Tokio sąrašo reikia, kad Valstybinė mokesčių inspekcija galėtų administruoti nekilnojamojo turto mokestį už 2021 metus. Į minimą sąrašą pasiūlyta įtraukti 153 nekilnojamojo turto objektus, priklausančių 110 juridinių ir fizinių asmenų.
Tikimasi, kad, sulaukę prievolės mokėti didesnius nei kiti nekilnojamojo turto mokesčius, apleisto ar neprižiūrimo turto savininkai bus paskatinti greičiau pradėti statinių ir pastatų tvarkybos darbus.
Sprendimo projektą parengusios Savivaldybės administracijos Licencijų, leidimų ir paslaugų skyriaus vedėjos Sonatos Šėlienės paaiškinimu, įstatymas suteikia teisę Tarybai nustatyti nekilnojamojo turto mokesčio tarifą, kuris galioja savivaldybės teritorijoje nuo kito mokestinio laikotarpio pradžios.
Tarifai gali būti diferencijuojami, atsižvelgiant į vieną arba kelis iš šių kriterijų: nekilnojamojo turto paskirtį, naudojimą (pavyzdžiui, apleistas ar neprižiūrimas nekilnojamasis turtas, kurio būklė kelia pavojų jame ar arti jo gyvenančių, dirbančių ir kitais tikslais būnančių žmonių sveikatai ir pan.), teisinį statusą (pavyzdžiui, priskirtas nekilnojamosioms kultūros vertybėms, architektūros paminklams ir pan.).
Taip pat, atsižvelgiant į nekilnojamojo turto technines savybes, priežiūros būklę, mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, socialinę padėtį) ar šio turto buvimo savivaldybės teritorijoje vietą (pagal strateginio planavimo ir teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus prioritetus).
Pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymą numatomas mokesčio tarifas nuo 0,5 iki 3 proc. nekilnojamojo turto mokestinės vertės.
Kauno miesto savivaldybės taryba, primena ELTA, 2019-ųjų gegužę nustatė 2020 metų nekilnojamojo turto mokesčio tarifus – 0,7 proc. ir 1 proc. nekilnojamojo turto mokestinės vertės, o nekilnojamajam turtui, įtrauktam į Apleisto ar neprižiūrimo nekilnojamojo turto 2020 metų sąrašą,–3 proc. Šio sprendimo reikalavimai galioja ir 2021 metų nekilnojamojo turto mokesčiui apskaičiuoti.