Su šiuo rajonu susiję dalykai, pirmiausia ateinantys į galvą, ko gero, yra mediniai nameliai, dangoraižiai, mėlynos vandens kolonėlės, Žalgirio stadionas, Kalvarijų turgus ir „Europa“. Savo plotu Šnipiškės dvigubai lenkia Monaką, o gyventojų skaičiumi prilygsta Ukmergei.“
Ne, tai ne epizodas iš dabar populiarių pažintinių ekskursijų po Vilnių. Tai – ištrauka iš naujojo Vilniaus rajonus ir jų ypatumus pristatančio videoblogo, kurio autoriai – kūrybingi nekilnojamojo turto agentūros brokeriai Paulius Banevičius ir Ignas Zabarauskas.
Jiedu apžvelgė jau tris rajonus – Perkūnkiemį, Naujamiestį ir Šnipiškes. Brokerių pasakojimus ir rajono vaizdus papildo pokalbiai su vietos gyventojais ir komiški intarpai. Dinamiški, smagūs įrašai sparčiai plinta internete.
Šis NT specialistų projektas padeda ne tik susipažinti su skirtingais Vilniaus rajonais, įgyti vertingų žinių, pagardintų humoro doze, bet ir gali būti vertinga pagalba bandantiems apsispręsti, kurioje vietoje įsigyti nekilnojamo turto. Mat, pasak NT brokerių, svarbiausias kriterijus renkantis būstą visgi yra jo vieta.
„Pastaruoju metu aiškiai matyti, kad vaizdo formatas padeda pasiekti vis daugiau žmonių, norinčių gauti informacijos. Tad atsiranda ir vis daugiau tokio formato turinio kūrėjų, mes – ne išimtis. Nemažai užtrukome, kol išsigryninome, koks formatas patiktų mūsų auditorijai.
Lakoniški brokerio prisistatymai ar nublizginti videoreportažai apie parduodamus objektus pasirodė jau gerokai atsibodę. Siekėme būti natūralūs, nenuobodūs, bet tuo pačiu ir profesionalūs turinio kūrėjai, todėl pasirinkome būtent tokį variantą – videoblogą su komiškais intarpais“, – pasakoja I. Zabarauskas, vienas iš videoblogo autorių.
Pasak jo, žiūrovų atsiliepimai, kuriuos teko girdėti, patvirtina, kad jiedu su kolega nuėjo teisingu keliu: žiūrovai pabrėžia, jog turinys yra informatyvus, o dėl šmaikščių intarpų jis tampa lengvai peržiūrimas, net jei serijos trukmė yra 15 ar 30 minučių.
Sėkmės formulė – įdomi informacija ir humoras
Kiekvienos videoblogo serijos kūrimas prasideda nuo rajono pasirinkimo – tai daroma atsižvelgiant į auditorijos pageidavimus, kurie išsakomi vaizdo įrašo komentaruose ar balsuojant apklausoje. Pradėti brokeriai nutarė nuo Perkūnkiemio – tam įtakos turėjo prieštaringas visuomenės požiūris į šį rajoną.
„Egzistuoja daugybė mitų apie Perkūnkiemį, tad nusprendėme pasigilinti ir išdėstyti, kuriais iš šių mitų tikėti verta, o kuriais – ne“, – aiškina P. Banevičius. Kiti įrašai jau buvo kuriami įvertinant auditorijos pageidavimus.
Toliau seka informacijos apie rajoną rinkimas. I. Zabarauskas ir P. Banevičius šį darbą atlieka drauge: internete ieško pačios įvairiausios informacijos – skaito straipsnius, naršo rajonų internetiniuose forumuose, rajono gyventojų grupėse feisbuke. NT specialistų teigimu, įdomios informacijos iš tiesų gausu – svarbiausia ją tinkamai atsirinkti ir, žinoma, patraukliai perteikti.
Tinklaraščio autoriai pripažįsta, kad atlikdami rajono analizę ir patys sužino daug naujų dalykų, susistemina primirštą informaciją, atranda įdomybių: pavyzdžiui, mažiausia Lietuvoje bažnyčia slepiasi tarp Šnipiškių daugiabučių A. Juozapavičiaus g., o Naujamiestyje stūkso gausybė įdomių gamyklinių pastatų. Žinoma, įgytos žinios praverčia ir tiesioginėje darbinėje veikloje.
Kitas žingsnis – filmavimas. Siekdami išlaikyti natūralumą, autoriai filmuoja patys, tiesiog eidami ir filmuodami save bei aplinką. „Žinoma, teko pasirūpinti kokybiška vaizdo ir garso įrašymo technika, nes po pačio pirmojo bandymo, kuris taip ir neišvydo dienos šviesos, supratome, kaip tai yra svarbu. Montavimo, redagavimo darbus taip pat atliekame patys – juk būtent šio proceso metu ir atsiskleidžia visi mūsų sumanymai. Mūsų formulė tokia: įdomi informacija plius jos iliustravimas pasitelkiant humorą“, – su videoblogo kūrimo užkulisiais supažindina I. Zabarauskas.
Kol kas autoriai viską daro savarankiškai, tačiau ateityje planuoja pasitelkti ir profesionalus – filmavimo ir montažo specialistus.
Svarbiausia informacija – iš gyventojų lūpų
„Panašu, kad mūsų pasirinktą humoro formą žiūrovai supranta. Sulaukiame pagyrimų už drąsą, humorą, originalų turinį. Žiūrovai aktyviai komentuoja, išsako, kokie rajonai ir temos juos domina. Geranoriškai nusiteikę ir kalbinami žmonės, dauguma jų sutinka pasidalinti mintimis apie savo rajoną“, – džiaugiasi P. Banevičius.
Tiesa, būtent su kalbinamais žmonėmis ir nutinka patys įdomiausi dalykai. „Juokaujame, kad mus lydi sėkmė, nes pavyksta atrasti pačių spalvingiausių ir natūraliausių rajono gyventojų. Jų net prašyti nereikia – jie patys itin įdomiai ir šmaikščiai pateikia visas rajono aktualijas ir informaciją“, – sako „Capital Smart“ biuro brokeris I. Zabarauskas.
Tinklaraščio kūrėjai ypač gerai prisimena vieną Naujamiestyje kalbintą senjorę, su kuria bendravo gal 20 minučių: per tą laiką ji spėjo išdėstyti gausybę faktų apie rajono kūrimąsi ir papasakojo ne vieną istoriją apie siaučiančius ilgapirščius. Autorių manymu, būtent gyventojų požiūris yra tikrasis rajono privalumų ir problemų atspindys, todėl kiekvienąkart stengiasi pakalbinti jų kuo daugiau, o šie pokalbiai yra nesuplanuoti ir nesuvaidinti.
Kol kas didžiausio atgarsio susilaukė trečioji videoblogo serija, pristatanti vandens kolonėlių sostinę Šnipiškes – ji surinko dvigubai daugiau peržiūrų nei pirmos dvi serijos.
Svarbiausi kriterijai renkantis nekilnojamą turtą
Kiekvienos serijos pabaigoje videoblogo autoriai išsako savo nuomonę ir pateikia koncentruotą apibendrinimą – rajono įvertinimą pagal keturis kriterijus: kainą, infrastruktūrą, vietą ir rajono potencialą. NT agentūros „Capital“ „Capital Smart“ biuro brokerių teigimu, vaizdo formatui keturi kriterijai yra optimalus skaičius.
Vertindami kainą, autoriai labiau atsižvelgia į kainos ir kokybės santykį, o ne į tai, ar kaina yra didelė arba maža. Kitas kriterijus – rajono potencialas – yra gan subjektyvus, visgi brokeriai stengiasi įvertinti, kiek rajonas dar turi galimybių plėstis, tapti geresnis, patrauklesnis, o jame esančio nekilnojamo turto kainos – augti. Įtakos rajono potencialui turi daugybė veiksnių: planuojami potencialūs infrastruktūros projektai, žaliųjų zonų plėtra, nepageidaujamos kaimynystės mažėjimas ir pan.
„Sakoma, kad NT egzistuoja trys svarbūs kriterijai: vieta, vieta ir dar kartą vieta. Todėl vieta neabejotinai yra vienas iš esminių kriterijų. Infrastruktūra gali pasikeisti, o vietos gerumas – sunkiai. Tiesa, vieta gali būti gera, tačiau infrastruktūra neišplėtota, todėl ji taip pat daro įtaką rajono patrauklumui“, – teigia NT brokeris I. Zabarauskas.
Kardinalūs NT brokerio įvaizdžio pokyčiai
I. Zabarauskas ir P. Banevičius pripažįsta, kad vienas iš tikslų, kurių siekia savo projektu – stereotipinio NT brokerio įvaizdžio keitimas ir noras atspindėti kintantį brokerio vaidmenį.
„Visuose savo vaizdo įrašuose nenorime nieko reklamuoti ar parduoti, siekiame parodyti, kad brokeris yra linksmas, įdomus ir profesionalus žmogus, jis gali būti toks pat rajono gyventojas arba rajono, kuriame rūpinasi klientų turtu, dalis, jis išmano rajono privalumus ir trūkumus bei daugybę kitų niuansų. Rajono išmanymas, kainų žinojimas, supratimas apie rajono niuansus rodo brokerio išprusimą ir savo darbo išmanymą. Šiandien įkyraus, daug kalbančio ir nuolat kažką parduoti bandančio brokerio įvaizdis blėsta, dabar brokeriai demonstruoja tokias savybes kaip pasitikėjimas, empatija, objektyvumas ir ilgalaikis santykis su klientu“, – aiškina I. Zabarauskas.
Jam pritaria ir kolega P. Banevičius: „Savo kuriamuose videobloguose esame savimi. Mus pažįstantys puikiai žino, kad ir gyvenime dažnai nevengiame pašmaikštauti ar net pasijuokti vienas iš kito, bet visuomet stengiamės išlikti savo srities profesionalais. Būtent tokį brokerį parodome ir savo projekte.“