Agnė Navickienė, NT agentūros „SOLDS“ įkūrėja ir vadovė, pastebi, kad premium segmento rinka Vilniuje sparčiai pildosi. Anot jos, per pastaruosius metus atsirado daugiau projektų, skirtų pasiturinčiam klientui, vertinančiam ne tik estetiką, bet ir ilgalaikę NT vertę.
„Prestižiniuose namuose kuriasi gyventojai, kurie rinkdamiesi būstą skiria didelį dėmesį tokiems aspektams, kaip gyvenimo komfortas, kaimynystė ir ilgalaikiai architektūriniai bei inžineriniai sprendimai.
Tokio būsto vis dar trūksta, todėl neretai matome akivaizdų spartų verčių kilimą. Pavyzdžiui, premium klasės apartamentai prieš keletą metų buvo rezervuojami už 6–8 tūkst. eurų už 1 kv. m kainą, tačiau šiandien to paties būsto kaina antrinėje rinkoje siekia 11–15 tūkst. eurų už 1 kv. m. Aukščiausios kokybės NT projektų paklausa išlieka aukšta net ir kintant ekonominei situacijai“, – kalba ji.
NT agentūros „Ober-Haus“ generalinio direktoriaus Audriaus Šapokos teigimu, premium klasės būsto rinka Vilniuje auga jau daugiau kaip dešimtmetį, o ypatingą šuolį parodė pastaraisiais metais. Didėjantis aukščiausios klasės butų pirkėjų skaičius natūraliai lėmė ir aktyvesnį plėtotojų įsitraukimą į šio segmento vystymą.
„Iki 2018–2020 m. prabangių daugiabučių projektų pasiūlos Vilniuje buvo vis dar nedaug, o ir patys būstai dažniausiai apsiribodavo kompaktišku dydžiu, gerokai didesnė pasiūlos dalis buvo koncentruota antrinėje rinkoje. Dabar situacija keičiasi – auganti paklausa natūraliai skatina plėtotojus aktyviau dirbti šiame segmente“, – sako A. Šapoka.
RELEVEN tvarumo ir inovacijų direktorius Guido Wolfas teigia, kad įmonė siekia atliepti premium klasės pirkėjų lūkesčius vystomame projekte „Sanguškų parkas“, kuris statomas Senamiestyje, Žiupronių gatvėje, šalia Misionierių bažnyčios. Jau parduota trečdalis butų.
„Vystant „Sanguškų parką“ atsižvelgiama į energinio efektyvumo sprendimus ir kokybišką statybą – nuo atsakingo rangovų ir medžiagų parinkimo iki ilgalaikių architektūrinių elementų bei žaliųjų erdvių. Greta daugiabučių bus įrengtas viešas skveras miestiečių poilsiui, o M. Daukšos gatvės pusėje sutvarkyta žalioji zona. Projektas savo kokybe ir elegancija, derindamas gyvenimo centre pojūtį su ramybe, atitiks premium klasės pirkėjų lūkesčius, tokius kaip išskirtinė projekto vieta, kokybė, unikali kaimynystė“, – teigia G. Wolfas.
A. Šapoka taip pat pastebi, kad didžiausią paklausą premium segmente generuoja prestižinės vietos: Senamiestis, Žvėrynas, Užupis ar Antakalnis. Tačiau šiose miesto dalyse laisvų sklypų ar plėtrai tinkamų teritorijų skaičius smarkiai ribotas, patrauklių plotų šiam segmentui atrasti trūksta net ir toliau nuo centro.
Reikalauja kokybės, tvarumo ir saugumo
Kalbėdami apie prabangių daugiabučių projektus abu NT ekspertai sutinka, kad pirkėjai vis dažniau ieško savybių visumos – ne tik architektūros sprendimų, bet ir aukštos kokybės inžinerijos, tvarumo, malonios kaimynystės ir paties pastatų funkcionalumo.
„Premium segmento pirkėjai nėra linkę ieškoti kompromisų dėl būsto kokybės, o vystytojai šiame sektoriuje taip pat nesidera dėl nuolaidų. Pirkėjai vertina architektūros unikalumą ir projektų saugumą – jie nori gyventi solidžioje aplinkoje, atitinkančioje jų socialinį statusą ir galimybes: uždaroje ir saugioje teritorijoje, su konsjeržo paslaugomis, aukštos kokybės medžiagomis“, – teigia A. Navickienė.
Pasak G. Wolfo, ilgametė patirtis šiame sektoriuje ir bendravimas su pirkėjais leido suprasti, ko jie dažniausiai ieško ir ką vertina.
„Bendraudami su pirkėjais pastebime, kad jie vertina išskirtinę architektūrą, patrauklią vietą, gerą kaimynystę, didelius langus, aukštas lubas ir tvarius, estetiškus laiptinių interjerus. Meno kūriniai bendrose erdvėse ir gražūs vaizdai pro langus taip pat yra reikšmingi pranašumai šiame segmente. Taip pat konsjeržo paslaugos, suteikiančios papildomą komfortą ir saugumą, yra vienas didžiausių privalumų parduodant prestižinius projektus. Dėl to statytojams tenka atliepti vis augančius pirkėjų lūkesčius, nors sklypų, atitinkančių pirkėjų norimus kriterijus, kritiškai mažėja“, – atskleidžia G. Wolfas.
A. Šapoka taip pat atkreipia dėmesį į augančius premium segmento pirkėjų reikalavimus dėl statybų kokybės ir tvarumo.
„Aukštos klasės būstas tampa neatsiejamas nuo solidžių statybos kokybinių parametrų. Garso ir šilumos izoliacija, aukštesnės klasės akustiniai sprendimai ir tvarios medžiagos – visa tai tampa norma šiame segmente. Vis labiau matoma tendencija, kad pirkėjai pradeda domėtis tvaresne statyba, projektų sertifikavimu“, – sako jis.
A. Šapoka pabrėžia, kad, nors pastatų sertifikavimas yra tapęs standartu komercinių NT projektų statyboje, premium gyvenamajame segmente ši tendencija pamažu įsitvirtina. Nors sertifikavimo procesas – brangus, galintis kainuoti ir kelis šimtus tūkstančių eurų, pirkėjai į tai pradeda vis dažniau kreipti dėmesį.
Dar vienas naujas aspektas premium būsto segmente – pirkėjų susirūpinimas dėl jų duomenų saugumo. Anot „Ober-Haus“ vadovo, prabangių būstų rinkoje vis dažniau taikomos išmaniosios namų valdymo sistemos, kasdienėje gyventojų buityje atliekančios vis daugiau funkcijų.
„Aukštos klasės būsto pirkėjai pradeda domėtis, kaip bus užtikrintas jų namų duomenų saugumas, kai įvairios išmaniosios namų valdymo sistemos veikia ir yra paremtos saugiu interneto tinklu. Tema dar gana nauja, bet pirkėjams svarbu, kaip jų gyvenamoji erdvė bus apsaugota nuo informacijos nutekėjimo“, – pabrėžia pašnekovas.
Ekspertų vertinimu, premium klasės būsto rinka Vilniuje šiandien kuria naujus prabangaus NT standartus ir, tikima, toliau plėsis kartu su augančiais klientų lūkesčiais.