Televizorius esteto būste yra reikalingas kliuvinys. Žmonės jį patupdo virtuvėje, iškelia miegamajame ant sienos prieš lovą, paleidžia visu garsu svetainėje. Ir stengiasi ignoruoti, nes pritaikyti jį būsto erdvėje taip, kad nerėžtų akies, beveik neįmanoma. Bet jau yra išimčių.
Iš ąžuolo ir aliuminio pagamintos užsklandos, kuriose telpa garso sistema, prasiskleidžia lyg drugelio sparnai, o plonas ekranas pakyla į žiūrėti tinkamiausią aukštį. Išjungus viskas susiskleidžia taip, kaip ir buvo iš pradžių.
Tai išskirtinio dizaino televizorius „Beovision Harmony“, kurį sukūrė ir šiemet į rinką išleido danų kompanija „Bang & Olufsen“.
Estetika, stilingas dizainas, funkcionalumas, kokybė ir patvarumas – tai vertybės, į kurias dėmesį yra sutelkusi būtent ši aukščiausios klasės vaizdo ir garso techniką kurianti ir gaminanti įmonė.
Pasak Lietuvoje „Bang & Olufsen“ jau 26 metus atstovaujančios bendrovės „Beola“ vadovo Naglio Nasvyčio, nors nauji gaminiai, kuriuos danai šiemet išleido į rinką – vaizdo bei garso sistemos – yra išskirtinio dizaino, juos būste nesunku priderinti prie interjero.
„Didelis tamsaus ekrano televizorius retai kada namuose turi tinkamą vietą. Tačiau šiemet televizorių „Harmony“ sukūrę danų dizaineriai jį pavertė stilingu interjero elementu“, – sakė N.Nasvytis.
Sudarko interjerą
„Esu buvęs Danijoje esančioje „Bang & Olufsen“ gamykloje. Taigi turėjau progą pabendrauti su dizaineriais ir įsitikinti, koks išskirtinis dėmesys joje skiriamas vaizdo bei garso technikos – televizorių, muzikinių centrų, įvairios paskirties garso aparatūros – dizainui“, – sakė Lietuvos architektų sąjungos kūrybos direktorius Marius Dirgėla.
Jo teigimu, daugybė architektų bei interjero projektuotojų turi įveikti nemenką iššūkį, kai jiems tenka įkomponuoti interjere televizorių.
O jei toje pačioje erdvėje projektuojamas dar ir židinys, tuomet įgyvendinti šios misijos deramai beveik neįmanoma.
Pasak M.Dirgėlos, didžiosios televizorių gamybos kompanijos bando įvairiai išspręsti šią problemą. Vienos kiek tik įmanoma plonina televizoriaus rėmą, kitos „imasi propagandos“ rekomenduodamos televizoriaus apskritai neišjungti, kad jis imituotų paveikslą ant sienos.
„Tai – ne išeitis. Manau, kad svarbiau yra atsižvelgti į vartotojo potyrių visumą.
Interjero dizaino konkursų nugalėtojų darbai liudija, kad kiekviena detalė prie kitos turi būti priderinama kaip bizantiškose mozaikose – kiekvienai reikia surasti tinkamiausią vietą. Ir kai į subtilią erdvę įbrukamas juodas televizorius, jis neišvengiamai ima dominuoti“, – kalbėjo M.Dirgėla.
Stengdavosi paslėpti
Kiekvienas daiktas paprastai turi savo kilmės istoriją, televizorius – ne išimtis.
Paplitusį maždaug praėjusio amžiaus viduryje televizorių žmonės visada stengdavosi kaip nors užmaskuoti, paslėpti.
„Pasirodo, ir pati „Bang & Olufsen“ įmonė kadaise gamino specialius baldus televizoriams uždaryti, ir taip juos paslėpdavo spintelėse.
Ne šiaip sau mūsų močiutės uždengdavo televizorių dekoruotu audeklu.
To reikėjo, kad nemenko dydžio ir kitokios estetikos daiktas, įsibrovęs į kambarį, mažiau kristų į akis“, – priminė M.Dirgėla.
Taigi sprendimas, kurį pasiūlė „Beovision Harmony“ televizoriaus gamintojas, ypač įdomus ir technologiškai sunkiai įgyvendinamas. Įjungtas išsiskleidžia, išjungtas susiskleidžia ir išnyksta interjere – tampa estetišku baldu ar įdomia puošybos detale.
Tokia koncepcija, pasak N.Nasvyčio, kilo iš vieno labiausiai pamėgto „Bang & Olufsen“ produkto – „Capri“ serijos televizorių, kurie buvo sukurti prieš 70 metų.
Jų iš tikmedžio pagamintos apdailos detalės derėjo su interjeruose tuo metu dominavusiu medžiu. 1964-aisiais pasirodžiusiame modelyje „Beovision Capri 611 FM SJ“ prie televizoriaus buvo priderintas ir radijo imtuvas.
Anot N.Nasvyčio, tokia yra ir dabartinė gamintojo vizija – noras technologijoms suteikti tinkamą dizaino drabužį. Kadangi medis visada buvo svarbus Šiaurės šalių architektūroje bei interjere, jis buvo panaudotas ir kuriant „Beovision Harmony“ televizoriaus dizainą.
Kol kas Lietuvoje nė vienas interjero dizaineris nekūrė projekto, kuriame būtų numatęs vietą „Beovision Harmony“ televizoriui, nes dar niekas jo iki šiol nėra įsigijęs. Tai – naujiena. Televizoriaus prototipą 2019-ųjų balandį gamintojai pristatė Italijoje, Milano dizaino savaitėje, o šiuo metu yra pradėję ir gamybą.
Vertina ilgaamžiškumą
Sakoma, kad kiekvienas daiktas turi savo pirkėją.
Kas rinktųsi „Beovision Harmony“ televizorių?
Pasak M.Dirgėlos, žmonės, kurie gali įsigyti tokius išskirtinius gaminius, paprastai turi ne tik finansinių galimybių, bet ir išskirtinių poreikių. Jie nori žiūrėti ne bet ką, valgyti ne bet ką: jie savo kasdieniame gyvenime laikosi tam tikrų ritualų.
„Kiekvienas gamintojas stengiasi, kad jo gaminys būtų geresnis ir įspūdingesnis už kitų.
Šiuo atveju „Bang & Olufsen“ išsiskiria, nes jų gaminiai yra ilgaamžiai, skirti ne bet kokiam interjerui.
Tokių namų, kaip ir daiktų, savininkams negali būti svetima estetika.
Juk vieniems žmonėms daiktai yra kaip greitas maistas, jais bandoma patenkinti pirkimo poreikį. Kitiems, atvirkščiai, norisi turėti gerų, ilgaamžių, ekologines nuostatas atitinkančių daiktų.
Įmonė „Bang & Olufsen“ laikosi skandinavų dizaino principų ir jos gaminių estetinė vertė yra didelė.
Kartu tai kitoks požiūris į pirkėjus – jie neskatinami daug vartoti. Mes gi esame natūralistai: mums atrodo, kad turėti emocinį ryšį su daiktu tarsi yra blogai. Tačiau geri daiktai padeda kovoti su nuostata „dirbk ir daug pirk“. Žmogus atsigręžia į ekologiją, mažesnę taršą bei mažesnes energijos sąnaudas“, – kalbėjo M.Dirgėla.
Ir tai jau tampa būtinybe – Europos politikai sumojo, kad pats laikas keisti Dizaino direktyvą.
Ji bus perrašyta taip, kad skatintų gamintojus atsižvelgti į ilgesnį technologijų ciklą – ilginti įrenginių, buityje naudojamų prietaisų, įvairiausių daiktų gyvavimo trukmę.
Taip bus siekiama mažinti vartojimą ir taupyti išteklius.
Išplėtė garso sistemos galimybes
Šiemet rinkai buvo pristatyta „Beosound Stage“ – pirmoji „Bang & Olufsen“ garso sistema, kurią galima prisijungti ir prie kitų gamintojų televizorių.
Ši sistema buvo kuriama bendradarbiaujant su danų dizaino studija „NORM Architects“. Tai dalis „Bang & Olufsen“ dizaino strategijos, numatančios, kaip, pasitelkus natūralias medžiagas ir paprastas geometrines formas, technologijas pritaikyti žmogui.
Garso sistemos dizainas – tai rėmas iš natūralaus bronzos spalvos aliuminio arba tamsinto ąžuolo, juosiantis garsiakalbį. Jame integruoti lietimui jautrūs valdikliai.
Ši sistema turi vienuolika garsiakalbių ir kiekvienas iš jų turi savo 50 vatų galios stiprintuvą. Rezultatas – trijų kanalų aktyvi skaitmeninė kolonėlė. Kuriant „Beosound Stage“ buvo panaudota naujausia „Dolby atmos“ technologija. Ji paskleidžia trimatį garsą ne tik horizontaliai, bet ir vertikaliai.
„Beosound Stage“ turi kelis skirtingus klausymosi režimus: „TV Music“ (muzikos), „Movie“ (filmo), „Night Listening“ (naktinio klausymosi) bei „None“ (natūralus). Pasirinkus klausymosi režimą jį dar galima patikslinti – naudojantis ekvalaizeriu pasirinkti tinkamiausią nustatymą.
Namų centras
„Beovision Harmony“ sukurtas kaip namų garso ir vaizdo centras. Jis suprojektuotas taip, kad visiškai atskleistų trijų kanalų skaitmeninės garso sistemos galimybes. Prasiskleisdamos kolonėlės atveria LG aukščiausios klasės 77 colių (195 cm) įstrižainės OLED ekraną.
Garso galimybes galima išnaudoti pasinaudojant integruotomis „Tune-In“ ir „Deezer“ muzikos transliavimo paslaugomis. Muziką galima transliuoti ir tiesiogiai iš išmaniojo telefono per belaidį ryšį („Apple Airplay 2“, „Chromecast“ ar „Bluetooth“).
Televizoriuje yra įdiegta naujausia LG webOS 4.5 operacinė sistema, kuri suteikia galimybę naudotis „Netflix“, „Amazon“, „YouTube“ vaizdo turiniu.
Savo ruožtu „Beovision Harmony“ yra suderintas su kitais „Bang & Olufsen“ produktais. Įspūdingą erdvinį garsą galima sukurti pasinaudojus integruoto 7.1 dekoderio galimybėmis ir prijungus net aštuonias aukščiausios klasės „Beolab“ kolonėles.
Visi vaizdo ar garso šaltiniai ir papildomi įrenginiai, prijungti prie šio televizoriaus, gali būti valdomi vienu „Beoremote One“ pultu.