Šiuo metu nuo Žaliojo tilto sankryžos statomas naujas priėjimas prie krantinės, kuris bus pritaikytas ir žmonėms su negalia, o pro V. Urbonavičiaus skulptūrą „Krantinės arka“ praeina jau suremontuotas pandusas, skirtas pėstiesiems, dviratininkams ir specialiajam transportui.
Taip pat šioje vietoje planuojama įrengti trumpo poilsio aikštelę, iš kurios atsivers upės vingio panorama bei vaizdas į Senamiestį. „Šiuo metu einant Žvejų gatve, prie Energetikos ir technikos muziejaus, ne kiekvienas pastebi pirmosios miesto elektrinės aušinimo vandens rezervuarų fragmentus, kurie projekte yra integruoti į naujai formuojamą amfiteatrą.
Ši amfiteatro dalis bus pritaikyta Energetikos ir technikos muziejaus lauko ekspozicijos išplėtimui. Unikalūs fragmentai bus išsaugoti ir sutvarkyti, o akcentinis apšvietimas išryškins paveldo vertybes.
Pagrindinis atkarpos tarp Žaliojo ir Mindaugo tiltų amfiteatras bus orientuotas į senamiesčio perspektyvą, kurioje atsiskleis Žemutinės pilies teritorija, Vrublevskių biblioteka ir kitos istorinės vietos“ – sako SĮ „Vilniaus planas“ architektai.
Amfiteatras iš Žvejų gatvės vilniečiams ir miesto svečiams bus pasiekiamas laiptais bei pandusu, leidžiančiais nusileisti prie krantinės. Minėtos vietos statybos darbai numatomi netrukus, kai tik bus gauti geologiniai grunto tyrimai.
Dėl didelio žmonių srauto pėsčiųjų taką išskirs į dvi dalis. Tokiu būdu planuojama paskirstyti žmonių srautą. Vienas takas bus skirtas dviratininkams, kitas, esantis arčiau šlaito – bus pritaikytas pėstiesiems.
Atkarpoje nuo Žirmūnų iki Mindaugo tilto dviračių takas bus iš raudonų plytų asfaltbetonio dangos, jo plotis – 2,5 m. Pėsčiųjų taką nuo dviračių skirs kintamo pločio žalioji juosta. Pėsčiųjų takas bus iš betono trinkelių, taip pat kintamo pločio.
Olimpiečių gatvėje prie Sporto rūmų dviračių ir pėsčiųjų takai bus sujungti, nes priartėjama prie Vilniaus žydų Šnipiškių senųjų kapinių vietos, kur negalimi jokie žemės judinimo darbai. Šioje vietoje asfaltbetonio dangą suplanuota pakeisti į trinkelių.
Dviračių takas čia įsijungs į esamą taką. Už senųjų kapinių teritorijos dviračių ir pėsčiųjų takai išsiskirs, o prie Mindaugo tilto vėl bus sujungti. „Rengiant šį projektą vienas iš tikslų buvo maksimaliai išsaugoti esančius želdinius ir juos papildyti naujais.
Tarp Žaliojo ir Mindaugo tiltų yra išskirtinė baltoji tuopa, išgyvenusi ledonešius ir krantinės remontus, kuri taip pat bus išsaugota. Aplink baltąją tuopą planuojama sukurti poilsio erdvę ir laiptus, vedančius į Žvejų gatvės pėsčiųjų perėją“, – komentuoja SĮ „Vilniaus planas“ komunikacijos specialistė Gintarė Kubiliūtė.
Projekto įgyvendinimo darbai jau įsibėgėja ir kelių mėnesių laikotarpyje miestiečiai turėtų pamatyti besikeičiantį dešinės krantinės tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų vaizdą.