Tad atrodo keista, kad brokeris buto apžiūrai rengia specialų priėmimą su vaišėmis kviestiniams svečiams. Vilniuje, gyvenamųjų namų komplekse Užupio kalvų slėnyje „Misionierių sodai“, būtent į tokį pakvietė nekilnojamojo turto ekspertė Rasa Pavarienė.
„Dėl išaugusių kaštų kylant nekilnojamojo turto kainoms, pirkėjai darosi aktyvesni, greičiau priima sprendimus, nepaliekama vietos deryboms. Kainas, terminus ir sąlygas diktuoja pardavėjai, o pirkėjai spėja arba nespėja prisiderinti ir nupirkti.
Visgi pagrindinę perkamąją galią rinkoje sudaro stipri vidurinioji klasė, ekonominės klasės namai ir butai sudaro didžiąją parduodamų objektų dalį. Kol bankai ganėtinai lengvai finansuoja, tol antras, trečias būstas vis dar lengvai įgyvendinama svajonė, o kartu ir teisinga investicija.
Taip, pirkėjų šiuo metu daugiau nei pardavėjų. Tačiau jaučiu, kad ore tvyro gyvo pokalbio troškimas neformalioje aplinkoje. Todėl ir šovė mintis į įspūdingiausią šiuo metu mano parduodamą butą pakviesti savo klientus, bendraminčius ir potencialius buto pirkėjus, kurie dairosi sau naujų namų.
Išskirtiniai kokybiški ir prabangūs namai retai atveria duris platesnei auditorijai, o mums, lietuviams, juk taip smalsu pasižiūrėti kaip gyvena kiti“, – sako brokerė, surengusi popietę viename projekto „Misionierių sodai“ apartamenetų. Pernai čia buvo parduotas vienas brangiausių butų Lietuvoje (vertinant kvadratinio metro kainą).
Toks objekto pateikimas, kaip pastaroji atvirų durų diena svečiams, yra labiau ne pardavimo skatinimas, o naujas formatas panašių interesų žmonėms kartu pasidomėti NT naujienomis, pabendrauti, pasisemti idėjų, praleisti keletą valandų jaukiuose namuose.
Prabangus turtas nėra kasdienė prekė, jis nėra patrauklus investicija nuomai, tai namai gyvenimui.
Rasa jau yra surengusi panašių apžiūrų, tačiau ne visi pardavėjai nori net į savo parduodamus būstus įsileisti būrį svečių. Tad ji ypač džiaugiasi savo klientais, kurie ryžtasi tokiai avantiūrai. Kartais net ir jie patys sudalyvauja tokiose popietėse, tačiau svečiai nesužino, kad tarp jų yra savininkas. Visas dėmesys skiriamas namams, ne žmonėms. Tad ir renginio vedėjo nebūna, niekas dirbtinai nelinksmina svečių.
„Tarkim, Amerika – aktyvių pardavimų lopšys, ten pasitelkiamos visos priemonės, dirbama ne tik viešoje erdvėje, ypač ten populiarus modelis „nuo durų iki durų“, kai pardavėjas vaikšto siūlydamas prekę. Taip, tai daroma ir su namais. Būtinai apžiūrėti parduodamo objekto kviečiami kaimynai.
Europoje būsto pardavimo procesas labiau elegantiškas. Mano klientai turi išlavintą skonį, tad ir paslaugos turi būti nepriekaištingos, o pardavimo procesas malonus, nevarginantis. Net pardavus būstą padedame suvaldyti kraustymosi, nuomos procesą“, – savo pardavimo ritualais dalijosi pašnekovė.
Kokio tipo būstams reikia tokio išskirtinio pardavėjo dėmesio?
„Prabangus turtas, išskirtiniai namai reikalauja daugiau dėmesio, individualių sprendimų. Negalima piktnaudžiauti ir atsainiai po tokius namus dažnai vedžioti pirkėjus, kurie nė nesiruošia pirkti, o tik smalsauja. Kaip taisyklė išskirtiniuose namuose gyvena ir reiklesni savininkai, su jais taip pat tenka eiti į kompromisus.
Perkopus 10 tūkst. eurų už kvadratinį metrą būstas jau patenka tarp prabangos prekių. Kitaip tariant – sunkiai įperkamas didžiajai daliai pirkėjų. Taip pat tai gali būti prestižiniuose kvartaluose esantis turtas, kurio vertė aukšta, nors kvadratinio metro kaina gali būti žemesnė nei mano įvardinta suma, tačiau dėl didelio ploto aukšta ir kaina“, – sako Rasa.
Prabangiu ji vadina aplink milijoną eurų kainuojantį turtą, nors ne tik kaina yra vienintelis rodiklis. Pasak jos, geroje vietoje, kokybiškai įrengtas erdvus turtas taip pat gali pretenduoti į prabangaus turto apibūdinimą, kad ir kainuojantis perpus mažiau.