Vonia – kaip kambarys
Interjero dizainerė pastebi, kad žmonės dėmesį kreipia ne tik plyteles ar pačią įrangą, tačiau ir į detales. Pavyzdžiui, gėles arba veidrodžius. „Populiaru vonios kambarį tarsi priartinti prie paprasto kambario, sukuriant tokį jo įvaizdį. Tai – ir medinės grindys vonioje, medžio imitacijos plytelės, iš dalies dažytos sienos ar net tapetai, pakabinamas šviestuvas“, – vardijo K.Grybaitė. Dar viena dilema įsirenginėjant vonios kambarį – ar rinktis dušo kabiną, ar vonią. Dizainerė pastebi, kad mažiau populiarios didžiulės kampinės vonios, nors būna, kad poros tokias perka todėl, kad abu kartu galėtų maudytis. Tačiau, kaip paaiškėja vėliau, dažniausiai tuo nesinaudoja, mat vandens procedūroms renkasi SPA centrus.
„Mes Lietuvoje jau esame turėję margas, įvairių formatų plytelėmis išklotas vonias, tad dabar vyrauja vientisas spalvinis sprendimas, populiarus interjere yra akmuo“, – pasakojo K.Grybaitė. Klasikiniuose interjeruose būdingos detalės, bordiūrai, užbaigimai, apvadai, o kuriantys minimalistinį interjerą renkasi didelių formatų ir plonas plyteles.
Svarbu rinktis kokybišką santechniką
„Kalbant apie santechniką, madinga retro stiliaus santechnika, aptakesnės formos, populiarios modernaus dubens formos vonios, įmontuojami tualetai, duše – berėmės stiklo konstrukcijos, retas dušas turi padą ir yra tik suformuotas nuolydis bei išklota plytelėmis. Vonios kambaryje žmonės nori jaukumo – tokia yra interjero tendencija“, – sakė specialistė.
Pasak K.Grybaitės, įsirenginėjant vonią visų pirma patariama rinkis kokybišką santechniką. „Taupyti galima perkant plyteles ir rinktis jas ne žinomo ir brangaus gamintojo. Plytelių pasirinkimas yra įvairus – nuo 7 iki 300 eurų už kvadratinį metrą. O investuoti reikia į santechniką, nes atsibos keisti nekokybišką dušo galvą ar maišytuvą“, – kalbėjo K.Grybaitė.
Sprendimus diktuoja moterys
Prekybos miestelyje „Urmas“ jau 23 metus įvairiomis vonios kambario prekėmis bei įranga prekiaujančios įmonės ARV vadovas Aldas Adomaitis sako, kad nusipirkti vonios kambario įrangą galima nuo maždaug 1,5 tūkstančio eurų.
„Ir aukštyn. Priklausomai nuo to, ko žmogus nori ir kiek tam numatęs skirti pinigų“, – sakė A.Adomaitis. Įvairių gamintojų įranga prekiaujančios įmonės vadovas pastebėjo, kad kuo toliau, tuo lietuvių finansinis krepšelis tampa didesnis. Ne vieną vonios kambario interjerą Vakarų Europos valstybėse matęs verslininkas tvirtina, kad dažnas lietuvis vonios kambarį įsirengęs ir gražiau, ir šiuolaikiškiau nei kitų šalių gyventojai. Į Kauną įsigyti prekių atvažiuoja ne tik kauniečiai, tačiau ir kitų regionų gyventojai, o prekybininkai sako esantys vieni pirmųjų, prekybą pradėję prekybos miestelyje „Urmas“.
„Nors iš karto buvo nuomonė, kad čia – tik pigios prekės, tačiau taip nėra, mes prekiaujame ir žinomų, kokybiškų prekės ženklų gaminiais. Kuo daugiau turime ką pasiūlyti, tuo daugiau ir parduodame“, – kalbėjo A.Adomaitis. Verslininkas pastebėjo, kad dažniausiai rinktis prekių ateina moterys – jos diktuoja sprendimus, o vyrus atsiveda kai reikia sumokėti ir parsivežti pirkinius.
Pasak A.Adomaičio, dideles dušo galvas dažniau linkę rinktis vyrai, o moterims jos nėra tokios patrauklios. „Galbūt moterys bijo sušlapti plaukus?“, – juokavo A.Adomaitis.
Keičiasi ir gaminių spalvos, tad pirkėjai renkasi ne tik baltą, tačiau pilką ar juodą įrangą, pavyzdžiui, maišytuvus. „Visi mes skirtingi. Skirtingi mūsų poreikiai, piniginės storis, todėl negalėčiau įvardinti tipinio pirkėjo. Parduodame tiek vonių, tiek dušo kabinų. Tai priklauso ir nuo to, ar namuose yra vienas, ar keli vonios kambariai. Jei keli, tuomet viename iš jų būtinai įrengiama vonia“, – pasakojo A.Adomaitis.