Šalia Bernatonių esančios „Šilo“ bendrijos sodininkams ir čia gyvenantiems žmonėms sužibo viltis, kad jų namai nebus nugriauti tiesiant į Panevėžį geležinkelio „Rail Baltica“ vėžę.
Susisiekimo ministerijos atstovai ir projekto rengėjai Panevėžio rajono valdžiai pristatė pakoreguotą ekspertų prioritetine įvardijamą pirmąją europinio geležinkelio alternatyvą.
Naujajame variante geležinkelio vėžė patraukta arčiau siauruko.
Šitaip iš 53 numatytų griauti statinių, patenkančių į vėžės teritoriją, būtų išsaugoti 23 „Šilo“ sodininkų bendrijoje esantys pastatai.
Ministerija dar šį mėnesį turėtų apsispręsti, ar „Rail Baltica“ keleivių stotį statyti Panevėžio pakraštyje, greta aplinkkelio, ar Gustonių kaime.
Panevėžio rajono meras Antanas Pocius teigė, kad geležinkelio vėžės patraukimas nuo „Šilo“ sodininkų arčiau siauruko šiek tiek pagerintų padėtį, bet iki galo jos neištaisytų.
„Mūsų ir žmonių patriukšmavimai galbūt privertė dar kartą peržvelgti planavimo dokumentus, kad gyventojams būtų padaryta kuo mažiau žalos. Bet iš paskutinio pokalbio supratau, kad galutinai užprotestuoti tos linijos mes nelabai ir galime“, – kalbėjo A.Pocius.
Tai, kad „Rail Baltica“ geležinkelį tiesiant į Panevėžį vėžė kirstų siauruką, merui nėra labai svarbu. Siauruko faktiškai nė žymių jau nelikę.
„Šilo“ sodininkų bendrijos pirmininkas Kazimieras Mikėnas sakė, kad žinia žmones nudžiugino. Kartu jis ragino nepamiršti tų gyventojų, kurių namus ketinama griauti.
„Mes iškart siūlėme patraukti vėžę į šoną, bet tada tvirtino, kad negalima, o dabar jau linkstama į tą pusę. Kita vertus, tai tik pažadai, sprendimas dar nepatvirtintas“, – nerimavo K.Mikėnas.