„Tikriausiai nė kiek neperspausiu sakydamas, kad šio proceso pradžia – išskirtinės svarbos gairė Klaipėdos istorijos kelyje. Pavadinčiau šią žinią kaip vieną pačių svarbiausių ir laukiamiausių dovanų klaipėdiečiams Kalėdų proga, o ypač šiuo sudėtingu ir įtemptu laikotarpiu.
Manau, visi suprantame, kad tai – tik ilgo, nelengvo, bet labai reikalingo šio projekto įgyvendinimo kelio pradžia. Miesto pavaldumo institucijos padarys viską, kas jų galioje, o ir šiek tiek daugiau, kad visi derinimų, diskusijų, sprendimų priėmimų procesai vyktų kiek įmanoma sklandžiau ir operatyviau. Tikiu, kad visa tai neužtruks ilgiau nei neišvengiama, kol ši uostamiesčio „vizitinė kortelė“ išskleis savosios vizijos sparnus visu grožiu“, – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Planuojama teritorija anksčiau priklausė Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui, joje buvo įsikūrusi laivų remonto įmonė AB „Laivitė“. Nuo 2008 m. teritorija atiteko miestui, bet iki šiol ją juosia tvoros, o už jų vyksta įvairi gamybinė veikla, nuomojamose patalpose vyksta sporto, šokių, meno ir kt. veiklos.
Teritorija ilgą laiką buvo naudojama kaip pramoninė ir sandėliavimo teritorija, joje iki šiol yra išlikę 27 pastatai, iš kurių didžioji dauguma gamybinės paskirties. Taip pat yra išlikusių XIX a. pab. – XX a. pirmosios pusės pastatų. Šiai teritorijai numatytas prioritetinis vystymo režimas – konversija.
Konversija (pertvarkymas) – neefektyviai naudojamų užstatytų teritorijų naujas panaudojimas plėtrai. Jos tikslas – kurti palankią investicijoms aplinką, tolygiau išdėstyti gyvenamąsias teritorijas ir darbo vietas.
Planavimo organizatorius, vadovaudamasis Klaipėdos miesto bendrojo plano sprendiniais, numatė šios maždaug 16,5 ha ploto teritorijos optimalią urbanistinę struktūrą: suformuota daugiafunkcė teritorija su komercinės ir visuomeninės paskirties objektais, daugiabučiais gyvenamaisiais pastatais, bendrojo naudojimo ir rekreacinėmis erdvėmis, suplanuota racionali susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros plėtra. Patvirtinto detaliojo plano sprendinius numatoma įgyvendinti keturiais etapais.
Naujame Klaipėdos miesto centrinės dalies daugiafunkciame kvartale dominuos kokybiškos žalios ir saugios viešosios erdvės, skirtos pėstiesiems ir dviratininkams, miestiečiams ir miesto svečiams atsivers galimybė prieiti prie Kuršių marių krantinių. Planuojamoje teritorijoje numatomos 1670 automobilių stovėjimo vietos (675 antžeminėse, 995 požeminėse aikštelėse). Planuojamos teritorijos viduje formuojama viešoji erdvė su pagrindine aikšte.
„Nors teritorija yra ir didelė, ir sudėtinga, savivaldybės administracijos specialistams ir detaliojo plano rengėjams pavyko per trumpą laiką suderinti optimalius sprendimus. Patvirtintas detalusis planas – gera žinia projekto vystytojams, kuriems nebeliko kliūčių imtis tolesnių veiksmų dėl teritorijos vystymo“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Konstruktyviai bendradarbiaujant investuotojams, projektuotojams, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos ir kitų institucijų darbuotojams, jau sukurta kvartalo urbanistinė-architektūrinė koncepcija, architektūrinio konkurso būdu išrinktas pirmasis administracinio pastato projektinis pasiūlymas, tobulinami pirmo etapo gyvenamųjų namų projektai, tad tikėtina, kad netolimoje ateityje teritorijoje prasidės realūs statybos darbai.
Šio kvartalo atsiradimui pritraukiamos privačios investicijos, sukuriamos naujos darbo vietos tampa svarbia „Mėlynojo proveržio“ – Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategijos iki 2030 metų dalimi.
Rengėjas UAB „Sweco Lietuva“, koncepcijos autoriai: Edagaras Neniškis, Žilvinas Urbas, Ernesta Bagužaitė (UAB „Arches“), Tomas Grunskis (UAB“AEXN“) , Arūnas Kilišauskas (UAB Ekotektonika“).