Vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis komentavo, jog projektiniai pasiūlymai suderinti. Šiuo metu rengiamas techninis projektas, jis bus tikrinamas Aplinkos apsaugos agentūroje, kuri prižiūri, kad gamtiniame karkase būtų laikomasi reikalavimų, ir bus priimti sprendimai.
Anot M.Pakalnio, projektas svarstytas keliskart, pristatytas bendruomenei, dukart atmestas, pastatas dukart sumažintas. Pradžioje buvo numatyta nukirsti didžiąją dalį želdynų, įrengti automobilių stovėjimo aikštelę, tačiau tokiam sprendimui nebuvo pritarta.
Projektiniuose pasiūlymuose numatyta, jog bus kertami 5 vertingi medžiai vietoje planuotų 20. Užstatymo tankumas sumažintas nuo 44 proc. iki 29 proc. Gamtiniame karkase riba – 30 proc. virš kurios negalima statyti.
Nors statoma gamtiniame karkase, statinys atitinka reikalavimus, techninis projektas, anot M.Pakalnio, kol kas neparengtas, leidimas statyboms neišduotas.
M.Pakalnis kalbėjo, kad toje teritorijoje galima komercinė statyba, o savivaldybė laikėsi teritorijų planavimo dokumentų. Projekto rengėjai dukart sumažino užstatymo plotą, projektas bus kokybiškas, ne tipinis prekybos centras su asfaltuota aikštele, o didžioji sklypo dalis liks žalia.
Bendruomenei atstovaujantis teritorijų planavimo ir gamtinio karkaso ekspertas Jonas Volungevičius teigė, kad jų pastabos buvo atmetamos, o parengtame plane manipuliuojama skaičiais.
„Gamtiniame karkase negalima jungti sklypų ir keisti paskirties iš gyvenamosios į komercinę. Galima tik komercinė funkcija gyvenamuosiuose pastatuose. Teigiama, jog statybos apimtys sumažintos, iš tiesų pagal užstatymo tankumą ir apimtis viršija rodiklius.
Nors pastatas mažesnis, bet aikštelė didesnė. Kai sklypai sujungiami, sumuojamas užstatymo tankumas, jis viršijamas, nors oficialiai pateikiami du sklypai ir esą rodikliai neviršijami. Teigiama, kad statoma degraduojančiame karkase, interpretuojama kaip patogu“, – piktinosi J.Volungevičius. Anot eksperto, nebuvo galima išduoti leidimų sujungti sklypų ir keisti paskirtį.
Vilnietis Romualdas Dacius labiausiai apgailestavo dėl planuojamų kirsti pušų. Šalia vingiuoja vilniečių pamėgtas dviračių takas, baiminamasi dėl išaugsiančio automobilių srauto, į prekybos centro aikštelę per valandą įvažiuojant po keliasdešimt automobilių. Jau dabar, anot vilniečio, greta jų namų, kurie už 200 m nuo planuojamų statybų, formuojasi spūstys.
Aplinkos viceministras Marius Narmontas komentavo, jog anksčiau projektiniai pasiūlymai buvo rengiami tik didelės apimties projektams. Vėliau sukurta svarstymo su visuomene procedūra, tačiau Valstybinė teritorijų planavimo ir statybų inspekcija iki šiol projektinių pasiūlymų stadijoje dalyvauti, svarstydama skundus, negali. Svarstoma, jog situacija turėtų keistis.
M.Pakalnis komentavo, jog reikia remtis ne bendruomenės prašymais, o objektyviais kriterijais. Projektuojamas prekybos centras, atsižvelgiant į gyventojų skaičių, yra tinkamo dydžio.
Gyventojai abejoja, ar projekte nurodyti parametrai atitinka teisės aktus. M.Narmontas pabrėžė, jog statybų inspektoriai tą įvertins. „Savivaldybė turi atsakyti, kaip architektūra išpildoma, atsižvelgiant į bendrojo plano ir bendruomenės pasiūlymus. Nebeturėtų būti svarstoma statyti ar ne. Stovi trys prekybos centrai, ketvirtasis ateiti negali – keistai skamba“, – replikavo M.Narmontas.
„Lidl“ atstovai į posėdį pakviesti nebuvo.