Parduodantys savo būstą labiausiai bijo vieno proceso: kiek jis užtrunka ir kodėl verta atsipalaiduoti

2024 m. lapkričio 21 d. 15:20
Nusprendėte parduoti savo nekilnojamąjį turtą už aukštą kainą ir tikitės, kad tai padarysite vos per kelias savaites? Žinoma, toks variantas įmanomas, tačiau tikrai ne visada. Šiais laikais pirkėjai – kaip niekad reiklūs, tad tikisi, kad perkamo būsto kaina, išvaizda ir būklė bus nepriekaištinga. Jei NT objektas šių savybių neatitiks, skelbimas susidomėjimo gali nesulaukti kelis mėnesius ar net metus.
Daugiau nuotraukų (2)
Neretai NT pardavimas stringa dėl pačių pardavėjų klaidų, pavyzdžiui, kosmetinio remonto atsisakymo. Kartais užtenka spalvotas, ryškias būsto sienas perdažyti balta ar kita neutralia spalva ir jis kaip mat tampa patrauklesnis pirkėjams bei yra nuperkamas žymiai greičiau. Negana to, būsto vertė gali pakilti net apie 10 tūkst. eurų!
Panašių ir kitokių NT pardavėjų klaidų yra tikrai ne viena, galimybių jų išvengti – taip pat. Anot įmonės „Prime NT LT“ NT brokerės Ernestos Skvarnavičienės, esminis greito NT objekto pardavimo faktorius – adekvati kaina.
Jei ji nustatyta teisingai, atitinka būsto vertę ir yra patraukli tiek pirkėjams, tiek pelninga pardavėjams, parduoti objektą būna gana paprasta. Tiesa, šiuo atveju lengva paslysti ir pervertinti arba nuvertinti būstą, tad E. Skvarnavičienė pataria pasinaudoti NT brokerių ar turto vertintojų paslaugomis.
„Prieš parduodant būstą taip pat būtina patikrinti, ar jo dokumentai tvarkingi, o jei reikia – juos susitvarkyti. Rekomenduoju pasidomėti ir galimais mokesčiais. Būna, kad žmonės savo būstą parduoda praėjus vos metams nuo jo įsigijimo, o kadangi jo vertė per tą laikotarpį paauga ir susidaro kainos skirtumas, jie turi susimokėti mokesčius. Kartais net neverta vykdyti pardavimo, tad geriau tuo pasidomėti iš anksto. Dažnai kalbu apie šiuos namų darbus, nes jie – būtini: jų neatlikus, sėkmingai parduoti NT praktiškai neįmanoma“, – tikina NT brokerė E. Skvarnavičienė.
Emociniai pirkėjai daug dėmesio skiria išvaizdai
Vis tik šių namų darbų pakanka ne visuomet – kartais būstui prireikia interjero atnaujinimo, kosmetinio remonto, rimtesnės renovacijos ar kitų pokyčių. Pasak E. Skvarnavičienės, tai – svarbu, nes šiuo metu pirkėjai labiausiai pasikliauja emocijomis ir daug dėmesio skiria būsto išvaizdai. Jų susidomėjimas mažėja, jei būstas ar jo dalys yra nesutvarkytos, neįrengtos, nusidėvėjusios ar turi kitų trūkumų.
„Būstai su daline apdaila taip pat nėra labai populiarūs, nes norint juos įrengti reikia investuoti laiko ir pinigų, turėti kontaktų ir žinių, o tą padaryti dirbantiems žmonėms – sunku. Jie dažniau renkasi būstus, kurie jau įrengti, tvarkingi ir švarūs“, – sako NT brokerė.
Kartais, rodos, smulkmenos – sienų perdažymas, baldų atnaujinimas ar nauji dekoro elementai – gali stipriai nulemti NT pardavimo greitį ir sėkmę. Dažnai, atlikus net ir nedidelius pakeitimus, būstas atrodo modernesnis ir jaukesnis, tad sukelia stipresnes emocijas ir palieka geresnį pirmąjį įspūdį.
Ar verta investuoti į reklamą?
Žinoma, pardavimo sėkmę ir greitį stipriai nulemia gera reklama. Ją E. Skvarnavičienė pataria pradėti nuo seno ir paprasto būdo – informuoti kaimynus, artimuosius ir draugus. „Kaimynai yra labai geri pirkėjai – jie puikiai pažįsta rajoną, žino apie namo kokybę. Dažnai jiems viskas tinka, tik reikia mažesnio ar didesnio buto. Jei jie būstu nesusidomi, skelbimą išplatinkite įvairiais kanalais – patalpinkite visuose NT skelbimų portaluose ir socialiniuose tinkluose, iškabinkite reklaminiuose stenduose“, – sako specialistė.
Anot brokerės, kompleksinė reklama veikia geriausiai, nes pasiekia didesnę ir įvairesnę auditoriją. Pavyzdžiui, skelbimų portaluose žmonės lankosi sąmoningai – jie žino, ko ieško ir naršo planuodami kažką įsigyti. Tuo tarpu socialiniuose tinkluose skelbimas pirkėją gali „atrasti“ netikėtai ir paskatinti būstą įsigyti būstą, net jei jis ir planavo tai daryti tik po kelių mėnesių ar metų.
Vis tik pirmiausia reikia pasirūpinti, kad skelbimas būtų informatyvus ir patrauklus – tik taip patrauks potencialių pirkėjų dėmesį. Šiuo atveju verta investuoti į NT fotografiją – profesionalūs NT fotografai būstą atskleis gražiausiomis spalvomis, parodys geriausius jo kampus ir privalumus.
„Tikiu, kad verta investuoti ir į virtualias ekskursijas, nes tai – kur kas įdomiau nei paprastos nuotraukos, be to, žmonės dabar nuolat žiūri įvairius video, reelsus. Jie gali „pasivaikščioti“ po būstą, jį pamatyti, pajausti atmosferą ir apsispręsti, ar nori apžiūrėti gyvai. Vis tik gyva apžiūra yra svarbiausia – be jos žmogus niekaip nenusipirks nekilnojamo turto“, – tikina E. Skvarnavičienė.
Nors daugelis pardavėjų vykdo individualias apžiūras, NT brokerė pataria neatmesti ir kito varianto – atvirų durų dienų. Tai itin patinka pirkėjams, nes yra labai paprasta – žmonės gali užsiregistruoti ir apžiūrėti būstą jiems patogiu metu. Be to, jos parodo, kad yra ir daugiau susidomėjusių žmonių, o tai pakursto konkurenciją ir paklausą.
„Kuo daugiau susidomėjusių interesantų ir potencialių pirkėjų, kuo daugiau apžiūrų, tuo greičiau galite parduoti būstą ir už aukštesnę kainą“, – šypsosi „Prime NT LT“ NT brokerė.
Pardavinėti patiems ar samdyti NT brokerį?
Vienas iš opiausių klausimų – ar būsto pardavimu užsiimti patiems, ar samdyti NT brokerį. Nors brokerio paslaugos kainuoja, jos padeda sutaupyti laiko ir energijos, kartais – ir išvengti nesėkmių. Žmonės be reikiamos patirties ir kompetencijų dažnai neinvestuoja į profesionalią NT fotografiją ir gerą, kompleksinę reklamą bei pervertina būsto kainą, o brokeris ją įvertina objektyviai.
„Be to, dauguma žmonių iki galo nežino, kaip vyksta NT pirkimas su paskola. Kai kurie atmeta tokius pirkėjus, nes tiki, kad procesas truks apie pusę metų, tačiau tai – didžiausias mitas. Pirkimas su paskola trunka apie mėnesį, kol įvyksta pilnas atsiskaitymas – apie pusantro mėnesio, taigi, kur kas greičiau, nei kai kurie galvoja.
Deja, žmonių, mokančių iš savo kišenės, o ne su banko paskola yra itin mažai, tad klaidingi įsitikinimai sulėtina pardavimo procesą ir atbaido potencialius pirkėjus. Tuo tarpu NT brokerio žinios, patirtis, pažintys, partneriai ir kontaktai suteikia pranašumą, kuris padeda būstą parduoti greičiau ir sklandžiau“, – sako E. Skvarnavičienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.