Švyturys bus atnaujinamas pagal įmonės „Synergy Solutions“ parengtą kapitalinio remonto techninį projektą, o visus remonto darbus iki lapkričio mėnesio pabaigos įsipareigojo atlikti įmonę „Svajonių statyba“. Švyturio remonto darbų maksimali kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
„Šiuo metu švyturys dėl savo būklės nėra pritaikytas lankyti, tačiau po remonto darbų tokia galimybė atsirastų. Be abejo, būtina įvertinti, kad švyturys yra pavojingojo objekto (Klaipėdos naftos) apsaugos zonoje, todėl patekimas į jį yra ribotas.
Numatoma, kad lankymas būtų vykdomas su išankstine registracija ir su grupių ribojamu. O pagrindinė švyturio kaip navigacinio objekto paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą – niekur nedings“, – pranešime spaudai cituojamas LTSA direktorius Genius Lukošius.
Remontuojamas bus visas švyturys: tiek jo vidus, tiek ir išorė. Ekspertų atlikti tyrimai parodė, kad pastate kaupiasi drėgmė, todėl remontui bus naudojamas tam tikro tipo (rūšies) tinkas, kurį naudojant pastate besikaupianti perteklinė drėgmė bus pašalinama iš pastato sienų.
Taip pat bus montuojama nauja stogo danga, taisomi per ilgus metus atsivėrę plyšiai sienose, tvarkomi viduje esantys metaliniai laiptai, bus atliekami panašūs darbai.
„Dalyvauti LTSA paskelbtame remonto darbų konkurse ryžomės ne tik kaip statybos įmonė, ieškanti užsakymų, bet ir apsisprendimui įtakos turėjo vidinė motyvacija, noras renovuoti tokį išskirtinį pastatą. Paprastai tariant, idėjinis apsisprendimas buvo tikrai ne paskutinėje vietoje“, – pasakojo „Svajonių statybos“ direktorius Egidijus Smalakys, kurio komandai toks objektas yra pirmasis.
Pasak E. Smalakio, svarbi sąlyga norint laiku atlikti remontą – geros oro sąlygos. „Planuojame, kad darbus vykdys 6 žmonių komanda. Svarbiausia, kad nebūtų didelio vėjo, o visa kita mums įprasti darbai, kuriuos, tikimės, nesunkiai atlikti“, – sakė E. Smalakys.
40 metrų aukščio švyturys, pasitinkantis į uostą įplaukiančius laivus, pastatytas ir įžiebtas 1796 m. Jis buvo vienas pirmųjų šiaurės rytų Baltijos jūros pakrantėje. Nuo pirmojo įžiebimo iki šių dienų švyturys buvo aukštinamas, įrengta daugiau atšvaitų, o per Antrąjį pasaulinį karą buvo visiškai sugriautas, tačiau 1945 m. atstatytas.