Dėl autobusų stoties ginčijosi penkerius metus ir pagaliau pasiekta finišo tiesioji – griaus ir statys naują

2021 m. rugsėjo 26 d. 13:32
Emilija Sasnauskaitė
Galų gale baigėsi penkerius metus trukę teisiniai ginčai dėl naujos autobusų stoties su parduotuve Trakuose – verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovei „Trastas“ nebeliko jokių kliūčių šiam sumanymui įgyvendinti.
Daugiau nuotraukų (10)
Kad didelius turistų srautus sutraukiantiems Trakams būtinai reikia šiuolaikiškos autobusų stoties, šio miesto valdžia kalbėjo jau seniai.
Tačiau investicijas ilgam laikui sustabdė Trakų istorinio nacionalinio parko atstovai, pasipriešinę permainoms mieste.
Pastatas derės prie aplinkos
„Per tuos penkerius metus objekto statybos kaina padidėjo 1,5 mln. eurų. Tą skirtumą teks dengti mums.
Tai sprangus kąsnis, nes objekto atsiperkamumo teks laukti ilgiau“, – sakė pagaliau statybos leidimą gavusios bendrovės „Trastas“ vadovas D.Nedzinskas.
Darbus planuojama pradėti nedelsiant.
Senoji Trakų autobusų stotis bus pradėta griauti jau lapkričio pabaigoje, o ją nugriovus sausio ar vasario mėnesį bus pradėta statyti naujoji.
Darbų pradžią gali pakoreguoti orai, bet naujoji autobusų stotis su 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto „Rimi“ parduotuve Trakuose turėtų būti atidaryta jau 2022 metų lapkritį.
Kol vyks statybos, keleiviai bus aptarnaujami netoli Trakų turgaus įrengtoje laikinojoje autobusų stotyje.
D.Nedzinsko teigimu, technologine prasme Trakų autobusų stoties ir prekybos centro statyba nėra sudėtinga.
„Tačiau šis statinys yra nacionaliniame parke, todėl buvo sunku viską suderinti – net į teismus persikėlusi kompromisų paieška truko ne vienus metus.
Teko pakoreguoti kai kuriuos dalykus, bet pirminė idėja liko.
Tuos, kurie nerimauja, kad naujoji autobusų stotis su prekybos centru bjauros Trakų kraštovaizdį, galiu nuraminti – tai tikrai nebus standartinis stačiakampio formos prekybos centras.
Buvo atsižvelgta, kad pastatas stovės prie transporto žiedo, tarp dviejų ežerų. Todėl pastato fasadas bus lenktos formos, jis tarsi atkartos ežerų vingius. Numatyta ir išskirtinė sienų apdaila – fasadas bus susmulkintas vertikaliomis plokštėmis, jis tarsi atspindės ežerų pakrantėse augančių nendrių vaizdą“, – dėstė D.Nedzinskas.
Atpigs stoties išlaikymas
Prie autobusų stoties ir prekybos centro atsiras papildomų parkavimo vietų automobiliams, bus sutvarkyta aplinka.
„Naujojoje autobusų stotyje bus įdiegta šiuolaikiška srautų valdymo ir keleivių informavimo įranga, o tai neabejotinai pagerins ir mūsų darbuotojų darbo sąlygas.
Išskirtinį dėmesį skirsime keleivių patogumui: bus nauja laukimo salė su visais keleiviams būtinais patogumais, švieslentės viduje ir išorėje – žodžiu, viskas, ko reikia sklandžiam keleivių aptarnavimui“, – sakė įmonės „Trakų autobusai“ direktorius Rolandas Lenkauskas.
Naujoji stotis gerokai sumažins ir jos išlaikymo sąnaudas. Senąją autobusų stotį vėjai perpučia kiaurai, o nauja moderni stotis su autonominiu šildymu šilumos ir energijos sąnaudas sumažins kelis kartus.
Miesto rūpestis – baldai
„Prie įvažiavimo į Trakus esanti senoji autobusų stotis tikrai nepuošia miesto. Dėl to sulaukiame ir kandžių turistų bei vietinių gyventojų replikų. Pagaliau ir pats pastatas jau techniškai ir morališkai pasenęs.
Bendradarbiaudami su verslu mes gavome galimybę atnaujinti šį Trakams svarbų objektą neinvestuodami milijoninių lėšų.
Savivaldybei nereikės rūpintis net laikinosios autobusų stoties įrengimu, o naujai stočiai liks tik supirkti baldus“, – sakė Trakų administracijos vadovas Andrius Šatevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.