Planuojama, kad dabartinis autobusų parkas iš teritorijos išsikels 2023-iaisiais, todėl jau svarstoma, kokią didžiausią vertę miestui sukurtų šios teritorijos konversija į daugiafunkcinę erdvę su viešosiomis erdvėmis, kūrybinei veiklai, viešosioms paslaugoms ir gyvenamajai funkcijai skirtais pastatais.
„Turime unikalią galimybę iki šiol buvusioje uždaroje teritorijoje sukurti naują kvartalą, kuriame viešos erdvės ir viešosios paslaugos derės su gyvenamąja paskirtimi, kartu išlaikant ir senojo autobusų parko elementų. Turime dvejus metus sukurti vizijai, vos tik teritorija atsilaisvins – imsimės jos įgyvendinimo“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Autobusų parke esantis 22 tūkst. kv. m angaras yra unikalus dėl savo dydžio ir vidinių erdvių panaudojimo galimybių. Nors pastatų būklė nėra gera, tačiau tam tikri jų elementai galėtų būti palikti ir įtraukti į naują kvartalą. Artimiausiu metu bus ieškoma idėjų, kas gali atsirasti angaro vietoje, o pirmiausia – socialinių partnerių, kurie galėtų įveiklinti šį pastatą.
Verkių autobusų parkas įsikūręs miesto dalyje, kuri anksčiau buvo skirta pramonei, o pastaraisiais metais pasižymi dideliais pokyčių tempais – vystomos privačios teritorijos, vyksta esamų gamybinių pastatų konversijos į studijas, loftus ar kūrybines erdves, numatoma Šiaurinės gatvės plėtra, statomi nauji daugiabučiai ir verslo centrai.
„Pagrindinė mūsų užduotis dabar – užtikrinti, kad šis naujasis kvartalas būtų patrauklus vilniečiams ir pakeltų visos šios miesto dalies urbanistinę bei architektūros kokybę. Jau galvojame dalį teritorijos paskirti eksperimentiniams projektams, čia galėtų įsikurti ir švietimo įstaiga, bendruomenei skirtos erdvės. Apie tai jau pradėjome kalbas tiek su aplinkinių teritorijų gyventojais, tiek su verslu, kuriam galėtų būti įdomu prisidėti prie didžiulių pokyčių įgyvendinimo“, – sakė R. Šimašius.
Vakar vykusiame susitikime šio projekto vadovas, Vilniaus vyriausiojo architekto patarėjas Tadas Jonauskis esamą kvartalo situaciją ir galimas vystymo kryptis kartu su gerais užsienio pavyzdžiais pristatė seniūnaičiams, greta įsikūrusioms įmonėms, sklypus įsigijusiems vystytojams.
Planuojama, kad viešasis transportas iš dabartinio Verkių autobusų parko persikeltų į toliau nuo miesto centro sukurtus du naujus autobusų parkus Pilaitėje ir Liepkalnyje. Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ jau planuoja šiuos pokyčius.
Verkių autobusų parkas pastatytas 1964 m. Tuo metu ši teritorija buvo Vilniaus užmiestyje, pagal baigiamą derinti miesto Bendrąjį planą šiame sklypas patenka į Miesto dalies (rajonų) centro zoną.