Įkūrėjas – vienuolis
Tai, kad verslininkas remiasi budizmu, yra viena griežtai puoselėjamų viešbučio, įsikūrusio didžiausioje Japonijos saloje Honšiū, tradicijų, – rašo portalas „Welt.de“.
Viešbutį „Hoshi Ryokan“ įkūrė budistų vienuolis Taicho Daishi. Kaip byloja legenda, jis, užkopęs medituoti į šventąjį Hakusaną, susapnavo šį kalną saugančią dievybę. Ji papasakojo vienuoliui apie kaime sruvenantį požeminį šaltinį, kurio stebuklingas vanduo gydo žmones.
Atsibudęs vienuolis nusileido į slėnį, kuriame plytėjo tas kaimas. Pasitelkęs vietos gyventojus budistas atkasė šaltinį ir šalia jo pastatė viešbutį „Hoshi Ryokan“.
Nuo to laiko viešbutis „Hoshi Ryokan“ yra valdomas tos pačios giminės.
Pavyko atsitiesti po smūgių
Z.Hoshi šis paveldas – ne tiktai istorinė pareiga, bet ir nemaža našta: jis seniausią planetos šeimos bendrovę turi perduoti kitai kartai.
„Hoshi Ryokan“, įtrauktas į Guinnesso rekordų knygą kaip seniausias pasaulio viešbutis, jau atlaikė daugelį krizių ir katastrofų.
Antrojo pasaulinio karo metais čia buvo įkurdinti sužeisti kareiviai. 1961 metais viešbutis beveik visiškai sudegė, kai vienas jo svečių užsnūdo su degančia cigarete rankoje.
Vis dėlto Japonijos ekonominio pakilimo metais Z.Hoshi pavyko puikiai tvarkytis 70 kambarių viešbutyje ir rūpintis per mėnesį apsilankančiais pusketvirto tūkstančio svečių.
Bet baigiantis XX amžiui vadinamasis Japonijos burbulas sprogo. Tai kirto ir viešbučiui, jis neteko daugelio verslo klientų.
Tradicijos greitai keičiasi
Dabar „Hoshi Ryokan“ dažniausiai apsistoja šeimos. Nakvynė su vakariene bei pusryčiais žmogui kainuoja iki 60 tūkst. jenų – apie 440 eurų. Daugeliui vakariečių tai tikrai nėra pigu. Vis dėlto ši suma perpus mažesnė, nei buvo prašoma prieš dvi dešimtis metų.
Šeimos verslo viltis Z.Hoshi sieja su neištekėjusia dukterimi Hisae. Ji – vienintelė iš jo dar gyvų trijų vaikų, kuri galėtų, patriarcho nuomone, tapti paveldėtoja.
Tamsų kostiumą vilkinti moteris akivaizdžiai nepatenkinta klausosi, kai jos tėvas dėsto senamadiškas idėjas apie šeimos verslą. Ji mieliau svarsto, kaip galėtų privilioti į viešbutį jaunų japonų.
Šie dažnai pageidauja daugiau komforto nei tradicinis viešbučio klientas: vietoj miegamųjų čiužinių jie mieliau renkasi lovas, vietoj sakės – vyną.
Tuo pat metu svečiai pageidauja daugiau nei 1300 metų čia tvyrojusios dvasios. Tad šeimos galva ryžosi susigrąžinti prabangaus viešbučio statusą.
Z.Hoshi didžiuojasi 150 metų senumo apartamentais, į kuriuos buvo užsukęs Japonijos imperatoriškosios šeimos narys.
Čia viena nakvynė gali kainuoti iki 200 tūkstančių jenų – beveik 1500 eurų.