Norite, kad verslo įmonės greičiau atsikraustytų ir nebenorėtų ieškoti kito biuro? Pasiūlykite jiems kai ką išskirtinio – pastatą, turintį ateities viziją, puikią reputaciją. Juk apie žmogų sprendžiama iš kostiumo, o apie kompaniją – iš jos biuro.
Tuo įsitikinęs tarptautinę daugiau nei 15 metų nekilnojamojo turto valdymo ir investavimo patirtį turintis estas Indrekas Haalas, komercinio nekilnojamojo turto valdymo bendrovės BPT vadovas.
„Svarbu, kad biurų pastatas turėtų koncepciją. Nėra taip, kad ji būtų gera ar bloga. Pastate, kuris turi aiškią koncepciją, daugiausia dėmesio skiriama kaimynystei. Būtent nuo pačių nuomininkų priklauso biuro vertė.
O nuomininkai siekia įsikurti tokiame biure, kuris atitinka jų lygį ir įvaizdį. Tai lemia vieta mieste, pastato klasė, paslaugos.
Vienoms kompanijoms reikia turtingų ir gerbiamų žmonių kaimynystės, kitiems visų įmanomų naujausių ir žaliausių technologijų, tretiems, specializacijos, pavyzdžiui, kad jų kaimynai būtų IT bendrovės“, - aiškino I.Haalas.
Anot jo, būtent tai yra profesionalaus pastato valdytojo darbas sukurti tą įvaizdį, išskirti biurų pastatą ir kartu jo nuomininkus iš kitų.
Nekilnojamojo turto valdymo bendrovės BPT patirtis rodo, kad dažnai rūpesčių dėl nuomininkų kyla tuose pastatuose, kuriais rūpinasi tik vienas savininko pasamdytas darbuotojas, kuris tik keičia lemputes, šen bei ten paremontuoja, išrašo sąskaitas ir nesuka galvos dėl įvaizdžio.
Komercinio pastato savininkui pirmiausia reikėtų atsakyti į klausimą, ar dabartinė pastato koncepcija padeda išlaikyti esamus nuomininkus ir padeda privilioti naujų kompanijų. Būtent tai dažniausiai lemia, kad nuomininkai išsikrausto į naujesnius pastatus, o patalpų besižvalgančių įmonių neprofesionaliai valdomi biurai nesudomina.
Pavyzdžiui, tarptautinėms įmonėms svarbu, kad pastato savininko atstovas būtų žinomas rinkoje ir keltų pasitikėjimą.
„Nuomininkai yra profesionalios kompanijos. Užtenka vieno susitikimo ir aišku, ar pastato valdytojas supranta, ką daro ir ar gali rasti kompromisų. Jeigu ne – klientas prarastas. Per krizę biurus dažniausiai paliko būtent tie, kurie nenorėjo būti tiesiog „kažkokiame“ pastate su „kažkokiu“ valdytoju arba nesusitarė su nuomotoju“, - teigė I. Haalas.
Patarimai, kad biurų pastatas dūgztų kaip avilys
- Kiekvienam pastatui reikia vizijos, kuri nusakytų, kuo šie biurai išsiskiria iš kitų, bei padėtų pažvelgti į ateitį – ar čia bus įdiegtos technologinės naujovės ir kada? Kokia bus aplinka? Kokia pridėtinę vertę gaus nuomininkai?
- Pažvelkite į pastatą nuomininko ir lankytojo akimis. Labai svarbu, kad pastate žmonės jaustųsi saugiai, patogiai ir nesiskųstų, pavyzdžiui, prastu vėdinimu. Ar lankytojams šis biurų pastatas atrodo jaukus ir kelia geras emocijas? Ar jie jaučia, jog tai prestižinė vieta dirbti?
- Svarbiausia – reputacija. Kiekvienam maloniau dirbti patalpose, kurios yra prižiūrimos patikimo valdytojo. Gerą reputaciją sugeba sukurti ir išsaugoti profesionalus valdytojas, kuris rūpinasi kad nekils konfliktų su nuomininkais ir netgi su kaimyninių pastatų savininkais ar gyventojais, teisinės problemos bus sprendžiamos ir niekas nesiskųs, kad moka brangiai ir nežinia už ką.
- Pasirinkite profesionalų valdytoją. Įprastai mokestį pastatų valdytojui sudaro procentas nuo pastato eksploatacijos grynųjų pajamų, prie kurio gali būti pridedamas ir papildomas apmokėjimas už kokybiškai atliktu darbus. Tai motyvuoja pastato valdymui skiriamas lėšas panaudoti efektyviai ir užtikrinti kokybiškas paslaugas. Nereikėtų baimintis išlaidų patyrusiam nekilnojamojo turto valdytojui, nes jis nauda iš pastato valdymo bus keleriopai didesnė.