Įsiutęs su visais man žinomais keiksmažodžiais siunčiu kuo toliau, o operatorės tarsi susitarusios šachmatų tvarka dėsto toliau: septinta – nemokama, aštunta – mokama, devinta – nemokama, dešimta – mokama ir t. t. Praktiškai begalinė seka“, – pasakojo Mindaugas ir savo istorija pasidalijo tinklaraštyje „A+ namas“.
Galiausiai, anot pašnekovo, pavyko susisiekti su profesionalesne konsultante, kuri paprašė palaukti, patikrino vidinius „Igničio“ serverius ir nurodė, kad jis tikrai nėra skolingas, todėl skolos likutis artimiausiu metu bus panaikintas.
„Praeina keletas dienų, o skola toliau kabo. Neapsikentęs vieną vakarą parašau „Igničiui“ 51 laišką, kodėl vis dar esu skolingas, nors negali būti jokios skolos. Kitos dienos popietę paskambina Klientų užklausų valdymo vadovė, labai ilgai atsiprašinėja už koleges, garantuoja, kad nesu skolingas ir tarsi to būtų maža patikina, kad esu permokėjęs 1,45 euro. O dangau švenčiausias, aš nesu jiems skolingas 32 eurų, jie man skolingi 1,45 euro.
Šiam aiškinimuisi sugaišau lygiai dvi savaites: nuo sausio 14 iki sausio 28 d. Man paskambino apie 15 „Igničio“ konsultančių, kurios pakaitomis dėstė: skolingas-neskolingas, mokamas skaitiklio keitimas-nemokamas ir t. t. Vyšnaitė ant torto nukrito sausio 28 d. popietę. Sėdžiu Vilniaus oro uoste, laukiu skrydžio, ką tik buvau pakalbėjęs su Klientų užklausų valdymo vadove, kuri patikino, kad nesu skolingas, po 15 minučių skambina bala žino kelinta konsultantė ir drožia: jūs skolingas už skaitiklio keitimą ir perparametravimą.
Ką dar galėčiau pridurti? Gerai, kad Klientų užklausų valdymo vadovė atsiuntė laišką, kuriame išdėstė, kad nesu skolingas ir t. t. Jau būčiau pradėjęs įrašinėti jų pokalbius. Rimtai. Galiausiai nutiko istorijos tęsinys. Prisėdau sumokėti elektros sąskaitos nuo sausio 13 d., kuomet pakeitė skaitiklį, iki sausio 31 d. Pasitikrinau sumas, viskas gerai. Bet niekaip neradau abonentinio 3 eurų mokesčio. Brūkštelėjau laišką tiekėjui. Sulaukiau konsultantės skambučio: ji išaiškino, kad 3 eurų abonentinis mokestis prie praėjusio mėnesio sąskaitos pridedamas einamojo mėnesio 5–6 dienomis.
Vadinasi, jis kaip ir turėtų būti, bet jo nėra. O šuo štai kur pakastas: ta mano permoka – tai pačią pirmą naujos sutarties dieną įkaltas 3 eurų abonentinis mokestis. Man pradėjus aiškintis, jie suzgribo, kad esu permokėjęs. O kaip kitaip: juk abonentinis turėjo būti tik už pusę mėnesio: nuo sausio 13 iki 31 d. Taip pat akivaizdu, kad abonentinį mokestį turėjau gauti su vasario mėnesio sąskaita, o ne būti apmokestintas vos pasirašęs naują sutartį.
Pagaliau suvedžiau visus buhalterinius galus! Štai taip: mokėk už tai, ko nėra, sugalvosime protingų žodžių sąskaitai pateisinti, erzinsime su dešimtimis konsultančių vis kitais atsakymais, sakysime, kad išsiaiškinsime ir dingsime, abonentinį mokestį įkalsime avansu iš anksto, ir tiek žinių“, – piktinosi vilnietis.
„Ignitis grupės“ atsiųstame komentare atsiprašoma kliento dėl suklaidinimo. Klientas, kaip teigiama, yra atsiskaitęs už elektros energiją ir įsiskolinimų neturi. Jam sausį buvo pakeistas elektros skaitiklis iš vienos laiko zonos į dviejų laiko zonų. Šis keitimas, anot tiekėjo atstovo, buvo nemokamas.