Daugiabučių administratorių laukia pokyčiai – nori, kad nuo gyventojų būtų ne taip lengva nuslėpti informaciją
BNS ir lrytas.lt inf.
2021-02-13 10:01Aplinkos ministerija nusiteikusi sukurti skaitmeninę platformą, į kurią būtų perkelta kuo daugiau informacijos, susijusios su daugiabučių namų priežiūra. Lėšų jai žadama ieškoti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fonde (RRF).
Ministras Simonas Gentvilas neslepia, kad taip siekiama mažinti šešėlį daugiabučių sektoriuje, padėti savivaldybėms kontroliuoti, kaip valdomi daugiabučiai, ir sudaryti sąlygas gyventojams lengvai rasti informacijos apie jų nuosavybę.
„Mano vienas iš tikslų – perkelti kuo daugiau dokumentų į skaitmeninę erdvę. Jeigu turite bendriją arba administratorių, kad visi duomenys apie perkamus objektus, visos ataskaitos gulėtų kažkur debesyje ir būtų prieinami visam namui. Apsisprendimai ir balsavimai vėl ten pat – debesyje“, – šią savaitę Seimo Darbo partijos frakcijoje teigė S.Gentvilas.
Pasak ministro, informacijos apie daugiabučių priežiūrą skaitmenizavimu rūpinsis ministerija.
„Ministerija turėtų investuoti, sukurti tą lengvai valdomą platformą, kur namo gyventojai galėtų prisijungti ir matyti“, – teigė jis.
S.Gentvilas tam lėšų tikisi rasti RRF, o platforma būtų sukurta per metus.
Ministro teigimu, bendrijų pirmininkai ar administratoriai būtų įpareigoti į ją įdėti informaciją apie pirkimus, ataskaitas, techninius pastato būklės duomenis, avarinius pažeidimus, konkursų dokumentus.
„Nes dabar kažkur kažkokiuose stalčiuose viskas yra. Dabar gyventojai nežino, kur jų pinigai, pavyzdžiui, kaupiami renovacijai, kiek sukaupta“, – aiškino jis.
Lietuvoje dabar yra apie 40 tūkst. daugiabučių.