Jie baiminasi ne tik, kad niokojamas jų turtas, bet ir gali kilti gaisro pavojaus. Gyventojų teigimu, į jų ne kartą išsakytus nuogąstavimus namo administratorius „Urban hold“ žiūri pro pirštus.
Girulių g. 22 namo gyventoja Jolanta (vardas pakeistas) pasakojo, kad su nerimu laukia prasidėsiančio lietaus sezono. Mat praėjusių metų patirtis parodė, kad po kiekvieno smarkesnio lietaus į automobilių stovėjimo aikštelę skverbiasi vanduo. Drėgmė esą gadina ne tik patalpas, bet ir daugiabučio konstrukcijas. Problema paaštrėja ir žiemos pabaigoje, kuomet prasideda atlydys.
Jolantos teigimu, pikčiausia, kad į gyventojų skundus namą prižiūrinti bendrovė „Urban hold“ nereaguoja, o tik ieško kaltų ir pirštais baksnoja į statytoją bei šalia esančio sklypo savininkus. Tačiau moteris sako nesuprantanti, kodėl jie kas mėnesį už daugiabučio priežiūrą moka pinigus, tačiau namo prižiūrėtojas tinkamai nesprendžia problemos.
„Atvirai pasakysiu – bijau net pagalvoti, kaip atrodys mūsų patalpos, kai į Lietuvą sugrįš lietus. Kita vertus, žinau, ko laukti, nes praėjusių metų patirtis parodė, jog kai tik smarkiau palyja, mūsų patalpos skęsta. Antai pernai vasarą gretimame sklype buvo susiformavusi gana didelė bala. Apie tai informavome namo administratorių ir tąsyk dar pridūrėme, kad po keleto dienų vėl bus smarkus lietus, ir kad vėl skęsime. Deja, jokių veiksmų šiuo klausimu namo administratorius nesiėmė“, – karčią patirtį prisiminė Jolanta.
Gyventoją piktina ne tik namo administratoriaus neveiklumas, bet ir nuolat dalijami pažadai, kad problema bus išspręsta. Tačiau, kaip sako Jolanta, delsimas sutvarkyti problemines vietas kainuoja ne tik nervus ir laiką, bet ir daro finansinę žalą gyventojų turtui.
„Kai pernai užpylė mūsų sandėliukus, ne vienas kaimynas skaičiavo nuostolius. Vieniems sandėliuke laikyti baldai sušlapo ir supuvo, kitiems buvo sugadintas kitas saugomas turtas. Dabar, artėjant lietingajam sezonui, bijome sandėliukuose laikyti brangesnius daiktus, nes negali žinoti, kas gali nutikti. Žodžiu, gyvename nuolatinėje baimėje“, – pasakojo Girulių g. 22 namo gyventoja.
Moteris sako, kad lietaus daromos žalos padariniai matomi jau ir plika akimi. Dėl pasikartojančios drėgmės vyksta perdangos armatūros korozija, dėl ko trumpėja perdangos tarnavimo laikas. Be to, besikaupianti drėgmė turi neigiamos įtakos ir kitoms pastato konstrukcijoms.
„Mūsų namas pakankamai naujas, jam dar galioja statytojo garantija, tačiau mūsų administratorius „Urban hold“ nesugeba arba nenori atstovauti mūsų ginčuose su statytoju. Tai jeigu įmonė, kurioje dirba vos 8 darbuotojai, geba tik rinkti mokesčius, tai kam tada toks administratorius reikalingas. Žodžiu, tragedija, o ne aptarnavimas“, – kalbėjo Jolanta.
Problemą išspręsti ne taip paprasta
Naujienų portalui Lrytas susisiekus su namo administratoriumi „Urban Hold“, paaiškėjo, kodėl problemą išspręsti ne taip ir paprasta.
„Visų pirma, norime akcentuoti, kad suprantame gyventojų susirūpinimą dėl šios problemos, ji neabejotinai kelia nepatogumų gamtos stichijų metų, ypač po stipresnio lietaus. Ta pati problema kelia rūpesčių ir namo administratoriui, nes vanduo atiteka iš šalia, aukščiau esančio sklypo, priklausančio kitam savininkui, o žalos likvidavimas gula ant mūsų pečių.
Atkreipiame dėmesį, kad pagal galiojančius teisės aktus, kiekvieno sklypo savininkas privalo pasirūpinti kritulių surinkimu, kad šie nedarytų žalos aplinkinėms teritorijoms.
Pateiksiu pavyzdį: įsivaizduokite, jūs gyvenate privačiame name, kaimynas vykdo statybas, pakelia savo sklypo aukštį priveždamas grunto ir vieną dieną į jūsų kiemą ima tekėti upė. Užlieja rūsį, kiemą ir pan. Patys, be kaimyno, nelabai ką galėtumėte padaryti, kad tai nesikartotų. Aišku, po liūties išsiurbsite savo namo rūsį, susitvarkysite.
Be abejonės, kreipsitės į kaimyną, kad problema nesikartotų. Tą darėme ir mes: išsiurbėme aikštelę, pakėlėme liftus, kad išvengtume jų užliejimo, kitaip tariant, nedelsiant reagavome ir sutvarkėme liūties padarinius, siekiant kuo greičiau sumažinti nepatogumus gyventojams.
Taip pat dėl šios problemos tiek raštu, tiek žodžiu esame kreipęsi į minėto sklypo savininką. Šis tikina atlikęs sklypo modifikavimo darbus, tačiau, kaip matome, iki galo problema nėra išspręsta.
Svarbu paminėti, kad veikdami pagal teisės aktus, organizavome sprendimo priėmimą (namo savininkų susirinkimą ir balsavimą raštu) dėl kreipimosi į teismą siekiant įpareigoti kaltininką sutvarkyti minėtos problemos priežastis ir atlyginti ankstesnių užliejimų metu patirtus nuostolius. Namo gyventojai tokį sprendimą priėmė. Šiuo metu teisininkai ruošia dokumentus teismui, kuris, kaip tikimasi, kaimyną įpareigos šią problemą išspręsti.
Dedame milžiniškas pastangas į be tarpišką bendravimą su klientais tiek gyvuose, tiek nuotoliniuose susirinkimuose, organizuojame elektronines apklausas, el. balsavimus.
Šiuo atveju, per ne pilnai dvejus metus, su gyventojais buvome susitikę trijuose gyvuose susirinkimuose, dvejuose nuotoliniuose, ne mažiau nei penkiuose susitikimuose su aktyviais gyventojais, kuriuose kartu planavome, tarėmės ir sprendėme problemas.
Esame atlikę dešimtis inžinerinių neperiodinių apžiūrų, vizualinių patikrinimų, parašę daugybę pretenzijų rangovams. Suorganizavome vandentiekio, elektros ir kitų sistemų garantinius remonto darbus, kurie gyventojams nieko nekainavo“, – portalui Lrytas paaiškino įmonės „Urban Hold“ pagalbos komanda.