Yra daugybė dalykų, prieš kuriuos esame bejėgiai. Atsitinka, kad prietaisas sugenda net ir tuomet, kai jo priežiūra nepriekaištinga. Pasistengsiu išdėstyti kai kuriuos nesudėtingus dalykus, galinčius pailginti sodo technikos gyvavimo laiką.
Pirmiausia – alyvos keitimas
Nereikia būti mokslininku, kad suprastum, jog alyva varikliui yra tokia pat svarbi kaip oras žmonėms. Be alyvos variklis neveikia ilgiau nei 5–10 minučių. Po to jis – jau metalo laužas. Kad taip neatsitiktų, visuomet prieš paleisdami variklį patikrinkite alyvos kiekį ir, jeigu reikia, papildykite. Apie tai daug nekalbama, bet iš tiesų beveik visi variklių gamintojai sako, kad tikrinti reikia prieš kiekvieną paleidimą.
Be abejo, turima omenyje, kad tai reikia daryti po to, kai variklis ilgiau stovėjo be darbo, pavyzdžiui, ryte, kai išvežate prietaisą iš garažo. Alyvą visuomet tikrinkite ant lygaus pagrindo – tai rekomenduojama daryti ant garažo grindų. Tokiu atveju rezultatas bus gana tikslus.
Neatsitiks nieko, jei alyvos lygis šiek tiek (porą milimetrų) viršys maksimumą, kur kas blogiau, jei jis bus pora milimetrų žemiau minimumo žymos. Alyvos lygio tikrinimas neužims daug laiko, bet padės išvengti labai didelių problemų.
Antra rekomendacija, kuri skamba šiek tiek nuobodžiai: plaukite techniką
Vejapjovės tiesiog rėkia: išplaukite mane baigę vejos pjovimo darbus! Reikalas tas, kad šlapias vejos sluoksnis pjovimo dalyje išlaiko labai daug drėgmės. Jeigu nenuplausite žolės, vejapjovė džius ilgai ir drėgna aplinka turės žalingą poveikį metalui. Esu matęs dešimtis, gal net šimtus vejapjovių, kurių korpusas surūdijęs. To priežastis – technikos nepriežiūra.
Trečia – benzino naudojimas
Kiekvieno sezono pradžioje įsitikinkite, kad naudojate šviežią benziną. Mūsų degalinėse parduodamas benzinas paprastai nėra skirtas laikyti ilgai, tai reiškia, kad stovint du tris mėnesius pradeda kisti jo savybės. Kelis kartus mačiau, kaip žoliapjovė ar vejapjovė, kuri rudenį dirbo nepriekaištingai, pavasarį tiesiog nebepasileidžia.
Pakeitus benziną viskas susitvarkė. Šioje skiltyje reikėtų paminėti dar vieną detalę, kuri padės pailginti įrenginio veikimo laiką. Jeigu įmanoma, visuomet išnaudokite visą benziną. Jeigu yra degalų kranelis, užsukite jį visai prieš darbo pabaigą ir palikite mašiną veikti tol, kol karbiuratorius bus tuščias. Kodėl? Dėl labai paprastos priežasties.
Benzine yra mažesnis ar didesnis kiekis dervinių medžiagų, kurios atsiskiria stovint. Kuo ilgiau benzinas stovi, tuo daugiau tokių likučių gali susidaryti. Labai daug karbiuratoriaus problemų kyla būtent dėl benzino stovėjimo ir baigiasi įsigijus naują karbiuratorių.
Ketvirta – techninės priežiūros punktas
Bent kartą per metus raskite laiko nuvežti mašiną į techninės priežiūros punktą, kur ją apžiūrės techniką išmanantis asmuo. Būtinai pakeiskite alyvą ir patikrinkite filtrus. Pagal variklio gamintojo instrukciją patikrinkite ir pakeiskite visas žvakes, patikrinkite tarpus tarp vožtuvų. Visuomet naudokite kokybišką alyvą ir kokybiškus filtrus. Pigūs daiktai negali būti pigūs be priežasties.
Nesu tikras, ar verta paminėti atskirai, bet vis dėlto tai padarysiu. Viena iš didžiausių klaidų – žmonės daiktus naudoja ne pagal paskirtį. Jie perka mulčiuojančią vejapjovę, bet pavasarį, kai žolė ima augti labai sparčiai, vis delsia ir laukia: „Pjausiu tada, kai ji bus iki kelių.“
Galiausiai su maža vejapjove išsiruošę šienauti iki kelių išaugusios žolės supranta, kad mašina nepajėgi nušienauti. Tai negerai! Mašiną reikia naudoti tuomet, kai jaučiate: juo padaryti galiu dar daugiau! Taigi nelaukite, kol žolė išaugs iki kelių, šienaukite ją dažniau – turėsite gražią veją.
Ši taisyklė galioja visiems darbo įrankiams. Universalūs įrankiai yra tokie, kokie yra, bet kiekvienam darbui paprastai yra skirtas specifinis įrankis. Įsidėmėkite šią paprastą tiesą ir jūsų gyvenime bus kur kas mažiau rūpesčių.