Vieną dieną į galvą atėjo mintis, jog vietoje pastato puikiai tarnautų jūrinis konteineris. Sandari, 6 metrų ilgio ir 2,5 metrų pločio dėžė itin tinkama susikrauti daiktams, įrankiams, žoliapjovei, kitiems agregatams. Į jį, jeigu kada prireiks, puikiai įvažiuotų ir mažas traktoriukas. Ir, kas svarbiausia, jį gali pastatyti bet kur, nereikia pamatų, kad ir ant sklypo krašto.
Įsigyti jūrinį konteinerį ir nesivelti į ūkinio pastato statybas – pamatai, sienos, stogas, durys, apdaila... Taupau laiką ir nemažus pinigus. Ūkinis pastatas būtų tarnavęs kaip pastogė automobiliui, tačiau tik vienam automobiliui. O jeigu ūkinio nėra, gražiai, patogiai galima privažiuoti ir pasistatyti keturis automobilius.
Ką gi, pradėjome ieškoti konteinerio. Mano kriterijai buvo keli:
1. kad tai būtų tik „one-way“ konteineris, t. y. juo prekės buvo transportuojamos tik į vieną pusę. Tuomet jis praktiškai naujas, neišsikraipęs, durys puikiai varstosi, nereikia perdažyti.
2. Spalva turi būti tamsiai pilka antracitinė, tokia pat kaip stogas, lietvamzdžiai, būsimoji tvora. Tokia spalva pranyksta aplinkoje, susilieja, nebado akių. Spalva turi tikslų numeriuką – RAL kodas 7016.
3. Dydis – 20 pėdų (maždaug 6 ir 2.5 m).
Jūs manote lengva ir greita gauti padorų norimos spalvos konteinerį? Ne visai. Mes jį medžiojome kokius du mėnesius, nes susidūrėme su pardavėjais, kurie buvo ne itin nusiteikę bendrauti. Šiais pastaraisiais ekonominio piko metais aš kelis kartus susidūriau su panašiu požiūriu – vos ne maldauti reikia, kad suteiktų informacijos ir ką nors tau parduotų.
Na ir pagaliau įsigijome. Susisiekus ir užklausus konkrečios spalvos konteinerio, pažadėjo, kad kai tik tokios spalvos konteineris pasirodys, iš karto susisieks. Pažadėjo – padarė. Parašė, atsiuntė nuotraukų, kaip atrodo išorė ir vidus (tai irgi svarbu). Sumokėjome. Atvežė iš Klaipėdos ir pastatė.
Konteinerio kaina 2400 + PVM.
Pristatymas su nukėlimu 180 eurų.
Viso 2580 + PVM = 3122 Eur – tokia galutinė konteinerio kaina.
Na, o statybų procesas, žinoma, prasideda nuo vietos paruošimo.
Štai ta vieta, kur dabar stovi konteneris – nuo tvoros 1,5 m atstumu, už jo buvo suplanuota sukrauti malkas.
Konteineris sveria daugiau kaip dvi tonas, todėl jį pastatėme ant šaligatvio plytelių. Po plytelėmis iškastos maždaug 50 cm duobės ir pripilta žvyro. Per visą konteinerio plotą patiesta agroplėvelė ir užberta skaldos. Tai tam, kad jokios žolės neaugtų po konteineriu ir nekyšotų iš po jo.
Štai paruošta vieta.
Mašina su kranu ir du vyrukai iškėlė ir pastatė konteinerį centimetro tikslumu ant plytelių, su nivelyru pamatavo, ar viskas lygu.
Dabar jau galime ardyti laikiną namuką, kuris nuo pat pradžių, t. y. nuo 2012 metų pavasario, tarnavo kaip laikinas sandėliukas.
Nuolat turėjome problemų su prakiūrančiu stogu, pastaruoju metu tai tapo labai opu, nes atsirado žoliapjovė ir pan. dalykai, kuriems jau reikia sausos patalpos.
Žinoma, nugriauti laikiną namuką galima tik perkrausčius jo turinį, tam konteineryje reikia stelažų. Stelažus rinkomės linksmos oranžinės spalvos.
Bet kokiu atveju, jūrinio konteinerio vidus atrodo štai taip, su visai padoriomis grindimis.
Konteineris stovi ant sklypo ribos.
O už jo nuo tvoros pusės palikome vietos, kad būtų galima sukrauti malkas.
Dabar ta teritorija kurioje yra sandėliukai labai prišiukšlinta: kelios malkų krūvos, padėklų kalnas, viską reikia sutvarkyti, sudėti, kai ką sudeginti. Šiomis gražiomis saulėtomis sausio dienomis tą ir darome.