Prokurorų nuomone, statybos užbaigimo aktas ir valstybinės žemės nuomos ne aukciono būdu sutartis sudaryta pažeidžiant statybos užbaigimo procedūras ir valstybinės žemės nuomą ne aukciono tvarka reglamentuojančius teisės aktus.
Pagal prokuratūros pranešimą, tyrimo metu nustatyta, kad dar 1993 metais Šiaulių miesto valdybos sprendimu valstybinės žemės sklypas išnuomotas dešimties metų laikotarpiui automobilių parduotuvės statybai. Žemė išnuomota prekybinei firmai, kuri 2012 metais buvo pertvarkyta į uždarąją akcinę bendrovę. Šios įmonės vienintelis akcininkas yra buvęs Šiaulių oro uosto vadovas R. M.
Pagal parengtą projektą nuomojamame žemės sklype turėjo būti pastatyti automobilių dalių sandėlis, automobilių stovėjimo aikštelė ir sargo namelis. Dar 1996 metais buvo išduotas statybos leidimas, kuris buvo tęsiamas iki 2003 metų. Tyrimo metu buvo surinkti duomenys, kad iki 2002 metų lapkričio mėnesio nuomojamame valstybinės žemės sklype nebuvo atlikta jokių statybos darbų, o statytojas viešame registre paskelbė, kad statyba užbaigta 2012 metais. Akivaizdu, kad statybos darbai buvo atlikti ne tik jau negaliojant statybos leidimui – kaip savavališka statyba, bet ir pasibaigus valstybinės žemės nuomos sutarčiai.
2003 metais pasibaigus valstybinės žemės sklypo nuomos sutarčiai, žemės sklypas nebuvo grąžintas savininkui – valstybei. Uždaroji akcinė bendrovė nuo 2003 iki 2016 metų naudojosi valstybinės žemės sklypu nemokėdama žemės nuomos mokesčio.
Iš projekte numatytų statinių uždaroji akcinė bendrovė pastatė tik 86 kvadratinių metrų sargo namelį ir tik 2015 metais, praėjus beveik 13 metų po valstybinės žemės nuomos sutarties pabaigos, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos padaliniui pateikė prašymą išduoti Statinio užbaigimo aktą. Statybos užbaigimo aktas buvo surašytas, nors neturėjo, nes uždaroji akcinė bendrovė neatitiko statytojui keliamų reikalavimų.
Valstybinė žemė gali būti išnuomota be aukciono, jeigu ji užstatyta fiziniams ir juridiniams asmenims nuosavybės teise priklausančiais ar jų nuomojamais statiniais ar įrenginiais.
Sargo namelis, kuris neturi apibrėžto naudojimo ir ūkinės veiklos pobūdžio ir visiškai nesusijęs su uždarosios akcinės bendrovės žemės sklype vykdoma veikla ir šios veiklos plėtojimu, buvo pastatytas tik tam, kad būtų sukuriamos menamos sąlygos įgyti valstybinės žemės nuomos teisę ne aukciono būdu. Būtent statybos užbaigimo aktas sąlygojo 2016 m. valstybinės žemės nuomos sutarties sudarymą. Valstybinės žemės nuomos sutartimi uždarajai akcinei bendrovei 32 metų laikotarpiui be aukciono sargo nameliui naudoti išnuomotas daugiau nei pusė hektaro valstybinės žemės sklypas centrinėje Šiaulių miesto dalyje, kurio vertė valstybinės žemės nuomos sutarties pasirašymo metu buvo 149 tūkstančiai eurų.
Prokurorai siekia, kad būtų panaikintas statybos užbaigimo aktas, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Šiaulių skyriaus vedėjo sprendimas išnuomoti žemės sklypą, pripažinta negaliojančia valstybinės žemės nuomos sutartis bei uždaroji akcinė bendrovė savo lėšomis atlaisvintų valstybinės žemės sklypą.