Svaiginantis kauniečio skrydis – interjerus kuria turtingų užsakovų namuose ir prabangiausiuose laivuose

2020 m. balandžio 12 d. 19:01
Laivas ne išplaukia, o išeina, taip sako jūrininkai. Tad kol kruiziniai laivai ilsisi uostuose ir laukia karantino pabaigos, interjero dizaineris Mantas Lataitis dirba išsijuosęs – savo poilsio name miške šalia Druskininkų kuria šių prabangių plaukiojančių daugiaaukščių interjerus. Gražius namus sukūręs įvariose šalyse, dabar 35 metų kaunietis sukaupta patirtimi stengiasi pasinaudoti laivų interjeruose.
Daugiau nuotraukų (24)
Jei reikia – gydo ir užsakovo emocijas
Vilniaus dailės akademijos Kauno filiale, kur studijavo Mantas, studijų programa buvo gana plati, tad jis giliau nėrė į grafinį bei baldų dizainą. Iš pradžių itin susidomėjo transformuojamų baldų projektavimu, buvo tiesiog užvaldytas minties, kad maži baldai gali atlikti po kelias funkcijas, o tokius įsigiję nedidelių butų savininkai sutaupytų vietos ir pinigų.
Su savo sukurtais baldais Mantas dalyvavo ne vienoje tarptautinėje parodoje. Tarptautinėje Maskvos jaunųjų dizainerių parodoje „Isaloni Worldwide Moscow“ nugalėtoju paskelbtas tris kartus, nominuotas ir parodose Milane „Salone Satellite“, dizainerių grupėje iki 35 metų lietuvis buvo tarp geriausių. Talentingo vyro apetitas kūrybai didėjo, tad jis ėmėsi interjerų, kuriuose derėtų jo kurti baldai. Netrukus kaunietį atrado ir drąsių sprendimų išsiilgę užsakovai.
Beje, Mantas pastebėjo, jog dauguma jų nori dirbi su vienu dizaineriu, ne su jų komanda. Nes yra įsitikinę, kad tik akis į akį geriausiai galima atsiverti kūrėjui, tada jis įsigilina į žmogaus lūkesčius, jo gyvenimo būdą, kartu eksperimentuoja, padrąsina vienas kitą, jei reikia – gydo emociškai. Nieko naujo, tik Mantas būtinai pakartoja, kad dizainerio darbas tiek sėkmingas, kiek sėkmingas bendravimas su užsakovu.
Jis kuria interjero scenarijų, stilių, jausmą. O jei pats nespėja, projektams techniškai įgyvendinti turi pagalbininkų.
Tiesa, anksčiau vyras svajojo suburti didelę komandą. Net buvo įkūręs biurą, apmokęs žmones, tačiau vėliau suprato, kad nenori dalyvauti dideliuose viešuosiuose konkursuose, ne visada apibrėžtuose projektų pristatymuose, tad galiausiai liko pats sau.
„Dabar jei matau, kad žmogus nori dirbti ir turi viziją, – jam patariu, dalijuosi žiniomis, skatinu ieškoti savo nišos. Jų visada yra. Pastebėjau, jog žmonės dažnai prisimena savo kūrybos startą, tad būti kartu su pradedančiuoju pirmuose jo ieškojimuose, jam pagelbėti – man ne tik garbė, bet ir pilietinė bei profesinė pareiga“, – kalba vyras.
Smagus darbas su „nučiuožusiu“ vokiečiu
Per dešimtmetį jis sukūrė turbūt visus įmanomus stilius – modernius, klasikinius, industrinius, vadinamuosoius Provanso, eklektikos stiliaus interjerus Vokietijoje, Kanarų salyne, žemyninėje Ispanijos dalyje, Prancūzijoje, Belgijoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Izraelyje, Latvijoje, Norvegijoje. Savo individualaus kūrybos stiliaus jis neieško. O ir kam? Jis moka atidžiai išklausyti ir svarbiausia – išgirsti užsakovą, o tada jo pageidavimus įvykdo pasikliaudamas savo meniška intuicija.
Kuris darbas jam pačiam labiausiai patiko? Namas Miunchene, Vokietijoje. „Užsakovas ten buvo visiškai nučiuožęs. Mūsų požiūriai į gyvenamąją erdvę sutapo, jo mintys buvo drąsios, pinigų užteko, tad kai yra trys svarbiausios dedamosios, rezultatas gavosi puikus“, – prisiminė Mantas.
Keletą itin prabangių butų jis sukūrė Maskvoje, daug interjerų įrengė ir Kanarų salose ten būstus įsigijusiems lietuviams.
„Ten apskritai dirbti vienas malonumas – sklando atostogų atmosfera, daug saulės, ryškių spalvų, atsipalaidavę užsakovai“, – pasakoja interjero dizaineris.
Tačiau kartu šie užsakovai yra ir reiklūs, iškėlę aukštą kokybės kartelę, o jam tokie patinka, nes jis pats sau griežtas, mėgsta projektuoti funkcionalias erdves, dirbti su kokybiškomis medžiagomis, o klientai savo namams netaupo. Tik salose ne visada gali įsigyti tai, ką panorėjęs, dauguma daiktų – gipskartonio plokštės, baldai, šviestuvai, parketas, plytelės, durys, paveikslai – atplaukia konteineriais iš Lietuvos. Ir meistrai į kuriamus objektus skrenda iš Lietuvos.
Prieš keletą metų lietuviai nekilnojamąjį turtą pirko Palangoje, Nidoje. Dabar žmonės juda toliau, renkasi saulėtas pakrantes. Vis dažniau verslininkai čia palieka verslus ir jų valdymą koordinuoja iš šiltų šalių. Taip derina darbą bei naujai atrastą gyvenimo būdą, ir kiek būna džiaugsmo, kai supranta, jog darbas per atstumą nenukenčia, o savijauta tik gerėja. Pastaruoju metu Mantas skirtingose Kanarų salose lietuviams įrengė net 10 objektu. Daugelis užsakovų ten turi savo būstą ir keletą apartamentų nuomai.
„Išties labai įdomu gilintis į kiekvienos šalies darbo kultūrą, suprasti tradicijas“, – paklaustas, ką duoda darbas skirtingose šalyse, sako dizaineris. Pavyzdžiui, Maskvoje viename objekte dažniausiai sukasi skirtingų tautybių žmonės, armėnai, tadžikai, kirgizai. Karšto kraujo žmonės.
Ne kartą lietuviui teko vėsinti tarp jų įsiplieskusius kultūrinius konfliktus. Izraelyje visuose pastatuose turi būti suprojektuotos slėptuvės nuo galimų bombardavimų ir būtinai apartamentuose vienas kambarys privalo turėti metalu lakštu uždaromą lango angą ir metalines duris – tokios patalpos skirtos apsisaugoti nuo skeveldrų galimo bombardavimo metu.
Ispanijos žemyne ir Kanarų salose projektuojant teko spręsti smėlio audros keliamas problemas – kaip sulaikyti per visus tarpus ir plyšelius prasismelkiantį smėlį. Kitas galvosopis buvo korozija – sūrus vandenyno vanduo naikina viską, ypač metalą, tad statybose dažniausiai naudojamas aliuminis. Ten iš daugelio namų sienų išsiskiria druskos – anksčiau pamatų ir sienų mūrijimo darbuose buvo naudojamas jūros vanduo, tad dabar druskos nuolat lenda i išorę.
Vokietijoje Mantą stebino meistrų ir statybos vadovų punktualumas, darbo tikslumas, racionalūs problemų sprendimai, ataskaitos, broko fiksavimas. Turbūt labiausiai lietuvių darbo stilių primena kolegų iš Belgijos, Prancūzijos, Skandinavijos šalių darbas.
Teko mokytis naujos interjero abėcėlės
Pastaruosius dvejus metus Mantas sukasi kruizinių laivų pramonėje – kuria kajučių ir viešųjų erdvių interjerą. Kas ten nubloškė?
„Viskas prasidėjo nuo konsultacijų, padėjau klaipėdiečių bendrovei „Aros Marine“ sudėlioti interjero įrengimo klausimus, vėliau šios konsultacijos virto nuolatiniu bendradarbiavimu, pats panorau gilintis į nepažintą kruizinių laivų pramonę, tad kartu pradėjome kurti strategijas, tyrinėti naujų laivų vidaus dizainą, daug mastyti apie laivų įrengimo procesų optimizavimą.
Laivų interjero dizaino sritis specifinė, tad teko mokytis naujos abėcėlės.
Laivuose negali būti kabančių šviestuvų, kad siūbuodami nesužeistų žmonių, staliukai, krėslai, toršerai – viskas tvirtinama prie grindų. Vengiama laiptų. Čia kitaip skaičiuojama elektros instaliacija, kad nebūtų statinio krūvio, naudojamas aliuminis. Viskas lengvinama, net natūralus akmuo tam tikslui apdirbamas specialiais būdais. Visos medžiagos turi atitikti nedegumo, atsparumo vandeniui ir neslidaus paviršiaus reikalavimus.
Keltuose ir kruiziniuose laivuose yra kajučių su miegamaisiais, svetaine, atskira vonia, tualetu, terasa su gražiausiais vaizdais laivo priekyje, yra ir vienviečių bei dviviečių kajučių, pastarosios, beje, populiariausios.
Laivo kapitonai, įgula ir aptarnaujantis personalas turi savo atskirą denį, kuriame specialiai jiems įrengtos kavinės, sporto klubai, interaktyvios erdvės, darbo ir laisvalaikio zonos.
Prabangiuose laivuose naudojamos inovatyviausios medžiagos. Dažnai Lietuvoje tokių niekas nebūna matęs.
Laivų denius kuria garsiausiu pasaulio interjero meistrai iš tokių kompanijų kaip „Porshe Design“, „Versace“ , „Cavalli“,„Zaha Hadid Architects“ , ten veikia brangiausių dizainerių parduotuvės, daugybė išskirtinių restoranų, barų, koncertų salių, kuriose prabangiai apsirengę ponai klausosi operos. Kitokių meno žanrų mėgėjams – cirko pasirodymai, pasaulinio garsenybių šou programos. Lauko deniuose įrengtos kartingo trasos, vandens atrakcionų parkai su atskiromis banglentininkams skirtomis atrakcijomis, baseinai, SPA, golfo aikštynai.
Kruiziniais laivais gali plaukti 6–8 tūkstančiai žmonių. Tai lyg daugiaaukštis namas su keliolika denių.
Šiuo metu Mantas su „Aros Marine“ komanda ruošia kelių laivų dizaino projektus, ieško tam skirtų medžiagų, prižiūri tiekimą, gamybą ir visą projektų dizaino dalies įvykdymą.
Daugiausia jis dirba su Norvegijos tarptautiniais kruiziniais laivais, kurie kursuoja Amerikos pakrantėmis ir Norvegijos fjordais – plaukia iki Arkties. Taip pat įrenginėja ekspedicinius kruizinius laivus, keltus bei jachtas.
Kokiuose namuose pats įsikūręs? Būstas ir biuras yra šalia vienas kito, Kauno centre, juose praleidžia kelias savaitės dienas, kitas – jei būna Lietuvoje – pušyne prie Druskininkų, šalia ežero esančioje sodyboje. Ten Mantui geriausia dirbti, ilsėtis ir medituoti. Tačiau dažniausiai jo namais virsta viešbučio kambarys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.