Pristačius įrenginį į šalia Kauno esančias Biruliškes, laukia kitas etapas – svarbūs užbaigiamieji skruberio pastatymo darbai statybvietėje. Įrenginį į viršų, dėl taikomų griežtų reikalavimų, kels specialus, vienas iš kelių Lietuvoje esančių daugiatonių kranų, kurio keliamoji galia – 500 tonų. Dujų valymo proceso statybos etape dalyvaus specialiai apmokyta ir sertifikuota įmonės komanda.
Apie 100 tonų sveriantis, 43 metrų aukščio ir 6,7 m skersmens įrenginys iš stiklaplasčio, savo forma panašus į kaminą, iš Alytaus iki Biruliškių k., šalia Kauno, gabentas specialiai iš Lenkijos užsakytu transportu, skirtu nestandartinio dydžio krovinių gabenimui.
Inžineriniai sprendimai – pagal griežtus technologinius gamybos ir aplinkosauginius reikalavimus
Didelio efektyvumo, itin sudėtingas įrenginys bus Kauno kogeneracinėje jėgainėje numatytų įdiegti valymo technologijų dalis. Skruberiu inžinerijoje vadinama kamino pavidalo talpa, kurioje vykdomos biodujų valymo pakopos.
Anot įrenginio gamintojo, įgyvendinant aukštos kvalifikacijos reikalaujantį projektą, teko susidurti su itin rimtais profesiniais iššūkiais – išskirtiniu įrenginio dydžiu ir dėl itin griežtų aplinkosaugos reikalavimų privalomu naudoti specialiu cheminės dervos kompozitu. Specialios didelio cheminio atsparumo dervos skirtos tam, kad dūmų valymo metu visos aplinkai galinčios kelti pavojų cheminės medžiagos būtų nusodintos ir ištirpintos, ir, kas svarbiausia, sulaikomos skruberio viduje, kad iš įrenginio kenksmingi dūmai negalėtų patekti į aplinką.
Vykdant paruošiamuosius projektavimo darbus bei siekiant užtikrinti visas technines ir aplinkosaugines sąlygas, įmonės projektavimo ir gamybos komanda darbų pradžioje atliko detalų 3D modeliavimą. Bendrovės inžinieriai-konstruktoriai panaudojo naujus technologinius sprendimus didelio svorio vidinių kamino dalių konstrukcinių uždavinių išpildymui. Kelis mėnesius užtrukusiame paruošiamajame etape buvo gaminamos specialios formos ir konstruojama sudėtingiems darbams reikalinga papildoma įranga.
Įrenginį bus galima išvysti jau spalio pradžioje
Planuojama, jog jau spalio pradžioje įrenginys stovės ir bus matomas visiems, pravažiuojantiems ties Kaunu magistraliniu keliu A1 Vilnius–Klaipėda.
Planuojama, kad Kauno kogeneracinė jėgainė veiklą pradės 2020 metų pirmą pusmetį ir pagamins apie 40 proc. Kaunui reikalingos centralizuotai tiekiamos šilumos bei apie 170 GWh elektros energijos, kuri bus tiekiama į Lietuvos nacionalinį elektros energijos perdavimo tinklą.
Kogeneracinės jėgainės statybvietėje šiuo metu dirba rangovų organizacijos iš beveik visos Europos. Lietuvos inžinieriai įvardija šią kogeneracinę jėgainę kaip netradicinį itin reto sudėtingumo statybų objektą su nestandartiniais konstrukciniais sprendimais.