Gyventojai abejoja, ar liūdnai pagarsėjusios bendrovės „Orlista“
statybininkai suspės: „Darbų dar yra per akis, o prie namo triūsia vos
keli statybininkai“.
Devintame šio namo aukšte su dviem mažamečiais vaikais gyvenanti Editos
šeima neslepia, jog renovacija stipriai pakeitė jų planus.
„Norėjome pirkti šį butą, bet apsigalvojome. Iki renovacijos gyvenome
geriau, butas buvo kokybiškesnis.
Dabar gyvename kaip šiltnamyje, nes nėra rekuperacijos. Apšiltinimo vata
sudėta šleivai, palangės subraižytos ir kiauros, balkono turėklai
tabaluoja, todėl į jį neleidžiame vaikų.
Kaimyno bute atšoko parketas, per laiptinės sienas bėga vanduo.
Darbų vykdytojai keitėsi jau gal keturis kartus. Kiekvienam jų rodome
broką, tačiau nuolat išgirstame: „Čia ne mes darėme“, – piktinosi jauna
moteris.
Viršutiniame aukšte butą turinti Rimantė patyrė bene kraupiausią
incidentą.
„Buvau išvykusi į Angliją. Kaimynai iš žemesnio aukšto paskambino, jog į
jų butą per sieną kliokia vanduo.
Išvažiuodama aš visus vamzdžius užsukau, nežinojau, iš kur gali tekėti,
todėl paprašiau brolio, kad nueitų į mano butą ir apžiūrėtų.
Jis atėjo pačiu laiku. Vos tik brolis įėjo į vidų, pamatė dūmus ir
smilkstančią sieninę spintą. Jis persigandęs nuvertė ją ant grindų.
Paaiškėjo, jog po lietaus nuo stogo į butą pradėjo bėgti vanduo, užpylė
elektros laidus. Šie bekibirkščiuodami padegė spintą koridoriuje.
Jei naktį būčiau buvusi namuose, vargu, ar būčiau likusi gyva.
Iki renovacijos nieko panašaus nebuvo.
Statybininkai sutiko suremontuoti mano koridorių, tačiau problema
neišnyko, – vanduo nuo stogo bėga ir kambaryje.
Prieš pusmetį statybininkai man nupirko grindų lentas, tačiau jos iki
šiol stovi net neišpakuotos“, – pasakojo patirtas bėdas Rimantė.
Moteris nuo praėjusių metų kas mėnesį, kol dar namas nepriimtas, moka
po 24 eurus palūkanų.
Trijų kambarių butų gyventojai moka 30–35 eurus palūkanų.
Šiame daugiabutyje gyvenantis Algirdas nesupranta, kodėl taip lėtai juda
darbai.
Vyrą piktina ir prastai pritvirtinta apšiltinimo vata, ir laiptinės
balkone be logikos pradėti įrenginėti didžiuliai langai.
Vienoje namo pusėje per visus aukštus driekiasi gelžbetonio ažūras. Už
jo – bendro naudojimo balkonai, seniai tapę dvokiančia balandžių
perykla.
„Jūs pažiūrėkite, kaip jie sugalvojo. Kam tie rėmai reikalingi? Mes jų
neprašėme“, – stebėjosi vyriškis, kviesdamas į laiptinės balkoną.
Juose jau įrengti rėmai. Jie kol kas be stiklų. Vyras pasakojo, jog
apatiniai langai nesidarinės.
Tarp būsimo didžiulio lango ir gelžbetonio ažūro – keliolikos
centimetrų tarpas, kuriame jau įsikūrė balandžiai, lengvai įskrendantys
per ažūro skyles.
Gyventojai piktinasi, jog jų devynaukščio balkonus balandžiai okupuos
visiškai, nes stiklo siena juos gerai apsaugos nuo žmonių.
Gyventojai prašė apskritai išmontuoti ažūrą, tačiau paaiškėjo, jog
negalima, nes jis ne šiaip sau prilipdyta milžiniška dekoratyvinė
detalė, o svarbi namo konstrukcijos dalis.
Iš išorės uždengti ažūrą stiklu irgi negalima, nes tai keltų pavojų
žmonėms.
Devynaukščio gyventojai tik gūžčioja pečiais, nesuprasdami, kodėl
projektuotojai nusprendė pagerinti sąlygas balandžiams.
Kokolos 9-ojo namo gyventojai pirmąjį skundą dėl suteiktų įgaliojimų
viršijimo ir nusikalstamo piktnaudžiavimo pasitikėjimu vykdant
devynaukščio modernizavimo projektavimą Marijampolės savivaldybės
vadovams, Aplinkos ministerijai, projektuotojams bei statybų ekspertams
parašė prieš dvejus metus.
Po to buvo rašomi paklausimai bei skundai dėl aplietų butų nuostolių
atlyginimo, rekuperacijos sistemos, informacijos apie modernizavimą
trūkumo, nekokybiškai atliekamų darbų.
Skundai skriejo prezidentei Daliai Grybauskaitei, premjerui Algirdui
Butkevičiui, Kauno apygardos bei Generalinei prokuratūrai.
„Skundai prasidėjo dar prieš renovaciją. Neseniai buvome iškviesti ir į
Seimą, aplinkos komisiją.
Iš pradžių po kiekvieno skundo stabdydavome darbus, vėliau liovėmės, nes
aiškinimasis užtrunka. Buvo tikrinamas kiekvienas mūsų skaičiukas.
Dalis gyventojų skundų yra pagrįsti.
Ne viskas vyksta taip, kaip turi būti. Yra projektuotojų klaidų, kurios
bus ištaisytos.
Namas dar nebaigtas, bet už šildymą žmonės jau moka mažiau.
Bus ir saulės kolektorius, kuris šildys vandenį, ir rekuperacijos
sistema, ir naujas liftas.
Iki namo priėmimo visi defektai, kurių suvestinė yra padaryta, bus
ištaisyti.
Anksčiau žmonės ateidavo į butų ūkį ir viską išsiaiškindavome vietoje,
dabar iš karto rašomi skundai į įvairias instancijas“, – teigė
bendrovės „Marijampolės butų ūkis“ projektų vadovas Vaidmantas
Pabedinskas.
Marijampolėje iš 48 namų jau modernizuoti 24.
V.Pabedinskas neslėpė, jog daugiausia problemų sukėlė Kokolos 9-ojo namo
renovacija.
Jis neabejoja, jog gerai padarė, kad su ties bankrotu slenksčiu
stovinčia statybų bendrove „Orlista“ nebuvo nutraukta sutartis.
„Nutraukti sutartį būtų pats lengviausias kelias. Reikėtų stabdyti
darbus, atlikti jų inventorizaciją, skelbti naujus viešuosius pirkimus.
Be to, vargu, ar atsirastų kitas rangovas, kuris sutiktų perimti
darbus“, – teigė Marijampolės namus administruojančios bendrovės
atstovas V.Pabedinskas.
Devynaukštyje gyvenantis Anatolijus, kalbėdamas apie renovaciją, moja
ranka: „Šitie vargai niekada nesibaigs. Sakote, liepą? Tik neaišku,
kuriais metais.
Renovacija gal ir greičiau baigtųsi, bet kiek skundų gyventojai parašė.
Tas kampas negerai, ana negerai. Baigs namą ir viską sutvarkys, negi
paliks?“.
˙