Pasak miesto mero Ryčio Račkausko, statybų darbai bus pradėti šiemet, juos planuojama užbaigti 2023 metų gruodį, pranešė savivaldybė.
„Šis projektas buvo itin palankiai sutiktas panevėžiečių ir tapo vienu laukiamiausių objektų mieste. Rangos darbų pirkimas užtruko dėl objektyvių priežasčių – kylančios kainos, patiriami sunkumai tiekimo grandinėse ir galimų rangovų atsargumas šiais permainingais laikais prisiimti įsipareigojimus“, – pranešime sakė R. Račkauskas.
Autobusų stotis bus vientisas statinys, po kurio stogine įsikurs peronas, o dalis jos bus apželdinta. Pati stotis numatoma dabar esančio skvero vietoje, pietinėje Savanorių aikštės pusėje. Po pastatu bei peronu planuojama įrengti vieno aukšto 87 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.
Stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi bei kitomis patalpomis.
Anot pranešimo, jei atsirastų nenumatytų arba papildomų darbų, numatyta, jog tam būtų skiriama dar 1 mln. eurų.
Stoties projektui Panevėžio miesto savivaldybė pritarė dar pernai kovą. Konkursas rangos darbams buvo skelbtas penkis kartus. Savivaldybės administracijos vadovas Tomas Jukna BNS kovą teigė, kad rangovų susidomėjimas yra, tačiau pasiūlymai būdavo per brangūs. Dar pernai savivaldybė skaičiavo, kad visa projekto vertė sieks daugiau nei 3 mln. eurų.
Pagal 2020 metų vasarį pasirašytą sutartį naujos stoties techninį projektą parengė sklypą ir prekybos centrą šalia dabartinės autobusų stoties valdanti bendrovė „Baltisches Haus“. Įmonė įsipareigojo prižiūrėti statybą, o jos paramos suma – 123 tūkst. eurų.
2018-ųjų pradžioje miesto politikai buvo patvirtinę kitą pasiūlymą – pasirašyti su „Baltisches Haus“ investicinę sutartį, pagal kurią bendrovė būtų už 700 tūkst. eurų suprojektavusi ir pastačiusi stotį, o mainais už tai savivaldybė įmonei planavo perduoti automobilių aikštelę. Tačiau sprendimą sukritikavo teisėsauga ir jis liko neįgyvendintas.
Projekto autoriai – „Paleko architektų studija“.