Už Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo pokyčius priėmimo stadijoje balsavo 88, susilaikė 12, prieš 2 parlamentarai. Parlamentas taip pat pritarė lydinčiajam Žemės įstatymo pakeitimo projektui.
Įstatymo projektu siekta suteikti galimybę už ypatingos valstybinės svarbos projekto įgyvendinimą atsakingai valstybės institucijai įsigyti specialiajame plane suplanuotus žemės sklypus ir juos pertvarkyti po Vyriausybės nutarimo įsigaliojimo, nelaukiant žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto patvirtinimo ir procedūros pabaigos.
Teigiama, kad visi su privačios žemės įsigijimu ir pertvarkymu susiję veiksmai bus atliekami turint žemės sklypo savininko sutikimą ar atitinkamą įgaliojimą. Priėmus siūlomas nuostatas, bus užtikrintas savalaikis „Rail Baltica“ projekto tikslų pasiekimas.
Įstatymų projektais siekta paspartinti ypatingos valstybinės svarbos projektų įgyvendinimą, užtikrinti atitinkamo laikotarpio paramos fondų lėšų projekto finansavimui įsisavinimą ir pašalinti nesklandumus, kylančius valstybei svarbių projektų įgyvendinimo procese.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.