„Prieš pusmetį nugriaudėjo „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ „Sukilimas“, kurį stebėdamas galvojau, kas tai? Stebėjau atidarymą ir galvojau, yra kažkoks įspūdis, jausmas, bet nežinau, koks. Pasipiktinimas? Tikrai ne, renginiui ilgai ruoštasi, daug darbo, pastangų, kaip ir viskas gerai, bet susižavėjimo nėra.
Kaunas visada garsėjo kultūrinėmis vertybėmis, paveldu, didžiuodavomės savo istorija, laikinąja sostine, o čia kas dabar? Laikinumas, modernizmas. Galvoju, gal aš meno nesuprantu, bet ne man vienam. Atidarymo pradžioje į sektorių net sunku buvo patekti, bet įpusėjus renginiui jis buvo apytuštis, žmonės miniomis traukė į miestą ieškoti kultūros, ir tikrai ten buvo daug vertingesnių įspūdžių.
Bet dabar prie reikalo. Važiuojant M. K. Čiurlionio tiltu Europos prospekto link ar stovint „Akropolio“ aikštelėje ir žiūrint link „Žalgirio“ arenos, kairėje jos pusėje atsiveria Aleksoto kalno panorama ir… naujas architektūros „šedevras“. Kas čia? Vilniaus vamzdis, ar kultūros sostinės performencas?
Pasirodo, ne. Tai visiškai nauji iš pagrindų padaryti laiptai į Fredos kalną, šalia jų – virš žemės blizgantys vamzdžiai. Visi turbūt prisimename sovietinius laikus, kai taip tiesdavo šilumines trasas, dujas ir t. t., bet dabar jau baigiame atsikratyti tokio palikimo ne tik miesto centre, bet ir kaimuose, o čia naujas projektas.
Norisi paklausti architektų, konstruktorių, savivaldybės atstovų, visų, kurie prisidėjo prie šio „kūrinio“, kad atsakytų į klausimą: ar jiems gražu? Ar puošia miestą? Ar nebuvo galima sugalvoti kitokio sprendimo?“ – svarstė Kęsto vardu laišką pasirašęs skaitytojas.
Reikia pažymėti, ši nuotrauka padaryta kovo 20 d., tačiau redakcijai atsiųsta tik šiandien. „Kas vyksta Kaune“ žiniomis, šlaitu vamzdis driekiasi ir dabar, tik jį pridengia žaliuojantys medžiai.