Norėtų tvarkyti įgriuvusį tiltą Kaune, tačiau inspektoriai stabdo darbus: turi prašymą ir gyventojams

2023 m. vasario 21 d. 20:21
Artimiausiu metu planuojama pradėti ardyti magistraliniame kelyje ties Kaunu įgriuvusią Alfonso Meškinio tilto dalį. Skaičiuojama, kad darbai užtruks kelias savaites. Dėl jų magistralėje gali būti stabdomas eismas.
Daugiau nuotraukų (14)
Šiuo metu laukiama, kol avarijos likvidavimo darbus atliekanti bendrovė parengs planą, atliks papildomus skaičiavimus, vertinimus ir imsis visų saugumo priemonių, kad galėtų tęsti darbus, kuriuos dėl nustatytų pažeidimų praėjusią savaitę sustabdė Valstybinė darbo inspekcija. Kauno valdžia tikisi, kad tai ilgai neužtruks, nes dėl avarijos mieste formuojasi didelės spūstys.
Rado pažeidimų
Aplink atramą, laikančią įgriuvusią Alfonso Meškinio, arba vadinamojo Kleboniškio, tilto konstrukciją, baigiamas formuoti pylimas. Gruntą darbininkai vežė visą savaitgalį. Iš viso čia planuota supilti maždaug 9 tūkstančius kubinių metrų žemių.
Kaip „Lietuvos ryto“ televizijai paaiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Remigijus Lipkevičius, rangovas pasitelkė lazerinę įrangą, kuri matuoja iškilusios sijos padėtį. Šiai pasislinkus nors vienu milimetru, būtų gautas signalas, atitinkamai reaguojama, pavyzdžiui, uždarant eismą.
Po incidento, pažiūrėti, kaip likviduojami padariniai, nuvykę darbo inspektoriai, užfiksavo darbo saugos pažeidimų, todėl sustabdė darbus. Leista tik nepavojingose zonose sustiprinti tilto atramą.
Valstybinės darbo inspekcijos Kauno skyriaus vedėjas Adas Baliukevičius komentavo, jog taip pasielgta dėl didelės rizikos: „Nežinome realios padėties ir esamų konstrukcijų pažeidimų sudėtingumo. Kol kas tiltas, kaip rodo rangovų pateikta informacija, stovi stabiliai. Jie sumontavę daviklius stebi tilto būklę, situacija yra valdoma.“
Darbus atliekanti bendrovė, prieš ardydama griuvusią konstrukciją, turi pašalinti pažeidimus: papildomai atlikti tam tikrus skaičiavimus, parengti schemas, aprašyti darbų eiliškumą, numatyti saugius darbo metodus, tiksliai įsivardyti pavojingas zonas, instruktuoti darbuotojus, paskirti reikiamą personalą, pasirūpinti atitinkama įranga, mechanizmais, kurie padėtų laikantis saugaus atstumo vykdyti darbus.
Darbus tikimasi pradėti netrukus
Tik sutvirtinus atramą ir gavus ekspertų komisijos leidimą, bus pradėta ardyti maždaug 400 tonų sverianti tilto dalis. Kauno valdžia tikisi, kad darbai prasidės netrukus, nes mieste formuojasi spūstys.
Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras patvirtino, jog pasibaigus moksleivių atostogoms pastebimi išaugę eismo srautai būtent ties A1 magistralės A. Meškinio tiltu, todėl prašo Lapių kryptimi važiuojančius Kauno rajono gyventojus rinktis kitus įmanomus kelius.
LAKD vadovas R. Lipkevičius informavo, jog rangovas trečiadienio nakčiai bus pasiruošęs pradėti griovimo darbus. Tad jei komisija duos leidimą, juos ir pradės, jei specialistai nuspręs, kad teks palaukti dar vieną dieną, teks laukti – tokie norminių aktų reikalavimai.
Ardant tiltą intensyviausiai bus dirbama naktimis, kuomet eismas mažesnis. Ant šoninių tiltų bus uždaroma po vieną eismo juostą, paliekant vietos specialiajai technikai. Neatmetama, kad magistralėje gali tekti riboti eismą: manoma – ją uždaryti pusvalandžiui.
Kodėl griuvo tiltas aiškinasi sudaryta komisija. Jeigu darbai vyks kaip planuojama, nuvirtusi konstrukcija turėtų būti pašalinta per kelias savaites. Tada bus atnaujintas eismas po tiltais Panerių gatve.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.