Ką perka karaliai arba kodėl lietuviams svarbiau kaina nei kokybė?

2024 m. rugsėjo 25 d. 09:22
Ar žinojote, kad Anglijos karališkosios šeimos atžalos miega ant Lietuvoje pagaminto čiužinio? Kaip parduoti karaliui ir gauti specialų karališkosios šeimos ženklą?
Daugiau nuotraukų (10)
Kodėl tas antspaudas su karūna toks svarbus verslininkams ir apie jį svajoja kiekvienos prekės gamintojas? Tačiau tik retas gali tuo pasidžiaugti. Tik tas, kieno prekę pasirinko karališkoji šeima, gauna teisę ir licenciją ant gaminių dėti ženklą su karūna.
Karališka šeima pasirinko lietuvių gamintą čiužinį
Viena tokių įmonių, galinčių didžiuotis karališkosios šeimos pasirinkimu, ekologiškų ir natūralių čiužinių gamintoja Lietuvoje – bendrovė „IVO ir ko“. Ant lietuvių gamintų čiužinių, eksportuojamų į visą pasaulį, dedamas karališkosios šeimos ženklas.
„Tai, kas tinka karaliams, simbolizuoja aukščiausią kokybę. Karališkosios šeimos ženklas ant gaminio – kaip kokybės garantas“, – teigia Lietuvoje tokius čiužinius, tinkančius ir Britanijos karališkajai šeimai, pardavinėjančio baldų salonų tinklo „IVO baldai“ vadovė Brigita Verpetinskienė.
Čiužinio sudėtis primena sumuštinio principą: jis gali būti gaminamas individualiai, kiekvienam pagal poreikius ir pageidavimus. Populiariausios tokios medžiagos, kaip kokoso pluoštas, kanapių pluoštas, medvilnė, natūralus lateksas, išgaunamas iš Hevea brasiliensis medžių Šri Lankoje, iš kurių ir gaunamas natūralus latekso pienelis, natūrali vilna, arklio ašutai, kurie reguliuoja temperatūrą, neleidžia prakaituoti, o natūraliuose čiužiniuose naudojami nuo neatmenamų laikų.
„Kadangi daugiausiai čiužinių su karūnos ženklu eksportuojama į Vakarus, tai visos medžiagos privalo turėti tarptautinius sertifikatus, jog naudojamos medžiagos atitinka aukščiausius pasaulinius reikalavimus.
Pavyzdžiui, vokiečiai perka tik įsitikinę, kad čiužinių sudėtis šimtu procentų bus iš organiškų medžiagų. Tokius sertifikatus gauna tik tokia vilna, jei avys buvo auginamos visiškai ekologiškoje aplinkoje, kur net žolė nebuvo purškiama pesticidais ar kitokia chemija,“ – pasakoja B.Verpetinskienė.
Vakarų pirkėjai ieško kuo natūraliau, lietuviai – kuo pigiau
„Lietuvos pirkėjai dažniausiai čiužinius renkasi pigesnius, poroloninius, pagal kainą, o ne kokybę. Tik labiau išprusę pirkėjai, mamos ir tėčiai, kurie tikrai rūpinasi savo kūdikių sveikata nuo mažų dienų, labiau kreipia dėmesį į ekologiškumą, natūralumą“, – pastebėjimais dalinasi baldų salonų tinklo „IVO baldai“ vadovė.
Tarptautinėse baldų parodose kasmet dalyvaujanti B.Verpetinskienė pastebi, kad vokiečiai, britai, austrai, skandinavai prioritetą teikia natūralumui, ekologijai, tvarumui, jiems labiau rūpi kokybė nei kaina.
Pavyzdžiui, visada parodose ypatingai daug dėmesio sulaukia lietuvių gamintos ąžuolo masyvo lovos ir, žinoma, natūralūs čiužiniai su karališku ženklu. Tokia tvarumo tendencija jau pastaruosius keletą metų ypatingai juntama Vakarų Europoje.
„Lietuviai taip nevertina natūralaus medžio masyvo baldų. Gal mums jau tai atrodo kaip atgyvena? Tačiau Vakarų pasaulis už natūralumą ir kokybę linkęs mokėti daug brangiau ir tam negaili pinigų“, – įspūdžiais dalijasi B.Verpetinskienė.
Lietuviai baldų madas ir naujoves priima atsargiai
Naujausias baldų mados kryptis, audinių raštus ir karščiausias naujienas gamintojai sužino metų pradžioje Vokietijoje, Kolne, vykstančioje didžiausioje baldų parodoje. Tuomet ir baldų salonus Lietuvoje papildo naujausių baldų modelių pavyzdžiai.
„Tačiau pastebėjome, kad lietuviai, latviai ir estai dar vis atsargiai priima naujas baldų madas ir jos dažniausiai Lietuvoje prigyja tik po kokių metų – pusantrų. Pavyzdžiui, Europoje veliūras jau gal porą metų išėjęs iš mados, o mes niekaip negalime jo atsisakyti, nes didžioji dauguma žmonių vis tiek renkasi tokius svetainės baldus su veliūru“, – šypsosi B.Verpetinskienė.
Šiemet „ant bangos“ – segmentiniai svetainės baldai, kuriuos galima modeliuoti pagal poreikį – perkelti iš vienos vietos į kitą. Madingos natūralios žemės spalvos: žalsva, rusva, kolekcijose neliko itin ryškių – mėlynų, raudonų spalvų.
„Madingiausi stambūs raštai, nors lietuviai jų vis dar vengia, – šypsosi „IVO baldai“ salonų tinklo vadovė. – Ir į madą atėjo tokie audiniai, kaip linas, balti, šviesių atspalvių, lyg minkštų žaislų ar pandos kailį primenantys audiniai. Galvojome, kas gi pirks baltos spalvos baldus? Tačiau mūsų didelei nuostabai, jie labai sėkmingi“.
Iš lietuvių geru skoniu išsiskiria kauniečiai
Jei pirkti svetainės baldus – tai pačius geriausius ir brangiausius. Tokiu principu vadovaujasi dauguma kauniečių, baldų salono „IVO baldai“ Kaune klientai.
„Kauniečiai – labiau kaip europiečiai. Pastebime, kad jie renkasi kokybę ir negaili pinigų net brangiausiems, bet ypatingai kokybiškiems baldams. Vieni labiausiai perkamų – skandinaviškų minkštųjų baldų „Neiser“ modeliai „Baxter“, „Beaumont“, „California“ ir „Montreal“. Dažnai jie renkasi U formos baldus, kad patogiai susodintų visą šeimą ar draugų kompaniją.
Žinoma, kad kauniečių mėgstamiausi – natūralios sendintos odos baldai, garantuojantys ir komfortą, ir prestižą, ir ilgaamžiškumą“, – pasakoja B.Verpetinskienė.
Kauniečiai renkasi itin patogius, labiau masyvius baldus su plunksnų užpildu.
„Kas bent kartą išbando baldus su plunksnų užpildu, į kitokius nė žiūrėti nebenori“, – šypsosi salonų tinklo „IVO baldai“ vadovė.
Vilniečiai panašesni į skandinavus ar prancūzus: jie renkasi šiltesnius, „saldesnius“ modelius. Tačiau lietuviai mielai renkasi minkštus svetainės baldus su pagalvėlėmis, o skandinavai jų atsisako, nors į komplektą ir įeina – jie nori visiško sterilumo ir minimalizmo.
Svetainės baldams pinigų negaili
B.Verpetinskienė atkreipė dėmesį, kad lietuviai daugiausiai sau leidžia išlaidauti svetainės baldams, nes jie – kaip pagrindinis namų akcentas, suburiantis šeimą, talpinantis svečius, kuriantis jaukumą, stilių ir įvaizdį.
Lietuviai vis dar dažnai ieško svetainės baldų su miegamąja funkcija. Tačiau tokie baldai įprastai būna kietesni ir ne tokie komfortiški.
„Visada klientams patariu: jei tėvai ar giminės atvažiuoja kartą ar dukart per metus, gal logiškiau būtų įsigyti pripučiamą čiužinį jiems pernakvoti, o visą laiką jums mėgautis patogesniais baldais? Geriau investuokite pinigus į savo kasdieninį komfortą – baldus sau, kad būtų patogu, o ne dėl svečių, kad porą sykių per metus permiegotų“, – patarimais dalinasi B.Verpetinskienė.
Kur kas svarbiau išsirinkus baldus – išsimatuoti savo būsto erdves, ar baldai tilps. Erdviame baldų salone jie atrodo maži, tačiau būna atvejų, kad įsigijus baldus – jie vos telpa bute ir vos galima praeiti per kambarį.
Taip pat patariama ir išsirinktų baldų gobeleno ar odos gabalėlį parsivežti į namus ir sutikrinti atspalvius, kad nebūtų netikėtumų – spalvos keičiasi priklausomai nuo apšvietimo, langų dydžio, saulės ir pan.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.