Dirbtuvėse ieškota sprendimų ten, kur dar galima patobulinti gatvės atnaujinimo projektą. Šešios komandos – želdynų, mažosios architektūros, paveldo, parkavimo, kilpinio eismo, paspirtukų, dviračių ir pėsčiųjų judėjimo – išdiskutavo problematiką, pristatė savo siūlymus ir išvadas. Mišriose komandose kartu dirbo gyventojai, projekto kūrėjai „IMM architektai“, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos, „Susisiekimo paslaugų“ ir Vilniaus senamiesčio atnaujinimo agentūros (VSAA) specialistai.
Su paveldo tema dirbusiai komandai vadovavęs VSAA vadovas Gediminas Rutkauskas pastebėjo, kad vieniems rūpi nesiaurinti senosios gatvės dalies – palikti tokią, kokia yra, nes tai vertingoji jos savybė, kiti įvertino tai, kad projektas išsaugo gatvės daugiafunkciškumą.
Minėta, kad žaliojoje promenadoje ne vieta požeminiams atliekų konteineriams. Fontaną ir Barboros Radvilaitės skulptūrą dalyviai siūlė patraukti nuo buvusių istorinių gatvių vietų, kurios bus pažymėtos, kad paryškintų buvusį gatvių tinklą.
Apie želdinius kalbėjo Ramunė Baniulienė, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miestovaizdžio skyriaus vedėja. Diskusijose gimė pasiūlymas tik atnaujinti dangas ir esančius želdinius.
Buvo ir manančiųjų, kad reikėtų daugiau želdinių, kurie kurtų geresnį barjerą nuo gatvių, mestų šešėlį. Norėta, kad želdiniai kurtų vietos identitetą, atsirastų spygliuočių, kurie suteiktų prieglobstį paukščiams žiemą. Vilniečiams buvo svarbu, kad pėstiesiems nereikėtų laviruoti tarp kavinių staliukų.
„Susisiekimo paslaugų“ specialistas Tomas Nickus ir Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas su gyventojais diskutavo apie automobilių statymą, kilpinį eismą Senamiestyje.
Vieni vilniečiai norėtų visiškai naikinti transporto stovėjimo vietas Vokiečių gatvėje, kiti pageidavo didinti jų skaičių. Vokiečių gatvės gyventojams buvo svarbu, kad, atsiradus galimybei nuskaityti transporto numerius, vietiniams būtų leista važiuoti ratu (kas kitiems būtų draudžiama) Vokiečių gatve ir būtų galima išvažiuoti į Klaipėdos, Rūdninkų gatves.
Diskusiją pėsčiųjų, dviračių ir paspirtukų judumo tema vedęs Edgaras Stankevičius („Susisiekimo paslaugos“) pastebėjo, kad gyventojai norėtų kuo lygesnės, valymui ir kitokiam aptarnavimui pritaikytos dangos. Šiaurinėje gatvės dalyje, kur kartu judės ir dviratininkai, ir paspirtukininkai, buvo pasiūlyta įdiegti greičio mažinimo priemonių.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miestovaizdžio skyriaus vyresnioji patarėja Rūta Matonienė sulaukė prašymų atidžiai spręsti reklamos stendų, elektromobilių įkrovimo vietų įrengimą, kad būtų kuriamas bendras gatvės stilius. Vėliau pagal sukurtą pavyzdį tvarkomos ir aplinkinės teritorijos. Dirbtuvių dalyviams buvo svarbu, kad erdvėje atsirastų įdomių meno objektų, kuriais galėtų rūpintis gatvėje esantys muziejai.
Pasak G. Rutkausko, svarstant Vokiečių gatvės atnaujinimą nebuvo kalbama apie kiemus. Kai kurie siūlė dabartinei promenadai atlikti tik paprastą remontą, kad nebūtų per didelio kontrasto su greta esančiomis dar neatnaujintomis gatvėmis. Paveldo grupės diskusijos vedėjas priminė, kad Vilniaus miesto savivaldybė planuoja sutvarkyti Didžiosios sinagogos aplinką, baigiamas rengti ir Žydų istorinės gatvės atkūrimo bei sutvarkymo techninis projektas.
Surinktas vilniečių pastabas ir idėjas toliau vertins architektų komanda, kurie kartu su savivaldybės specialistais spręs, kaip gali būti koreguojami projektiniai pasiūlymai.
Apžvelgus rezultatus, planuojamas antras projektinių pasiūlymų aptarimas, kokį numato įstatymai. Kviečiame sekti informaciją apie projektą ir dalyvauti jo aptarime.