Pastatą ardančios Klaipėdos bendrovės „Tramera“ darbininkams sudėtingos
konstrukcijos stogą pavyko nugriauti per vieną dieną.
Vakar apie 20 bendrovės darbininkų iš nuolaužų rinko lentas ir medienos
likučius. Trečiadienį čia turi atvažiuoti speciali technika, kuri
pradės smulkinti betono luitus.
Per šią savaitę tikimąsi išvalyti pastato griuvėsius ir būsimo naujo
statinio vietą paruošti žemės darbams.
Ardymo darbams vadovaujantis „Tramera“ komercijos direktorius
Sigitas Eglinskas teigė, kad sudėtingiausia buvo nugriauti statinio
stogą.
Projektuojant vasaros estradą buvo sumanyta sudėtinga stogo
konstrukcija.
Nuo vieno pastato galo iki kito buvo išlietas betoninis lankas, kuris
metalinių trosų pagalba laikė medinį stogą. Patį lanką rėmė metaliniai
tuščiaviduriai stulpai, užpilti betonu.
„Kaip prieš 40 metų statybininkams pavyko į vamzdžius pripilti betono ir
jį suspausti, paaiškinti negaliu. Su dabartinėmis technologijomis tai
yra įmanoma padaryti, bet tuomet tai turėjo prilygti technologiniam
stebuklui“, - teigė S.Eglinskas.
Nemažas iššūkis buvo ir dabar nugriauti estrados stogą, kad griūnant jo
dalys nesužeistų darbininkų, neužkristų ant technikos ir nebūtų sužaloti
šalia pastato esantys medžiai. Sprogdinti atramų nebuvo galima, nes
arti yra pastatai, kurių langai nuo vibracijos būtų išbyrėję.
„Visą naktį braižiau schemas, dariau skaičiavimus ir dabar galiu
pasidžiaugti, kad pavyko“, - teigė darbų vadovas.
Galingas ekskavatorius su kaušu įlenkė metalines atramas ir vasaros
estrados stogas tvarkingai nugarmėjo žemyn. Šitaip iš pradžių buvo
nugriauta šiaurinė stogo pusė.
Griaunant likusią pietinę buvo dar daugiau rizikos, nes vos besilaikanti
likusi stogo konstrukcijos dalis galėjo nuvirsti ne ten, kur buvo
tikėtasi.
„Nerimo buvo nemažai, bet viskas pavyko. Griūnant stogui nebuvo pažeisti
net visa šalia estrados augantys medžiai“, - džiaugėsi S.Eglinskas.