Trakų autobusų stotyje permainos – dar negreitai

2019 m. sausio 4 d. 12:51
Teismui paskelbus, kad verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ gali tęsti Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą, D. Nedzinskas sako, kad darbai šioje vietoje prasidės dar negreitai.
Daugiau nuotraukų (1)
„Dar čia bus teismų ir tikėtis, kad viskas užsidarys per pusmetį ar metus, tokių vilčių neturiu. Laukiame teismų sprendimų – kai jie bus priimti, tada ir pradėsime. Bus labai ilgas procesas, bet aš kaip ir patenkintas, nes viskas bus patvirtinta teismuose“, – BNS penktadienį sakė verslininkas.
D. Nedzinskas ketina griauti 1987 metais statytą Trakų autobusų stotį ir įrengti joje parduotuvę „Rimi“ – į projektą jis anksčiau žadėjo investuoti 3 mln. eurų.
Lietuvos apeliacinis teismas ketvirtadienį nutarė, kad „Trasto“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ pasirašyta nekilnojamojo turto mainų sutartis yra teisėta, o projektas gali būti tęsiamas. Pasak teismo, esminis sandorio tikslas – modernizuoti autobusų stotį, ir nors sutarties sąlygos iš dalies atitinka koncesijos požymius, iš esmės tai nėra koncesija.
„Kaip projektas gali būti koncesija, kai apie tai niekas niekuomet nediskutavo ir aš niekada nesiruošiau ir nesiruošiu vykdyti autobusų stoties veiklos. Čia visai kitokia idėja – „Trakų autobusai“ kaip ir teikė pervežimo paslaugą, taip ir teiks, kaip turėjo stotį, taip ir turės. Vienintelis dalykas, kad jie gauna infrastruktūrą ir naują stotį už 90 tūkst. eurų vertės turtą ir šalia stoties veikiančią parduotuvę, kuri jau bus mano galvos skausmas“, – BNS komentavo D. Nedzinskas.
Jis apgailestavo, kad prokurorams pralaimėjus bylą dėl viešojo intereso gynimo, investuotojas negali prisiteisti nuostolių.
„Tai labai didelė landa ir ja valdininkai piktnaudžiauja. Jeigu mane į teismą būtų padavęs Nacionalinis parkas (Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija –B NS), tai čia sudėčiau visą krūvą milijonų nuostolių: mane ketverius metus sustabdė, per juos padidėjo reikalavimai pastatų energetiniam naudingumui, padidėjo statybų kainos, advokatai kainuoja pinigus. Tai aš patiriu realių milijoninių nuostolių, bet niekam negalėsiu pareikšti ieškinių“, – aiškino verslininkas.
Apeliacinio teismo teigimu, visa projekto rizika iš esmės tenka investuotojui, kuris po rekonstrukcijos valdys prekybos patalpas bei automobilių stovėjimo aikštelę ir taip susigrąžins investicijas.
D. Nedzinkas priminė gavęs visus būtinus dokumentus projekto įgyvendinimui – tiek iš Kultūros paveldo departamento, tiek iš Trakų istorinio nacionalinio parko: „Departamentas iki šiol nepakeitė savo pozicijos, o parkas pakeitė kardinaliai, nors viską iš anksto buvo suderinęs – bendrąjį, detalųjį planus, projektinius pasiūlymus. Viską panaikino ir kreipėsi į prokurorus“.
Apeliacinis teismas panaikino balandį paskelbtą Vilniaus apygardos teismo nutartį, kuria tenkinus prokurorų ieškinį, o „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ 2016 metais pasirašyta mainų sutartis pripažinta neteisėta. Pagal sutartį „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ dalį autobusų stoties Vytauto gatvėje už „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą.
Apeliacinis teismas taip pat panaikino 2017-ųjų birželį prokurorų prašymu taikytas laikinąsias apsaugos priemones ir leido „Trastui“ disponuoti turtu autobusų stotyje.
Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos vadovas Gintaras Abaravičius. Pasak jo, plėtra sklypuose prieštarauja parko planavimo schemai.
TrakaiAutobusų stotis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.