Prasidėjo dar vienos išskirtinės statybos Kaune – jų sėkmę lems kritulių kiekis

2023 m. spalio 20 d. 12:00
Kaunas ėmėsi dar vieno projekto – netoli Nemuno ir Neries santakos prasidėjo vadinamojo Kėdainių tilto statybos. Skaičiuojama, kad pirmieji automobiliai persikelti juo iš vieno kranto į kitą galės 2027 metais.
Daugiau nuotraukų (6)
Tilto poreikiu niekas niekada neabejojo, tačiau kilo abejonių, ar šis statinys nepakenks unikaliam kraštovaizdžiui.
Beveik 400 metrų ilgio tiltas bus statomas pagal bendrovės „Processoffice“ parengtą projektą „Santakos tiltas“, kuris konkurso metu surinko net 99 balus iš 100 galimų ir sulaukė gausybės palankių įvertinimų.
Vėliau „Processoffice“ specialistams teko keisti techninį projektą, o visi pakeitimai susiję su poreikiu sumažinti tilto statybos kainą.
Tiltas sutrumpėjo, sumažintas eismo juostų plotis, perdarytos atramos.
Siekis – sumažinti sąmatą
Vilijampolės ir Marvelės krantus sujungsiančio tilto projektas pradėtas rengti beveik prieš šešerius metus, o jo statybą planuota pradėti 2021-aisiais.
Pačioje idėjos užgimimo pradžioje svarstyta apie 30 mln. eurų sieksiančią darbų kainą, tačiau netrukus ji šoktelėjo dvigubai, o po konkurso paaiškėjo, kad geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Autokausta“ darbus sutiko atlikti už 115 mln. eurų.
Miesto valdžia vylėsi Vyriausybės paramos šiam projektui, tačiau jos nesulaukusi galiausiai ryžosi jo imtis savo jėgomis.
Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius priminė, kad miesto bendrajame plane tiltas buvo numatytas jau prieš kelis dešimtmečius, o pagrindinis jo tikslas – išlaisvinti nuo transporto spūsčių Senamiesčio prieigas.
Atskleidė būsimų darbų eigą
Savivaldybės atstovas paskelbė, kad sutartyje statybos darbams numatytas laikas – 42 mėnesiai. Jie prasidės dešiniajame Nemuno krante, vėliau atramos bus statomos upėje ir tik galutiniame etape pasieks kitą upės krantą Užnemunės gatvėje.
V.Abramavičius pažadėjo, kad 2024 metais vairuotojai dėl tilto statybos Užnemunės gatvėje dar nepatirs nepatogumų. Vilijampolės pusėje darbai vyks tokioje vietoje, kurioje transporto srautas nėra didelis. Iš abiejų pusių naujojo tilto prieigose dar teks suformuoti transporto mazgus.
Ar numatyto laiko užteks užbaigti visus darbus?
„Jeigu neatsiras nenumatytų trukdžių, užteks ir trejų metų“, – svarstė V.Abramavičius.
Kenktų pakilęs vandens lygis
Bendrovės „Autokausta“ statinio statybos vadovas Justinas Jasiulevičius šiuo metu taip pat nemano, kad numatyta per mažai laiko, o darbų sėkmę siejo su kritulių kiekiu ir vandens lygiu upėje.
Žadama, kad tilto statybos upei nepakenks, o štai upė darbams – gali.
„Didelis kritulių kiekis ir pakilęs vandens lygis gali sutrikdyti numatytus darbus, ir šių aplinkybių niekaip negalime nulemti“, – kalbėjo J.Jasiulevičius.
Pasak jo, šiuo metu rengiamas darbo projektas, kuris bus pateiktas ekspertams. Nemuno pakrantėje vyksta paruošiamieji darbai – pilamas smėlis, klojamos plokštės laikiniems keliams, kurie reikalingi privažiuoti prie numatytų atramų vietų.
J.Jasiulevičiaus skaičiavimais, lapkritį arba gruodį gali prasidėti ir statybos darbai.
Pastarąjį kartą visiškai naujas tiltas Kaune pastatytas prieš 7 metus – tai buvo Panemunės tiltas. Tąkart jis kainavo apie 30 mln. skaičiuojant eurais.
KaunasKėdainių tiltasStatybos
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.