Pakeistos Gyvenamosios vietos deklaravimo taisyklės numato, kad nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu užpildyta ir pasirašyta nustatytos formos deklaracija arba laisvos formos deklaracija kartu su reikiamais dokumentais deklaravimo įstaigai gali būti pateikta paštu, elektroniniu paštu, per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis.
Deklaravimo įstaigai kartu su deklaracija turi būti pateikta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, išskyrus atvejus, kai deklaracija pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu arba siunčiama per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą.
Deklaruojant gyvenamąją vietą ne asmeniui priklausančiame pastate ar patalpose kartu reikia pateikti pastato ar patalpų savininko sutikimą. Gyvenant nuomojamame bute ar name, nuomos sutartis prilyginama savininko sutikimui, praneša „Registrų centras“.
Iki šiol deklaruoti savo gyvenamąją vietą buvo galima dviem būdais: prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų arba asmeniškai atvykus į deklaravimo įstaigą.
Savo gyvenamąją vietą pakeitę ar į Lietuvą atvykę arba sugrįžę gyventi asmenys savo gyvenamosios vietos adresą turi deklaruoti per vieną mėnesį. Už nepilnamečius vaikus deklaracijas teikia vienas iš tėvų, įtėvių ar globėjų.
Gyventojų registro duomenimis, šiuo metu savo gyvenamąją vietą vienoje iš šalies savivaldybių yra deklaravę daugiau kaip 3 mln. asmenų.