„Per penkiolika veiklos metų vystėme įvairius NT projektus, bet tai, kaip lietuviai renkasi būstą, metams bėgant mažai kuo keičiasi – vienokių būstų dairosi jaunos šeimos ir pirmuosius namus įsigyjantys gyventojai, visai kitokių – vidutinio segmento vartotojai ar labiau pasiturintys pirkėjai. Todėl reikalinga NT projektų įvairovė, leidžianti tenkinti skirtingus pirkėjų poreikius. Rinkai siūlome daugiau kaip 700 būstų“, – komentuoja pardavimo direktorius Marijonas Chmieliauskas.
Nauji laikai laužo stereotipus
Nepriklausomai nuo būsto vietos ir klasės, vilniečiai labiausiai vertina žaliąsias zonas šalia namų, atstumą iki parduotuvių, darželių, mokyklų bei sveikatos priežiūros įstaigų. Itin aktualus šviesos kiekis bute – greičiau parduodami butai su langais į pietų ir vakarų puses, taip pat tie, kuriuose šviesos neužstoja šalia esantys statiniai. Vilniečius domina ir butai su terasomis, jie NT projektuose išperkami greičiausiai.
„Sovietmečiu buvęs gajus stereotipas, kad pirmuose pastato aukštuose esantys butai yra prastesni, šiandien jau nebegalioja. Kai kurie žmonės pirmo aukšto vis dar prisibijo dėl to, kad gali būti vėsiau, tačiau dabar NT statytojai papildomai apšiltina pirmojo aukšto grindis ir šilumos nuostolis yra toks mažas, kad gyventojai jo nejaučia“, – komentuoja M. Chmieliauskas.
Taip pat pirkėjai nebesibaido ir kampinių butų, priešingai – mato juose daugiau privalumų: mažiau sienų su kaimynais, daugiau langų. Jei anksčiau kampiniai butai būdavo nepatrauklūs dėl galimų šilumos nuostolių, šiuolaikinės statybos technologijos užtikrina, kad kampinio buto gyventojai dėl to neturės nusiskundimų.
Požiūris į automobilių stovėjimo vietas šalia namų priklauso nuo būsto segmento. „Būstą ekonominės klasės projekte įsigyjantys pirkėjai yra labiau linkę vietą automobiliui įsigyti vėliau, jau pagyvenę naujuose namuose, kai įvertina realų tokios vietos poreikį.
Vidutinio ar prestižinio segmento butų pirkėjai dažniausiai pirkdami būstą įsigyja ir bent vieną parkavimo vietą, o vėliau, įsikūrę, neretai papildomai įsigyja ir antrą, – vardina M. Chmieliauskas. – Jei NT projektas yra priemiestyje, kur yra daugiau erdvių statyti automobilį, parkavimo vietų bus perkama mažiau.
Ir atvirkščiai – kuo arčiau centro, tuo automobilių statymo vietų įsigyjama daugiau. Nuo to priklauso ir parkavimo vietos kaina: kuo projektas arčiau centro, tuo stovėjimo vieta brangesnė.“
Nori daugiau privatumo
Pasak naujo būsto pardavimų eksperto, visais laikais pirkėjai nori daugiau privatumo, tad sunkiau parduoti butus, pro kurių langus matosi kiti gyvenamieji namai arba numanoma, kad po kiek laiko šalia namo esantis sklypas bus užstatytas naujais pastatais, pavyzdžiui, po langais „išdygs“ nauja parduotuvė. Todėl pirkėjai, rinkdamiesi būstą, gana aktyviai domisi šalia NT projekto esančių sklypų paskirtimi ir statybų planais.
Ekonominio segmento NT projektuose paklausesni mažesnio ploto butai, kadangi lemiamas faktorius tokio būsto pirkėjui yra absoliuti jo kaina. Siekdamas sutaupyti, ekonominio būsto pirkėjas nori įsigyti kuo mažesnį butą, kuriame suprojektuota kuo daugiau funkcinių erdvių, atskirų kambarių. Toks pirkėjų noras neretai kelia papildomų iššūkių NT plėtotojui.
Tuo tarpu vidutinio ar prestižinio būsto segmento pirkėjams vis patrauklesni tampa išskirtiniai butai, pavyzdžiui, vonioje turintys stoglangį ar išsidėstę per du aukštus. „Dėl pastato specifikos ar architektūrinių sprendimų atsiradusius funkcionalius išskirtinumus naujakuriai dažniausiai vertina kaip privalumus ir yra linkę gyvenimui rinktis tokį būstą“, – pastebi M. Chmieliauskas.
Finansinės galimybės diktuoja pasirinkimo kriterijus
NT vystytojai dažniausiai taikosi į skirtingas pirkėjų kategorijas, jiems siūlydami atitinkamos klasės butus – nuo ekonominės iki prestižinės. Būtent finansinės pirkėjų galimybės diktuoja būsto pasirinkimo kriterijus.
Pavyzdžiui, ekonominės klasės butų pirkėjams svarbu lankstumas ir ypač saugumas, galimybė atsisakyti būsto negavus banko paskolos, taip pat į atskiras įmokas išskaidyti pradinį įnašą ir jį sumokėti iki projekto statybų pabaigos. Pasirinkimą lemia labiau galutinė buto kaina, o ne kvadratinio metro įkainis.
Tuo tarpu vidutinės klasės pirkėjams svarbūs būsto techniniai parametrai, atstumas iki darbo vietos, pagrindinių miesto traukos centrų. Pasak M. Chmieliausko, vidutinės klasės butuose atsiranda vis daugiau privalumų. Pavyzdžiui, anksčiau tik prestižiniais laikomuose projektuose matyti tokie techniniai sprendimai, kaip mediniai langai ar šildomos grindys, šiandien jau yra įprasti ir vidutinės klasės NT projektuose.
„Išrankiausi yra prestižinio būsto pirkėjai – jiems svarbu ir kokybė, ir išskirtinumas. Šiame segmente iš NT vystytojo tikimasi maksimalaus kokybinio išpildymo, išskirtinės lokacijos bei architektūros. Prestižinio būsto pirkėjus domina didesnio ploto būstas, dažnai išreiškiamas noras kelis butus sujungti į vieną. Itin didelio susidomėjimo susilaukia išskirtinio išplanavimo, per du aukštus išsidėstę būstai“, – vardina M. Chmieliauskas.