Amžinus konfliktus dėl netvarkos namuose vilniečių pora išsprendė itin originaliai

2020 m. kovo 6 d. 18:34
Kai reikia atlikti atidumo reikalaujančias užduotis ar dirbti iš namų, praverstų atskiras kabinetas. Tačiau, kai tokio nėra – suktis iš padėties tenka darbui skirtą erdvę įsirengus bendrame kambaryje.
Daugiau nuotraukų (6)
Nesklandumų iškyla tuomet, kai dirbančiojo požiūris į tvarką nesutampa su namiškių. „Ikea“ interjero dizainerė parodė, kaip penkiais žingsniais įsirengti jaukų ir tvarkingą darbo kabinetą namų svetainėje.
Netvarka yra vienas didžiausių streso ir nesutarimų šaltinių namuose. Tokie nesutarimai palietė ir jauną sostinėje gyvenančią porą.
Nebeapsikentusi namų svetainėje įrengtomis vyro dirbtuvėlėmis – vilnietė kreipėsi pagalbos į interjero dizainerę. Ji atnaujino vyro darbo erdvę ir pasidalino patarimais, į ką atkreipti dėmesį įsirengiant tokią namuose.
Darbo zonos atskyrimas
Iki pokyčių darbo vietoje tebuvo vienas stalas, ant kurio daugiausiai vietos užėmė čia laikomi technikos prietaisai, dokumentai ir kiti daiktai.
Tad pirma mintis, kuri kilo interjero dizainerei – namuose dirbančio Ovidijaus darbo vietą pagal veiklas atskirti į dvi dalis, ir atitinkamai pritaikyti baldus.
„Viena pusė skirta dirbti kompiuteriu, o kita – naudotis kitais jo darbui reikalingais technikos prietaisais, pavyzdžiui, nedidelėmis staklėmis.
Čia stalą atstoja laminuotas stalviršis, kuris yra lengvai valomas, atsparus įbrėžimams, skysčiams ir karščiui. Darbo kompiuteriu vietą pasukau taip, kad dirbantis vyras žiūrėtų ne į sieną, kaip anksčiau, bet į bendrą erdvę, matytų čia laiką leidžiančius namiškius“, – sakė interjero dizainerė Justina Koskauskė.
Privatumo sukūrimas
„Ikea“ tyrimas atskleidė ir tai, kad 78 proc. lietuvių reikia privatumo, kad galėtų susikaupti ir atlikti svarbius darbus. Darbui skirtą privačią erdvę galima turėti net mažuose namuose.
Tad pirmiausia vyrui pasistengiau sukurti tokią darbo zoną, kuri atrodytų ne tik tvarkingai, bet ir vizualiai būtų atskirta nuo bendros šeimos laisvalaikio zonos“, – sako J. Koskauskė.
Darbo kompiuteriu vietą ji nuo bendros erdvės subtiliai atskyrė perforuotomis lentomis, kurias pritvirtinti galima ne tik prie sienos, bet ir prie darbo stalo. Išnaudojant abi puses, šis sprendimas atlieka ir daugiau funkcijų.
Su po keletą eurų kainuojančiais priedais – kabliukais, spaustukais, dėklais, indeliais – iš vienos pusės ją galima paversti daiktų laikymo deriniu, o iš kitos – dekoruoti kaip patinka.
Ergonomiškų baldų pasirinkimas
Net jeigu darbo vieta namuose, baldai turėtų būtų ergonomiški – saugūs, tausojantys sveikatą ir patogūs.
„Prie bendro kambario interjero pritaikytas reguliuojamo aukščio darbo stalas leidžia keisti padėtį dirbant. Stovimos ir sėdimos padėčių keitimas suteikia galimybę daugiau judėti, tad prisideda prie geresnės savijautos, dirbantis žmogus ne taip greitai pavargsta.
Biuro kėdę parinkau su reguliuojamu sėdynės gyliu ir įmontuota juosmens atrama, užtikrinančia tinkamą nugaros padėtį. Be to, šiems baldams taikoma 10 metų garantija“, – sakė J.Koskauskė.
Lokalus apšvietimas
Vyro darbo vietoje akivaizdžiai trūko šviesos. Anot interjero dizainerės, kuomet erdvę dalijamės su kitais ir kiekvienas joje užsiima skirtingomis veiklomis – svarbų vaidmenį atlieka lokalus apšvietimas.
Ant stalo su kompiuteriu ji pritaikė stalinį šviestuvą, ant darbastalio – prisegamą. Jį lengva perkelti į reikiamą vietą.
Prie pakabinamų spintelių specialistė pritvirtino LED stalviršio šviestuvus, kurių ryškumą galima reguliuoti ir įjungti tik tą, kurio tuo metu reikia. Be to, LED šviestuvai suvartoja 85 proc. mažiau elektros energijos nei kaitinamosios lemputės.
„Daugiau šviesos šaltinių ne tik suteikia erdvei jaukumo, bet ir leidžia taupyti elektrą, šviesą įjungiant tik ten, kur tuo metu ji reikalinga.
Taip netrukdome ir artimiesiems, šalia užsiimantiems kitomis veiklomis. Be to, tinkamas apšvietimas saugo akių sveikatą“, – sako interjero specialistė.
Sumanus daiktų organizavimas
„Neapleido jausmas, kad Ovidijaus dirbtuvėse daiktų buvo daugiau nei vietos darbui. Surasti reikiamą daiktą būdavo sunku, o tai lėtino ir apsunkino kasdienį darbą. Kita vertus, kai darbo vieta bendroje šeimos erdvėje, negali erdvės užgriozdinti labai daug papildomų darbui skirtų baldų“, – sakė J.Koskauskė.
Chaosą, kuris vyravo Ovidijaus dirbtuvėse, interjero dizainerė suvaldė išnaudodama visą sienų aukštį. Ji suprojektavo derinį iš virtuvinių spintelių.
Ant grindų esančiose spintelėse ir stalčiuose galima laikyti didesnius ir sunkesnius daiktus, o ant sienos pakabinamose uždarose spintelėse – lengvesnius darbo reikmenis.
Dažniau naudojamoms priemonėms laikyti „po ranka“ – ji pasitelkė prie sienos tvirtinamą sprendimą.
„Dažnai naudojamiems įrankiams pritaikiau tokias pat perforuotas lentas, kaip ir ant vyro darbo stalo. Jų yra įvairių dydžių, o jas papildyti galima priedais, tad šįkart jos pasitarnavo, kaip įrankiams laikyti skirtas sieninis sprendimas.
Ant sienos iškelti sprendimai padėjo sutaupyti kambario erdvę“, – sakė J.Koskauskė.
Smulkias darbo priemones interjero dizainerė pirmiausia surūšiavo į kelis eurus tekainuojančias skirtingo dydžio dėžes, kurias sudėjo į pakabinamas sienines spinteles.
„Skaidraus plastiko dėžės patogios tuo, kad vos atidarius spinteles matyti, kas yra jų viduje. Tuo tarpu ant neskaidrių kartotinių dėžių galima tai pažymėti. Tokia tvarka leis greitai ir patogiai rasti reikalingą daiktą“, – patarė biurų interjero dizainerė.
BūstasInterjeras^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.