Kalvis Raimondas Vaitkūnas – apie naujas namų ir kiemų madas

2017 m. spalio 20 d. 16:01
Lrytas.lt
Neseniai išgyvenome laikotarpį, kai populiariausias pageidavimas kalviams buvo minimalistinė stiklo ir plieno architektūra, bet ši mada jau praeina – žmonės vis labiau ilgisi natūralumo, teigia „Vilniaus kalviai“ vadovas Raimondas Vaitkūnas. Modernias gyvenvietes sostinėje įrengti padedantis amatininkas pastebi augantį mažosios architektūros elementų, šalia namų tekančio vandens poreikį.
Daugiau nuotraukų (11)
„Lietuvoje ši tendencija, kaip įprasta, vėluoja. Įgyvendindamas užsakymus Vakarų Europos šalyse, pastebėjau grįžimą prie ištakų jau prieš gerą dešimtmetį. Mes atsigręžiame atgal į gamtą tik pastaraisiais metais“, – kalbėjo R. Vaitkūnas.
Daugiau nei du dešimtmečius kalvyste užsiimantis vyras teigia, kad žmonės kalviui yra linkę papasakoti net smulkiausius savo norus – svarbi kiekviena detalė. Tad amatininkas turi galimybę perprasti, kokioje aplinkoje jie iš tiesų pageidauja gyventi. Pasak jo, daugeliu atžvilgių aktyviai sekame Vakarų pasaulio pėdomis.
R. Vaitkūnas tvirtina, jog, jei anksčiau pagrindinis dėmesys buvo skiriamas pastatų puošybai, o vėliau – modernioms plieno ir stiklo konstrukcijoms, tai pastaruoju metu lietuviai yra vis labiau linkę savo gyvenamąją aplinką paįvairinti mažosios architektūros elementais, tokių užsakymų skaičius sparčiai auga.
Tokias pat tendencijas amatininkas teigia pastebintis ne tik pavienių klientų, bet ir nekilnojamojo turto plėtotojų užsakymuose – paskutinis pavyzdys nauja ir jau baigiama kurti „Užupio krantinių“ gyvenvietė.
Fontanų atgimimas
Populiariausi prašymai – gamtos, senovės, Baltų genčių motyvais puošti kūriniai. Kalvis pastebi pastaruoju metu vėl sugrįžtantį ir fontanų populiarumą. „Kadaise Vilniuje jų turėjome daug. Tačiau pamažu visi išmirė – beliko miestą darkančios tuščios betono ir geležies konstrukcijos. Tačiau privačiose valdose kuriamų fontanų skaičius pastaruoju metu ir vėl ėmė augti – tokių prašymų sulaukiame vis daugiau“, – teigė R. Vaitkūnas.
Pasak jo, tekantis vanduo – vis aktyviau klientų kartojamas motyvas. Amatininko tai nestebina: jis įsitikinęs, kad tekančio vandens poreikis yra įtvirtintas kiekvieno žmogaus prigimtyje, o mes tiesiog ilgą laiką buvome pernelyg įsitraukę į pastangas atitrūkti nuo gamtos, kuo toliau pažengti nuo savo ištakų, kad tai pastebėtume. „Tačiau atkreipkite dėmesį, ko mes ieškome norėdami pabėgti nuo darbų, atsipalaiduoti, pasikrauti naujos energijos – mes ieškome vandens. Važiuojame prie upių, ežerų, jūrų. Nuo senų laikų esame įpratę kurtis ten, kur netoliese čiurlena koks upeliukas, pastaruoju metu ir vėl vis dažniau išgirstu šį pageidavimą. Vientisas betonas žmones slegia, o vanduo simbolizuoja gyvybę“, – svarstė jis.
R. Vaitkūnas įsitikinęs: kalvis turi būti ir psichologas, ir menininkas, ir amatininkas, kad gebėtų suprasti, ko iš tiesų nori jo klientai. Kaip pavyzdį, amatininkas mini fontaną, kurį šiuo metu kuria sostinės kvartale..
„Tai negali būti tiesiog paprasčiausias fontanas. Jis turi tapti viso kvartalo simboliu – jį saugoti ir jungti, suburti kaimynus, juos supažindinti. Juos nuraminti, įkvėpti, paskatinti susimąstyti, nudžiuginti“, – tokią savo naujojo kūrinio misiją mato kalvis.
Pasak jo, nuo to priklauso ir šiuolaikinių fontanų stilius. Nors dar prieš penkmetį visi jie turėjo šviesti įvairiomis spalvomis, šokti pagal muzikos garsus ir būti itin ryškūs, šiandien klientai jau pabrėžia natūralumą.
„Taip ir šis būsimas fontanas puikiai atspindės Užupio dvasią – jis nešvies, nerėks, nebandys atkreipti į save dėmesio. Jis taps natūralia gamtos dalimi ir tiesiog tyliai, ramiai lašės, kaip laša lietus nuo medžių šakų, primindamas apie laiko tėkmę, paskatindamas kiekvieną akimirką praleisti kuo prasmingiau“, – pasakojo amatininkas.
Naujakuriai domisi aplinkos kokybe
Ilgametę patirtį turinčio kalvio R. Vaitkūno nuomone, šiuolaikiniams naujakuriams svarbu turėti ne tik kokybišką būstą, bet ir aplinką, kurioje norisi leisti laisvalaikį, susitikti, bendrauti. Todėl savo kūriniais jis siekia kurti būtent tokią atmosferą: jaukią ir vienijančią.
Panašias būsto pirkėjų nuotaikas teigia pastebintys ir nekilnojamojo turto plėtotojai. Pasak vienos didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto (NT) kompanijų „MG Valdos“ pardavimų vadovo Manto Umbraso, gyventojų reikalavimai išskirtinei aplinkai, gamtos motyvams, simboliams nuolat auga.
„Kiekviename plėtojamame projekte ieškome neįprastų, išskirtinių sprendimų aplinkos įrengimui. Matome, kad tai tampa vis svarbesniu gyvenamosios vietos pasirinkimo aspektu. Naujakuriai ieško būsto mieste, kuriame galėtų jaustis esantys gamtos apsuptyje, tai labai gerai atspindi „Užupio krantinių“ gyvenvietė“, – teigia jis.
„Vilniaus kalviai“ šioje gyvenvietėje rūpinosi ne tik fontanu – sukūrė daugiau nei 200 balkonų ir kitų metalinių architektūros detalių. Pasak R. Vaitkūno, dirbdamas „Užupio krantinėse“, jis pastebėjo, kad šią vietą renkasi ypatingi, itin aukštos gyvenimo kokybės pasiilgę gyventojai.
„Todėl nieko nuostabaus, kad ir mes iš užsakovų gavome reikalavimą – daug investuoti į kokybę. Reikia pripažinti, kad šiais laikais tai yra pakankamai reta, tačiau akivaizdu, kad besikeičiantys gyventojų poreikiai ir reikalavimai privers vis daugiau mūsų užsakovų kelti kokybės kartelę“, – įsitikinęs amatininkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.