Gedimino prospekto vidurys. Keturkampis šulinys pakrypęs, šaligatvio trinkelės išsiklaipiusios. Užkliuvus gali nusibalnoti nosį, susilaužyti galūnę.
Gali būti, kad įgriuva atsirado vandeniui išplovus gruntą, dėl to ir pakrypo šulinio dangtis. Trečiadienį pavojinga vieta net nebuvo aptverta.
Bukčių gatvėje šulinys be dangčio dar pavojingesnis. Jis tik pridengtas lenta.
Tiesa, vieta nuošali, praeivių ne tiek, kiek Gedimino prospekte, tačiau įsmukus tamsoje traumos tikrai neišvengsi.
Statybininkų palikimas
Akivaizdu, kad Kaltanėnų gatvėje šulinio dangtį nustūmė statybininkų sunkvežimio ratas.
Iš statybvietės niekas nesivargino sutvarkyti dangčio, todėl vilniečiams vėl tenka šauktis tvarkdarių pagalbos, bet jie neskuba.
O Kryžiokų gatvėje skilusio šulinio dangčio nepakeičia sodininkai, mat šis netvarkingas šulinys yra sodininkų bendrijoje.
Prie geležinkelio stoties įsmukęs lietaus vandens surinkimo šulinys pavojingesnis automobiliams. Įsmukus ratui nesunku jį prakirsti.
Laimė, šis šulinys yra eismo juostos viduryje.
Vilniečiams įgrisę ne tik atviri, bet ir taukšintys šulinių dangčiai, kai ant jų užvažiuoja automobiliai.
Vienas toks yra Klaipėdos gatvėje. Nors vilniečiai dėl keliamo triukšmo skundėsi jau prieš porą savaičių, šis dangtis iki šiol nesuremontuotas.
Remontuoja vasarą
„Grinda“ gauna maždaug pusšimtį pranešimų per mėnesį apie atvirus šulinius.
Pasak bendrovės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovo Egidijaus Steponavičiaus, žiemą šulinių dangčius nustumia ar sulaužo šaligatvius valančių įmonių traktoriai, vasarą telekomunikacijų, vandens tiekimo ar buitinių nuotekų šulinių dangčius sugadina sunkusis transportas.
Įmonė „Grinda“ atlieka ir planinius paviršinių nuotekų šulinių remonto darbus.
Vasaros sezono metu įmonė suremontuoja apie 80 šulinių ir apie 100 šulinėlių kas mėnesį. Žiemos sezono metu remontuojama tik apie 20 šulinių kas mėnesį.
Dažniausiai šuliniai susidėvi natūraliai – tai matyti keičiant korozijos pažeistus asfaltbetonio žiedus, tačiau pasitaiko ir gamyklinio broko – tada „Grinda“ kreipiasi į įrangos gamintoją.
Neatlaiko krūvių
E.Steponavičiaus žodžiais, intensyvėjant eismui šulinių konstrukcija kartais neatlaiko tenkančių krūvių.
Todėl šiuo metu greitojo eismo gatvėse keisdama šulinius „Grinda“ padidina jų apkrovos klasę – 40 tonų klasės šulinius pamažu keičia į 60 tonų klasės šulinius.
Šulinių remontas važiuojamojoje dalyje kainuoja apie 600–650 eurų, mat paprastai tenka pakeisti ne tik sulūžusius dangčius, bet ir įtrūkusius, mechaninių pažeidimų turinčius ar korozijos paveiktus korpusus ir gelžbetoninius žiedus, iš naujo sutankinti gruntą ir atstatyti asfalto dangą.
Kiekvieno šulinio remontas trunka apie 2–3 valandas.
„Greitojo eismo gatvėse tokius darbus stengiamės atlikti naktimis, kad būtų mažiau trikdomas eismas“, – pasakojo E.Steponavičius.