Sodai, kurių nereikia laistyti
Pasak L. Kalinauskaitės, šiemet „Pantone“ spalvų instituto metų spalva paskelbta Living Coral, arba švelniai rausvai oranžinė, labai natūraliai įsilieja į vyraujančią pastelinių rausvų tendenciją tiek interjere, tiek ir madų pasaulyje.
„Rausvos spalvos dominavimas prasidėjo 2016-aisiais „Pantone“ paskelbus metų spalva Rose Quartz. Šiemet rausva koralų spalva tampa akcentu, dažniausiai sudėtine spalvų kompozicijos dalimi ir interjerui, audinio ar tapeto raštui ji suteikia gaivos, saulės šilumos ir geros nuotaikos. Kaip savo pranešime spaudai pabrėžė ir pats „Pantone“, ši spalva yra optimizmo spalva“, – pastebi dizainerė.
L. Kalinauskaitė atkreipia dėmesį ir į ryškiausią šių metų tapetų tendenciją, nuo kurios niekur nepabėgsime: tiesiog galime ja džiaugtis, gėrėtis arba ignoruoti. Tai stambaus mastelio gėlių raštų panoraminiai tapetai. „Naujos technologijos ir skaitmeninė spauda suteikia galimybę kurti labai realistiškus ir meniškus panoraminius vaizdus. Tai padeda tapetams pakilti į kitą meninį lygį. Galime ir šiek tiek pajuokauti, kad tokiais tapetais išklijuotos sienos primena išpopuliarėjusias miestuose žaliąsias sienas ir horizontaliuosius sodus, tik laistyti nereikia“, – aiškina dizainerė.
Tiems, kurie nuspręs ignoruoti gėles, interjero stilistė turi paguodą: kita pastebima tendencija yra visiškai priešinga ryškiems gėlių raštams. Tai subtilių faktūrų paieškos, smulkesni ir stambesni geometriniai tapetų raštai. Be to, ir audinių gėlių raštų šį sezoną – daug mažiau.
Grįžtame į 7-ąjį dešimtmetį
„Šiemet dominuoja septintojo dešimtmečio įtaka baldų audiniams: smulki geometrija, neryškūs dryželiai, kai nėra aiškaus rašto, o spalvos susilieja ir primena ekspresionistinės tapybos drobę ar dailininko paletę. Labai ryški tvido kaip faktūros tendencija, dar vadinama „Chanel švarkelio“ faktūra“, – pasakoja L. Kalinauskaitė.
Pasak dizainerės, nors Lietuvoje vis dar nedaug dėmesio skiriama baldų audiniams, vis dėlto pasaulis tuo mėgaujasi. Audiniai baldams yra labai svarbi ir meniška interjero dalis. Todėl dizaino studijos bendradarbiauja su menininkais ir stengiasi sukurti ne tik stilistiškai aktualias kolekcijas, bet ir suteikti papildomą, pridėtinę meninę vertę. Pavyzdžiui, kompanija „Osborne&Little“ kartu su tekstilės menininke Margo Selby šiais metais sukūrė kolekciją „Memphis“, primenančią džiazo muzikos ritmą.
L. Kalinauskaitė pastebi, kad audiniai užuolaidoms šiemet gali būti ir labai dekoratyvūs, siuvinėti, ir labai minimalistiniai, taip pat pereinančių spalvų, lininiai ar primenantys lininį audinį, vienspalviai. „Atrodytų, kad minimalizmas kovoja su maksimalizmu. O juos kartu derinant visada gausime puikų rezultatą“, – sako interjero salono „Retroforma“ įkūrėja.
Ji taip pat mato tendenciją, kad dizaino studijos skiria vis daugiau dėmesio pagal specialų užsakymą pagamintiems audiniams. Tai yra audiniai skirti visuomeninėms patalpoms: viešbučiams, biurams, restoranams. Visi aukščiausios klasės viešbučiuose naudojami užuolaidų audiniai privalo būti nedegūs ir skalbiami, o naktinių užuolaidų audinys turi nepraleisti šviesos ir visiškai užtemdyti kambarį – kad net ir vidury dienos lėktuvų pilotai galėtų miegoti. Audiniai baldams tokiose erdvėse turi būti nedegūs ir ypač atsparūs. Tai aktualu visame pasaulyje, besivystant turizmui bei augant viešbučių estetikos, kokybės bei komforto reikalavimams.
Praėjusių laikų kokybė
Be interjero tendencijų, kiekvienas dizaineris iš parodos parsiveža ir gerų emocijų, kurias sukelia ypatingos, netikėtos, meniškos ekspozicijos.
„Meniškiausia kolekcija įvardinčiau britų kompanijos „Black Edition“ bendradarbiavimo su japonų grafiku Katsutoshi Yuasa rezultatą – audinių ir tapetų kolekciją „Mitzumi“. Dizaineris savo darbuose jungia šiuolaikines fotografijos technologijas ir tradicinę medžio raižinių techniką. Taip sukuriami įstabūs grafikos darbai, jie adaptuojami ir perkeliami į audinių ir tapetų raštus. Menininko raižiniai yra labai fotografiški, dažniausiai naudojami gamtos motyvai“, – sako dizainerė.
Pagal medžiagų panaudojimo išradingumą pašnekovei neaplenkiama atrodo prancūzų „Elitis“ studija. Ši komanda nuolat ieško naujų medžiagų panaudojimo galimybių ir tekstūrų. Šiais metais tai atsispindi panaudojant labai neįprastą sienų dangoms ir tuo pačiu metu mums gerai pažįstamą medžiagą – medieną. „Elitis“ sukūrė tapetų kolekciją „Essences de bois“ iš labai plono medienos sluoksnio. Naujoji danga – tai lyg iš ritinėlio klijuojamas parketas tik ne ant grindų, o ant sienų. Tie patys gamintojai pasiūlė ir ant sienų klijuojamą aksomą tiems, kurie nori ypatingo jaukumo ir šilumos jausmo namuose.
„Už dėmesį aplinkai ir detalėms prizą atiduočiau studijai „Mark Alexander“ už kolekcijas „Shibui“ bei „Moderna“. Šįsyk didžiausias dėmesys buvo skirtas paties audinio pluošto, iš kurio buvo gaminami siūlai, kūrimui. Itin ploniems lininiams siūlams pasirinkta labai prislopintų spalvų gama. Prireikė naudoti senesnes mechanines stakles, nauji audiniai atrodo lyg senoviški. Tai atspindi praėjusių laikų kokybės siekį, kai daug kas buvo daroma rankomis, nedideliais kiekiais“, – aiškina dizainerė.
Anot L. Kalinauskaitės, parodos kolekcijų spalvos leidžia spėti, kad šiemet, be rausvų koralų spalvos, vyraus rausvų ir žalsvų spalvų gamos. Mėlyni tonai traukiasi ir užleidžia vietą visų atspalvių žaliai. Samanų ir mėtų, rašomojo stalo odos žalumo, gaivios žolės ir prislopinti šiek tiek papilkėję žalsvi atspalviai bus derinami su rausvais, pudros, ochros, vario, koralų ir net slyvų ar baklažanų spalvomis.