Lazdynėlių gyventojai prieš porą savaičių atsiradusius gatvės lopus jau praminė amerikietiškais kalneliais. Jie svarstė: remontuoti gatvę didelės būtinybės nebuvo, o jeigu jau savivaldybė ėmė tvarkyti, reikėjo ją iš naujo asfaltuoti.
„Rudenį buvo tvarkoma Lazdynėlių gatvė. Ji – vienintelis išvažiavimas iš rajono. Tvarkymas buvo toks: buvusią dešimtis kartų sulopytą gatvę dar kartą sulopė dešimtimis naujų lopų.
Po gatve buvo tiesiamos komunikacijos į naujuosius namus, tad atsirado begalė šulinių, jie – nevienodame gatvės aukštyje“, – apie remontą viešame laiške merui Remigijui Šimašiui pasakojo Lazdynėliuose 15 metų gyvenantis Gintaras Balčiūnas.
Asfaltą klojo ant žemės?
G.Balčiūnui antrino kita Lazdynėlių gyventoja Marija – ji pažymėjo, kad remontuodami gatvę kelininkai nė nemėgino išspręsti didesnės problemos. Mat su Oslo gatve susikertančioje Lazdynėlių gatvėje iki šiol nėra ne tik šaligatvių, bet ir kelio bortų.
Stengdamiesi išvengti spūsčių vairuotojai išvažinėja ne tik kelkraščius, pridarydami duobių, bet ir veją. Be to, mašinų ratai nuolat ardo asfalto kraštus.
Lazdynėliuose vyksta daug statybų, o naujakuriai automobilius taip pat įprato statyti ant vejos.
Savivaldybės Eksploatacijos skyriaus vedėjas Raimondas Jacunskas aiškino, kad bėgant metams gatvės kelkraščiai apsineša smėliu, pradeda želti žolė.
„Tvarkydama kelkraščius gatvės remonto darbus atliekanti bendrovė po smėlio sluoksniu aptiko asfalto dangą, todėl naujas asfaltas esą buvo klojamas ne ant žemės, o ant tvirto pagrindo“, – tikino R.Jacunskas.
Grįžta purvinais batais
„Ne kartą rašėme savivaldybei, kad Lazdynėlių gyventojai, netgi vaikai priversti vaikščioti važiuojamąja dalimi arba veja, nes šaligatvių paprasčiausiai nėra“, – pasakojo Marija.
„Artėja žiema. Su siaubu prisimename, kaip atrodė Lazdynėlių gatvė praėjusiais metais.
Mano dukros į mokyklą ir iš jos vyks tuo reklamuojamu miesto transportu. Nuo namų iki stotelės – 500 metrų.
Galima nesunkiai įsivaizduoti, kaip atrodydavo jų batai ir kelnės prasiyrus šia purvo upe“, – dėstė G.Balčiūnas.
Jis rašė apie tai atsakingiems savivaldybės darbuotojams, tačiau sulaukdavo tik atsiprašymų.
Didės transporto grūstys
G.Balčiūno nuomone, tai dar nėra didžiausia bėda. Daug didesnė problema – beatodairiška Lazdynėlių plėtra. Dėl jos šio rajono gyventojai protestuoja jau daugiau negu dešimt metų. Nuo sovietinių laikų Lazdynėliuose buvo didelė, apie 20 hektarų, metalinių garažų teritorija.
Prieš keletą metų buvo atkurta nuosavybė ir ši žemė grąžinta grupei asmenų. Jie ją pardavė statybos bendrovėms.
2016 metais jos pradėjo daugiabučių namų statybą. Jų bus daugiau nei 20. Šiuose 4–5 aukštų namuose bus apie 800–1000 butų.
„Taigi nesunku apskaičiuoti, kad naujakuriai turės apie 1500 automobilių. O kur dar atvykstantys jų draugai bei artimieji. Kyla klausimas: kaip bus sutvarkyta šio rajono infrastruktūra?“ – klausė G.Balčiūnas.
Jo žodžiais, jau po poros metų tik palopoma Lazdynėlių gatve kiekvieną rytą į darbus turės išvažiuoti daugiau nei tūkstantis automobilių.