„Didžiausių dovanų specialiai nesekėme, nefiksavome, tačiau įsidėmėjome tokias dovanas, kaip 6 m projekcinį ekraną, įmontuojamą orkaitę, paspirtukus – pastarieji tikrai dažnai pasitaikydavo.
O iš pakavimo maratono labiausiai nustebino keli klientų pirkiniai – 150 kg sveriantis bėgimo takelis, betono maišyklė“, – sakė Nerijus.
Jis paminėjo, kad iš prekybos centro internete prieššventiniu laikotarpiu greičiausiai dingsta konsolės, kompiuterinė technika, o populiariausiomis prekėmis išlieka šios prekės atskirose kategorijose:
- Žaislai: lėlės, karaokė komplektai, interaktyvūs žaislai, didesnės mašinos, „Lego“ konstruktoriai;
- Ausinės: bevielės arba žaidimų;
- Buitinė technika: kombainai, robotai-siurbliai, mikrobangų krosnelės ir kita smulki technika;
- Pomėgiai: dailininko rinkiniai, 3D spausdinimui skirtos medžiagos;
- Higiena: skutimosi mašinėlės, plaukų priežiūros priemonės.
Tarptautinė apklausų ir rinkos tyrimų bendrovė „YouGov“ dar 2019 metais buvo atlikusi apklausą. Remdamasi švenčių biudžeto ir apklausos apie dovanas informacija, kompanija pateikė kelis įdomius faktus apie kalėdines dovanas.
Vidutinis pirkėjas perka dovanas maždaug aštuoniems gavėjams. Įdomiausia, kad apklausoje nurodyta „gavėjas“, nes pirkėjai galėjo į dovanomis pagerbiamų „subjektų“ sąrašą įtraukti ir augintinius. Juk nebūtinai visi perka tik žmonėms, tiesa? Beje, 8 proc. apklaustųjų teigė, kad niekam nepirks dovanų.
Moterys dovanoja žymiai daugiau dovanų. Galbūt neteisinga sakyti, kad moterys yra dosnesnė lytis, tačiau viena aišku – jos apdovanoja gerokai daugiau žmonių. Apklaustos moterys dovanas dovanoja vidutiniškai 9,44 gavėjo. Čia gerokai atsiliko respondentai vyrai – jie pasirūpina dovanomis vidutiniškai 6,67 recipiento.
Žmonės labiau linkę pirkti dovanas savo augintiniams nei draugams. Paklausti, ar planuoja pirkti dovanas savo augintiniams, 31 proc. respondentų atsakė „taip“, 30 proc. atsakė „ne“, o 9 proc. nebuvo tikri. Kiti 30 proc. pasirinko „netinka“, o tai reiškia, kad jie tikriausiai neturėjo naminių gyvūnėlių.
Su dovanomis draugams buvo įdomesnis rezultatas: 37 proc. sakė, kad „taip, pirks“, 38 proc. – „ne“, 14 proc. nežinojo, o 11 proc. pasirinko „netinka“. Dovanos gavėjais čia buvo įvardinti šeimos nariai ir kiti svarbūs asmenys.
Kūdikių bumo kartos žmonės dovanoja mažiausiai (iš visų suaugusių kartų). Kūdikių bumo kartos žmonės (gimusieji 1946–1964 m.) dovanas pirko vidutiniškai 7,57 dovanų gavėjo, o tai yra mažiausias skaičius iš visų suaugusiųjų kartų.
Dosniausia pasirodė besanti Tylioji karta (gimusi 1928–1945 m.). Ji dovanas pirko vidutiniškai 8,73 gavėjo. Po jų rikiuojasi X karta (gimusi 1965–1980 m.) su 8,65 gavėjo ir Tūkstantmečio karta (1981–1996 m.) – 8,31.
80 proc. vartotojų pakuoja dovanas patys, tačiau tik 69 proc. mano, kad jiems tai sekasi. Kai respondentų buvo paprašyta įvertinti savo sugebėjimus pakuoti dovanas, 24 proc. įvardijo juos „labai gerais“, o 45 proc. – „gana gerais“.