Pademonstruota planinė apsauginių dambų padėtis, konstrukciniai apsauginių dambų ir krantinės, laivų švartavimo sprendiniai. Buvo aptartos pietinių vartų apsauginių dambų pritaikymo rekreacijai galimybės.
Anksčiau planuota, kad uosto pietinių vartų kompleksą sudarys apie 1,24 km ilgio pietinė damba ir apie 0,88 km ilgio šiaurinė damba.
Projektavimo darbų kaina – 62 000 eurų.
Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys „Vakarų ekspresui“ sakė, kad miestui bene aktualiausia šio projekto dalis – pramoginių laivų uostas.
„Planuojama, kad uoste galėtų būti apie 430 vietų laivams iki 8 metrų ir 120 vietų laivams iki 15 metrų ilgio“, – sako A. Barbšys. Anot jo, taip pat numatytas ir slipas laivams į vandenį nuleisti.
Šiuo metu Klaipėdos Pilies uoste ir Smiltynės jachtklube, priklausomai nuo dydžio, gali švartuotis kiek daugiau nei 300 pramoginių laivų ir jachtų, tačiau jaučiamas didelis švartavimo vietų trūkumas.
Pietinių uosto vartų projekto svarstyme dalyvauja ir buriuotojų atstovai. A. Barbšys sako, kad Savivaldybė savo pasiūlymus dėl projekto turėtų pateikti per porą savaičių. Klausimą planuojama svarstyti ir Savivaldybės Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijoje.
Uosto direkcija dar vieną pramoginių laivų uostelį planuoja ir centrinėje Klaipėdos uosto dalyje, Danės žiotyse ties „Memelio miestu“.
Lietuvos vidaus vandenų registro duomenimis, pramoginių laivų skaičius 2020 metais, palyginti su 2019 metais, išaugo maždaug trečdaliu – nuo 873 iki 1 167 laivų. Taip pat pernai Lietuvoje buvo registruotos 34 jachtos.
Kada bus įgyvendintas pietinių uosto vartų projektas, dar nėra aišku. Kartu yra vykdomas ir kitas – visos pietinės Klaipėdos uosto dalies išvystymo projektas. Su JAV įmone „Moffatt & Nichol“ buvo pasirašyta 139 150 eurų vertės sutartis, kuri parengs pietinės uosto dalies plėtros siūlymus. Planuojama, kad ateityje Kiaulės Nugaros sala bus sujungta su Smeltės pusiasaliu, formuojant naują įlanką ir krovos terminalus.