Baiminasi, jog gatvė taps nepravažiuojama
Labiausiai ji nuogąstauja dėl suplanuotų nugriauti palei gatvę stovinčių senų metalinių garažų, tiksliau – dėl to, kas juos pakeis. Anot pašnekovės, detaliajame plane numatyta nugriautų garažų vietoje įrengti automobilių stovėjimo aikšteles kaip kompensaciją gyventojams. Tačiau vietinius pasiekė žinia, jog garažų vietoje suplanuotos nebe automobilių stovėjimo vietos, o inžinerinės komunikacijos.
Svarbi detalė, jog Skroblų gatvės infrastruktūra daugybę metų pritaikyta akliesiems. Čia veikia Lietuvos aklųjų biblioteka, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga. Gatvė iki planuojant statybas buvo nepravažiuojama, ateityje, praplatinus gatvę ir šaligatvius, daugiausia prie naujai kilsiančių daugiabučių, ją ketinama paversti tranzitine.
Vietiniai baiminasi dėl vaikų ir silpnaregių bei aklųjų saugumo, taip pat gerokai išaugsiančių automobilių srautų, mat šia gatve būtų itin patogu trumpinti kelią spūsčių metu.
Dėl griaunamų garažų gyventojai nepriekaištauja. Jau nuo 1996 metų buvo aišku, kad vieną dieną šių neliks. Vietinius, kaip jie sako, tik erzina vystytojų išsisukinėjimas nuo atsakymo, kiek gi bus įrengta automobilių stovėjimo vietų.
Tikina, jog įstatymų bus laikomasi
Vilniaus miesto savivaldybės atstovai portalui lrytas.lt pateiktame atsakyme komentavo, jog sausio 23-ąją visuomenei buvo pristatytas daugiabučio gyvenamojo namo Skroblų g. 14 statybos projektas.
Viešinamų projektinių pasiūlymų medžiagoje sklype Skroblų g. 12 vaizduojamas tik perspektyvinis užstatymas, parengus projektinius pasiūlymus sklype Skroblų g. 12 šie projektiniai pasiūlymai bus viešinami atskirai.
Remiantis galiojančiu sklypo detaliuoju planu, teritorijoje išties numatyti griauti garažus, o jų vietoje pagal Skroblų gatvės ribą įrengti 20 automobilių stovėjimo vietų.
Sostinės savivaldybė žada, jog, nagrinėjant projektinius pasiūlymus, bus vertinama, ar šie atitinka minėto detaliojo plano sprendiniams.
Be to, siekiant gerinti ekologinę situaciją mieste, mažinti automobilių taršą, ypač Senamiestyje, centre ir prie judrių miesto gatvių, skatinti keliones viešuoju transportu, dviračiais ir pėsčiomis, miesto valdžia patvirtino sprendimą, kuriuo gali būti mažinamas norminis automobilių stovėjimo vietų skaičius, atsižvelgiant į atitinkamą miesto zoną ir jai taikomus koeficientus.
Minėto detaliojo plano sprendiniais sklype galima daugiabučių gyvenamųjų namų statyba, tad šių pastatų aptarnavimui reikalinga gatvė. Detaliojo plano sprendiniuose numatyta gatvė, iš kurios numatyti įvažiavimai į sklypus (Skroblų g. 14 ir 12).
Eismo organizavimas, gatvės parametrai, pėsčiųjų takų ir kiti miesto infrastruktūros įrengimui keliami reikalavimai, žadama, bus įgyvendinti taip, kad būtų palengvintas neįgaliųjų judumas mieste.
Automobiliais pasirūpins
Iš Vilniaus savialdybės puslapyje paviešintų projektinių pasiūlymų matyti, jog daugiabučio Skroblų g. 14 statybos projekto autoriai – architektų biuras „Eventus Pro“. Užsakovais nurodyti privatūs asmenys.
Kaip rašoma projektiniuose pasiūlymuose, 39 laikinuosius metalinius garažus numatyta griauti, o požeminėje automobilių saugykloje įrengti 39 stovėjimo vietas, kompensuojant nugriautų metalinių garažų vietų skaičių.
Vienas daugiabučio korpusas projektuojamas 5–6 aukštų, antrasis – 6–7 aukštų. Taip pat projektuojamas vienas požeminis aukštas. Sklype suplanuotos vaikų žaidimo aikštelės, aktyvių užsiėmimų erdvės paaugliams bei poilsio zonos vyresnio amžiaus žmonėms.
Požeminėje automobilių saugykloje yra numatomas 96 stovėjimo vietos automobiliams. Antžeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje – 10 stovėjimo vietų.