Naujojo rusų regiono valdžia teigia sieksianti užkirsti kelią
chaotiškoms pakrantės statyboms, kurios čia klestėjo 20
metų, praneša „RBK daily“ .
Nekilnojamojo turto sandoriai Kryme nesudaromi
pastarąsias tris savaites, mat juos registruojančios įmonės negali
patekti į valstybinį daiktinių teisių nekilnojamojo turto
registrą, kuris yra Kijeve.
Tiksli data, kai sandorius pradės registruoti pagal rusų įstatymus,
nežinoma. Įvairių šaltinių duomenimis, problemai sureguliuoti gali prireikti
net pusės metų.
Nežiūrint į visa tai, Krymo žemės rinka jau pakankamai įkaitusi.
Žemės kainą Kryme jau galima lyginti su
kainomis kaimyniniame Krasnodaro krašte. Negana to, prognozuojama,
kad jos dar gerokai augs.
„Brangiausia žemė – tai pietinis Krymo krantas. Kainos tokios, kad šį
regioną jau drąsiai galima vadinti Rubliovka (Maskvos gyvenamasis kvartalas,
žymus dėl jame esančių prabangių gyvenamųjų namų).
Vienas aras pirmoje pietinio Krymo kranto linijoje gali siekti iki
70 tūkst. JAV dolerių (apie 176 tūkst. litų).
Po referendumo kainos čia šoktelėjo 50–100 proc.", –
„RBK daily“ teigė vienos Krymo nekilnojamojo turto agentūros atstovas.
Kitos nekilnojamojo turto agentūros duomenimis, jei žemės sklypas ne
toliau nei 500 metrų nuo jūros, jo aro kaina siekia 20 tūkst. JAV dolerių (apie 50 tūkst. litų).
Jei žemės sklypas yra tolėliau, tuomet už arą prašoma 10 tūkst. JAV dolerių (apie 25 tūkst.litų).
2–3 kilometrus nuo jūros nutolusi žemė kainuoja 0,5–2 tūkst. JAV dolerių (1,3–5 tūkst.litų) už arą.
Brangiausia žemė Jaltoje, vos pigesnė – Aluštoje, Hurzufe, dar
pigiau – Alupkoje.
Geriausias pasiūlymas – Vakarų Kryme: Sakai, Eupatorija iki
Razdolės rajono.
Pietryčiuose – Feodosijos ir Sudako rajonuose – žemės
sklypai gali kainuoti 0,5–10 tūkst. JAV dolerių (1,3–25 tūkst. litų) už arą,
nelygu, kiek jie nutolę nuo jūros ir kokia ten infrastruktūra.
Nuo jūros ar didelių miestų daugiau nei 10 kilometrų esanti žemė
kainuoja 300–400 JAV dolerių (750–1000 litų) už arą.
Ekspertai atkreipia dėmesį į charakteringą Krymo rinkos ypatybę:
komunikacijos, privažiuojamieji keliai ir sklypo dydis kainai turi
didesnės reikšmės, nei aplinkybė, kad iki jūros galima nukakti
pėsčiomis.