Parduotuvė, kurioje jautiesi pakylėtas
Viena iš Lietuvoje veikiančių parduotuvių tinklų išsiskiria ne tik savo siūloma produkcija, bet ir prabangiais, stilingais ir skirtingais interjerais. Tai „Creme de la Creme“ tinklo parduotuvės, kurių kiekviena klientui nori pasiųsti atskirą žinutę ir turi savo istoriją.
Pavyzdžiui, viename Kauno prekybos centrų įsikūrusi parduotuvė veikia tarsi miesto tarpukario architektūros atspindys. Čia galima pastebėti suapvalintas kolonas bei art deco stiliaus interpretacijos baldus.
„Projektuojame visas šio tinklo parduotuves arba iš naujo įrengiame senas, jose visuomet svarbu pabrėžti prekės ženklo vertybes ir sukurti ypatingą, buvimo tarp kvapų, atmosferą.
Visi kiti funkciniai dalykai, tokie, kaip prekių išdėstymas, apšvietimas, baldu aukštis yra ne vienerių metų įdirbis. Kai kuriomis parduotuvių įrengimo paslaptimis net negalime dalintis“, – šypsojosi viena projekto autorių, studijos „Inblum“ partnerė ir architektė Laura Malcaitė.
Pasak pašnekovės, vienas iš svarbiausių žingsnių, norint sukurti išskirtinę apsipirkimo patirtį, yra suprasti, kokia yra prekės ženklo koncepcija. Vėliau seka pirkėjui skirtas patalpų išplanavimas bei apšvietimas, kuriuo galima sukurti norimą nuotaiką.
Šioje parduotuvėje panaudotas kryptinis apšvietimas – halogenai, jie atsukti į kvepalų buteliukų ekspoziciją, tam kad spindėtų ir trauktų pirkėjų akį. Čia įrengtas ir fokusuotas apšvietimas, taip pat dekoratyviniai šviestuvai bei šviečiantys stalai, pasitinkantys prie pat įėjimo.
„Ypač svarbios ir apdailos medžiagos, nes į parduotuvę užsukęs žmogus viską liečia ir mato iš arti. Dažnai girdime iš pirkėjų, jog atėjus jiems kartais norisi paliesti ne kvepalų buteliukus ar kitas prekes, bet apčiupinėti medžiagas iš kurių yra pagaminti baldai. Akivaizdu, jog žmogus yra labai intuityvus žmogus, jis jaučia komfortą, o jį sudaro erdvės kokybė plačiąja prasme“, – kalbėjo L.Malcaitė.
Parduotuvės erdvė suskirstyta simetriškai, toks sprendimas padėjo jai suteikti daugiau tvarkos ir aiškumo. Pasak kūrėjų, parduotuvė sukuria sakrališkumo ir mistikos įspūdį, tokiu būdu pirkėjai apsilankę tokioje erdvėje gali jaustis šiek tiek pakylėti.
Parduotuvė, primenanti kosminį laivą
Vilniaus centre įsikūrusi skaitmenine technika prekiaujanti parduotuvė daugelį jos lojalių klientų nustebino pokyčiais. Kurį laiką veikusi „Skytech“ parduotuvė buvo rekonstruota ir virto itin futuristine erdve, kuri turėjo sukurti kosminio laivo įspūdį, o klientas atsidurti laiko kapsulę primenančioje aplinkoje.
„Tai mūsų tęstinis projektas, prieš kelerius metus esame įrengusios „Skytech“ biuro interjerą, tad nusprendėme išlaikyti tuos pačius projektavimo principus.
Tiesa, biuro erdvėje dominavo balta spalva, o salone – juoda su bendrovei būdingais žalios akcentais“, – kalbėjo projekto autorės, architektės Akvilė Myško-Žvinienė ir Vaida Atkočaitytė.
Nepaisant interjero įmantrumo, čia pasirūpinta saugia, funkcionalia, patogia klientui ir darbuotojui erdve. Daug dėmesio buvo skirta ir patalpų apšvietimui, čia panaudotas bendras, akcentinis apšvietimas, paryškinantis interjero elementus bei vitrinų vidų.
Pagrindiniu prekybos salės elementu virto penkios neįprastų, suapvalinių formų vitrinos, kurios buvo išdėstytos pagrindinėje erdvėje. Vitrinose eksponuojamas smulkias prekes galima apžiūrėti iš visų pusių, o monitoriai ir kitos stambesnės prekės talpinamos sienų nišose.
„Kurdamos šį interjerą įkvėpimo sėmėmės iš žymiosios architektės Zahos Hadid darbų, atkreipėme dėmesį į populiariojo prekės ženklo „Apple“ estetiką. Futuristinių interjerų Lietuvoje yra itin mažai, asmeniškai aš nesu aptikusi nieko panašaus, todėl nenuostabu, jog salono lankytojus tokia erdvė stebina“, – kalbėjo A.Myško-Žvinienė.
Prabangi sūrio parduotuvė
Architektai ir interjero dizaineriai sutiktų – kurti viešuosius interjerus yra gerokai sudėtingiau nei butų ar namų erdves. Tenka pagalvoti ne tik apie estetinę parduotuvės išvaizdą, bet ir patogų išplanavimą, tinkamą apšvietimą, technologinius sprendimus, o kartais konsultuotis ir su produkcijos išdėstymo specialistais.
Būtent šiais principais kurdamos specializuotą sūrio parduotuvę „Say Cheese“ viename sostinės prekybos centrų vadovavosi architektė Ema Butrimavičiūtė ir Kristina Žiogelienė.
„Projektuodamos šios parduotuvės interjerą bendradarbiavime su specialistai iš Olandijos, kurie turi daug patirties įrengdami sūrio parduotuves. Tiesa, ne visomis jų konsultacijomis naudojomės, nes užsienio rinka gerokai skiriasi nuo Lietuvos, tačiau mums padėjo jų patarimai, kaip eksponuoti produkciją“, – kalbėjo E.Butrimavičiūtė.
Įžengus į nedidelę parduotuvę pasitinka keturios centrinės salos, jos išdėstytos ne tik erdvės užpildymui, bet ir tam, kad pirkėjai jaustųsi jaukiau. Taip pat jie gali arčiau prieiti prie kiekvieno produkto, o ant salų galima sukurti atskirą kompoziciją.
„Daugelyje olandiško sūrio parduotuvių akcentuojamos šviesio, natūralios spalvos, šiuo atveju, mes siekėme visiškai priešingo efekto – parinkome prabangos įspūdį sukuriančią violetinę spalvą, kuri pabrėžia sūrį. Tokiu būdu, parduotuvė atrodo dailiai, o ne ūkiškai“, – kalbėjo architektė.