„Pirmas toks atvejis įmonės istorijoje“, – stebėjosi tiltą ardančios įmonės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.
Pasak jo, antradienį vėlai vakare atitrūko nuo atramos ir persisvėrė tilto perdangos dalis. Pagal tą pačią technologiją anksčiau buvo ardomi kiti tarpatramiai, ir viskas puikiai pavyko.
Nei žmonės, nei technika incidento metu nenukentėjo.
„Ardymas vyksta iš abiejų pusių, siekiant nepažeisti pusiausvyros. Keisčiausia, kad daugiau perdangos buvo nuardyta iš tos pusės, kuri nukrito į vandenį“, – kalbėjo A.Rusevičius.
Perdangos svoris siekia apie 400 tonų.
Pasak „Kauno tiltų" vadovo, bus sudaryta komisija, kuri nustatys incidento priežastis ir parinks išardymo technologiją naujomis aplinkybėmis.
„Galbūt konstrukcija bus ardoma dalimis, galbūt – visa vienu metu. Dabar sunku pasakyti, kaip tai bus daroma ir kiek laiko užtruks“, – tikino A.Rusevičius. Pasak jo, bus stengiamasi kuo mažiau trukdyti eismui gretimai esančiais tiltais.
Šiauriau esantis A.Meškinio tiltas yra visiškai naujas, o pietinį numatytą remontuoti. Dėl pastarojo buvo kilęs rimtas incidentais 2009 metais – tąkart dėl didelės apkrovos ir šalčio jis smuktelėjo apie 20 centimetrų.
„Dabar nematyti jokių ženklų, kad atrama neišlaikytų virtusios konstrukcijos. Šiuo metu ardome atitvarus, pilame gruntą ant asfalto“, – vardijo darbus A.Rusevičius. Kitoje Neries pusėje darbai vyksta pagal numatytą planą.
Valstybinės teitorijų planavimo ir statybos inspekcijos Vidurio Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento patarėjas Ramūnas Grigaitis išsiaiškino, kad tilto ardymo darbai prasidėjo antradienį apie 15 valandą.
Apie 22 valandą atitrūko lynai, lūžo atrama ir visa tilto sekcija vienu galu nuvirto į Nerį. Trys tilto sekcijos anksčiau buvo sėkmingai nuardytos.
„Neišlaikė atrama, nors ji turėjo laikyti“, – kalbėjo R.Grigaitis. Įvykio priežastis aiškinsis speciali komisija, tačiau pirminės apžiūros metu darbų organizavimo pažeidimų nematyti.
Naujienų agentūra ELTA pranešė, jog akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) informuoja, kad už darbų organizavimą, padarinių pašalinimą, eismo saugą vykdomuose objektuose atsakingi rangovai.
Kaip Kelių direkciją informavo akcinė bendrovė „Kauno tiltai“, vykdant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km esančio A. Meškinio tilto per Nerį (vidurinis tiltas) rekonstrukciją, imtasi visų būtinų eismo saugos užtikrinimo vietoje veiksmų ir įvykio priežasties išaiškinimo.
Eismas šalia esančiais dviem tiltais (pietiniu ir naujai pastatytu magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km) vyksta be apribojimų. Tačiau rangovui nurodyta stebėti situaciją ir atsiradus menkiausiems įtarimams dėl eismo saugos užtikrinimo, rangovas privalo operatyviai informuoti Kelių direkciją ir imtis veiksmų riboti eismą, rašoma pranešime.
Pirminiais duomenimis, naujai pastatytas ir pietinis tiltai per Nerį nepažeisti.
Kaip informavo rangovas, vasario 14 d. rangovui vykdant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km esančio A. Meškinio tilto per Nerį demontavimo darbus, tilto konstrukcija nugriuvo. Eismas dėl įvykio Panerių g. uždarytas.
Rangovas nuolat informuoja Kelių direkciją apie situaciją ir priimamus sprendimus dėl situacijos valdymo. Kelių direkcijos atstovai vertina situaciją įvykio vietoje, taip pat imsis veiksmų įvertinti minėto tilto griovimo darbų vykdymo aplinkybes.
Kelių direkcijos duomenimis, darbai buvo vykdomi pagal technologinį projektą, kurį rangovas dabar turės peržiūrėti, įvertinant įvykius statybvietėje, pažymima pranešime. A. Meškinio tilto per Nerį (viduriniojo tilto) rekonstrukcijos ties Kaunu darbai pradėti praėjusiais metais. Pagal sutartį darbai turėjo būti baigti iki 2024 m. pabaigos. Šios sutarties darbų vertė – 68,37 mln. eurų su PVM.
Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, į kurį patenka ir minėtas tiltas, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. automobilių.