Miesto centrinėje dalyje pastatyta autobusų stotis ir jos infrastruktūra yra pagrindinis transporto mazgas, jungiantis miesto, regionines ir nacionalines transporto sistemas. Be to, tai vienas ekologiškiausių tokio pobūdžio objektų Lenkijoje.
Moderni, ekologiška Liublino stotis yra pripažintos Lenkijos architektūros studijos „Tremend“ darbas. Šis sudėtingas ir ilgametis projektas yra Liubline kuriamo daugialypio integruoto transporto centro infrastruktūros pagrindas.
Centrinėje miesto dalyje esanti stotis ir ją lydinti infrastruktūra yra pagrindinis transporto mazgas, jungiantis miesto, regionines ir nacionalines transporto sistemas.
Autobusų stoties pastate įrengti dengti peronai su miesto ir regioninių kelių transporto terminalais, požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, taksi aikštelės, taip pat dviračių stovai. Projekte taip pat numatytas visuomenei atviras sodas ant stogo.
Miesto aikštė ir greta esantys žalieji plotai šiuolaikiškai pakeisti, įrengta nauja kelių sistema, pagerinusi eismo srautus.
Liublino stotis pastatyta centrinėje miesto dalyje, visai šalia XIX a. saugomo Liublino centrinės geležinkelio stoties pastato. Šis projektas turėjo būti ne tik kasdieniam gyvenimui pritaikyta optimaliausia ir funkcionaliausia eismo valdymo sistema, bet ir įsilieti į urbanistinį ir architektūrinį vietovės kontekstą.
Be to, projektuotojams ypač svarbus buvo poindustrinės teritorijos, esančios šalia geležinkelio stoties, atgaivinimas ir rajono aktyvumo skatinimas.
Savo pirminėje koncepcijoje architektai pasiūlė paprastą, modernų paviljoną, kuris turėjo kontrastuoti su eklektišku istoriniu geležinkelio stoties stiliumi, tačiau dėl savo išraiškingos architektūrinės kalbos išlikti nekvestionuojamas.
Išskirtinė architektūrinė išraiška slypi detalėse
Išskirtinės ažūrinės kolonos, kurios yra geležinkelio stoties plieninės konstrukcijos dalis, ir perono stogeliai, atliekantys dekoratyvinę funkciją, suteikia paviljonui unikalią architektūrinę išraišką. Jų linijinės, kiek organiškos formos primena susipynusius medžių kamienus ir suteikia visam statiniui lengvumo. Nerūdijantis plienas ir stiklas taip pat buvo naudojami kaip statybinės medžiagos.
Šiam projektui buvo pasirinktas ekologiškas dizainas. Pagrindinė idėja buvo sukurti objektą, kuris būtų viešųjų investicijų pavyzdys, atitinkantis tvarios architektūros dvasią.
Anglies dioksido pėdsako mažinimas jau daugelį metų yra „Tremend Architecture Studio“ architektų prioritetas, todėl Liublino geležinkelio stotis buvo suprojektuota kaip vienas ekologiškiausių tokio pobūdžio statinių Lenkijoje. Projektas atitinka aukščiausius tvarios plėtros standartus.
Pastatų stiliaus sprendimas ir ekologiškos stiklinių fasadų specifikacijos sumažina energijos suvartojimą. Betonas, kaip viena iš pagrindinių statybinių medžiagų, yra mažo skvarbumo medžiaga.
Beveik tris šimtus kvadratinių metrų ploto užima lauko vertikalusis sodas.
Įrengus vandens sistemą, surinktas lietaus vanduo gali būti naudojamas kraštovaizdžiui drėkinti ir tualetams plauti. Tokie sprendimai, kaip vėdinimo sistemos su iki 80 proc. šilumos rekuperacija ir natūraliai vėdinama požeminė automobilių stovėjimo aikštelė – atviras atriumas, palaikantis oro cirkuliaciją, – tai tik keletas šio kūrinio aplinkosauginių vertybių. Keleivių zonose taip pat suprojektuotas spindulinis šildymas ir vėsinimas, varomas šilumos siurbliais, naudojančiais 42 gręžinius.
Skaidriu stiklu su integruotais fotovoltiniais elementais dengtas išmanusis autobusų sustojimo vietos stoglangis, atliekantis dvi funkcijas, apsaugo 43 kišeninius autobusų stovus, kurie tamsėja saulėje, suteikia pavėsį ir apsaugą, taip pat kaupia saulės energiją stoties maitinimui.
Energiją taupančios ŠVOK sistemos leidžia individualiai reguliuoti temperatūros nustatymus skirtingose patalpos zonose. Taip pat įdiegta išmanioji apšvietimo valdymo sistema ir energiją taupantis apšvietimas, kuris mažina energijos suvartojimą, ribodamas pastato ir aplinkinės teritorijos apšvietimą. O savaime išsivalančios betono trinkelės padeda mažinti oro taršą.